Το εγκαινίασε μια νέα φάση Υπηρεσιακών Μεταβολών του πολυνομοσχεδίου Κεραμέως (ν. 4692/2020) με βάση την οποία οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με θητεία στα πειραματικά προηγούνται στις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις της πρώτης φάσης που συμπεριλαμβάνεται στη διαδικασία των τοποθετήσεων, αυτής των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, αναφέρουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση:

Οι διαδικασίες για όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε οργανικές θέσεις στις Διευθύνσεις Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης που γίνονται αυτήν την περίοδο αποτυπώνουν όλες τις συνέπειες των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση στο δημόσιο σχολείο.

Τα νόθα ΠΥΣΔΕ που συγκρότησε η κ. Κεραμέως με τη διαχείριση των υπηρεσιακών μεταβολών επιχειρούν να δώσουν την απαραίτητη νομιμοφάνεια στις τοποθετήσεις. Να μην αποκαλύπτονται οι εξυπηρετήσεις που μεθοδεύονται με τις αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνται και να αποκρύπτονται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων μας.

Νέα φάση στις υπηρεσιακές μεταβολές

Προτεραιότητα στις τοποθετήσεις όσων είναι στα πειραματικά σχολεία

Το υπουργείο εγκαινίασε μια νέα φάση Υπηρεσιακών Μεταβολών του πολυνομοσχεδίου Κεραμέως (ν. 4692/2020) με βάση την οποία οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με θητεία στα πειραματικά προηγούνται στις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις της πρώτης φάσης που συμπεριλαμβάνεται στη διαδικασία των τοποθετήσεων, αυτής των υπεράριθμων εκπαιδευτικών.

Όπως είναι γνωστό, οι εκπαιδευτικοί από τα ήδη πειραματικά και όσοι τα σχολεία τους έχουν προταθεί να γίνουν πειραματικά ή πρότυπα δεν έχουν πλέον οργανικές θέσεις. Δημιουργείται μια νέα κατάσταση στις Υ. Μ. με κυρίαρχα στοιχεία τον ανταγωνισμό και διαγκωνισμό για την απόκτηση οργανικής θέσης μεταξύ των εκπαιδευτικών, είτε θα προέρχονται από τα πειραματικά , είτε από άλλα σχολεία. Ήδη τα νόθα ΠΥΣΔΕ τοποθέτησαν 19 εκπαιδευτικούς συγκρινόμενους κατά προτεραιότητα μόνο μεταξύ τους σε οργανικά κενά στη Δυτική Διεύθυνση και άλλους 26 στην Ανατολική Διεύθυνση.

Τα οργανικά αυτά κενά που προορίζονταν για όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων αφαιρέθηκαν από το σύνολο των κενών. Οι Υ.Μ. (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτίωση) που κατοχυρώνουν εργασιακά δικαιώματα και συμβάλλουν στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των συναδέλφων, παραβιάζονται για να εξυπηρετηθούν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης. Η διαδικασία αυτή είναι ανεπίτρεπτη για το δημόσιο σχολείο και πρέπει να σταματήσει. Οι εκπαιδευτικοί από τα πειραματικά να πάρουν οργανικές θέσεις στα σχολεία τους. Το υπουργείο να κάνει αποδεκτές τις θέσεις του κλάδου και να μπει ένα τέλος στην προώθηση πειραματικών και πρότυπων σχολείων που λειτουργούν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.

Νόθα ΠΥΣΔΕ και δοτά διορισμένα μέλη

Διορισμένοι Διευθυντές Εκπαίδευσης πρώην στελέχη της ΔΑΚΕ, «ΠΥΣΔΕ» από εκλογές με συμμετοχή του 5% και 7%, δοτοί αιρετοί και δοτά διορισμένα μέλη είτε από τα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ, είτε παλιότερα και νυν μέλη της, αυτά είναι τα νόθα ΠΥΣΔΕ. Διευρυμένα «ΠΥΣΔΕ» όργανα που θα κάνουν τις νέες κρίσεις των Διευθυντών σχολείων για να τις μοιράσουνε σε ημετέρους και αυτούς που αποδέχονται τις κυβερνητικές επιλογές τόσο τα τακτικά όσο και τα αναπληρωματικά μέλη του είναι σχεδόν όλοι από τα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ, ή προσκείμενους σε αυτήν.

Μια νέα κατάσταση διαμορφώνεται στα ΠΥΣΔΕ που δεν έχει καμία σύγκριση με τις επιδιώξεις όλων των κυβερνήσεων να ελέγχουν τα Υ.Σ. Ο κυβερνητικός κομματικός και παραταξιακός μηχανισμός της Ν.Δ. σε όλο του το μεγαλείο, εγκαθίσταται στα ΠΥΣΔΕ όχι απλώς για να προωθήσει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του κυβερνώντος κόμματος στην εκπαίδευση, αλλά για αλώσει κομματικά την παιδεία και να διασπείρει το φόβο και την ανασφάλεια με σκοπό να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και να αδρανοποιήσει τα σωματεία μας.

Δεν θα τους περάσει, οι νίκες του κλάδου που σύσσωμος γύρισε την πλάτη στις αντισυνδικαλιστικές επιδιώξεις της Κεραμέως να επιβάλλει τις τηλεεκλογικές διαδικασίες στα σωματεία μας και σταμάτησε την αξιολόγηση με τις συλλογικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ και των συλλόγων διδασκόντων αποτελούν μεγάλες παρακαταθήκες για να συνεχίσουμε να απαιτούμε την αποκατάσταση των Υ.Σ. Να συμβάλλουμε στην υλοποίηση των αποφάσεων της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ για όλα τα δοτά μέλη που με την εφαρμογή των καταστατικών μας δεν θα αναγνωρίζονται πλέον ως μέλη των σωματείων μας.

Εν κρυπτώ διαδικασίες των νόθων ΠΥΣΔΕ στον καθορισμό των οργανικών κενών

Οι Διευθύνσεις Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης και τα νόθα ΠΥΣΔΕ με τα δοτά μέλη τους καθόρισαν τα οργανικά κενά γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής για τις τοποθετήσεις (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτιώσεις, διάθεση, νεοδιόριστοι – ειδική αγωγή –), συνεχίζοντας την παράδοση του υπολογισμού τους στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).

Όλα τα κάνουν εν κρυπτώ χωρίς αιτιολόγηση των αυξομειώσεων που παρατηρούνται μεταξύ των κενών που αντιστοιχούν σε αυτά που προορίζονται για τις μεταθέσεις και σε αυτά με τα οποία γίνονται οι τοποθετήσεις. Οι Διευθυντές εκπαίδευσης αρνούνται επίμονα στις παραστάσεις διαμαρτυρίας να αιτιολογήσουν αυτή την κατάσταση, να δημοσιοποιήσουν τα στοιχεία από τα σχολεία, να τα δώσουν στις ΕΛΜΕ ώστε να μπορεί να γίνει ο στοιχειώδης έλεγχος, αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των σχολείων. Είναι χαρακτηριστικά ορισμένα παραδείγματα για τις αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνται :

• Στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης τα οργανικά κενά από 402 στη γενική παιδεία για τις μεταθέσεις αυξήθηκαν σε 517 για τις τοποθετήσεις χωρίς καμία αιτιολόγηση, όπως όφειλαν να κάνουν και στην Ανατολική από 322 σε 506.

• Στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης ορισμένες ειδικότητες που στον καθορισμό των κενών εμφανίζανε πλεονάσματα και δεν έγιναν μεταθέσεις τώρα στις τοποθετήσεις παρουσιάζονται με κενά. Στους ΠΕ80, ενώ κατέγραφαν 7 πλεόνασμα εκπαιδευτικών για μεταθέσεις τώρα στις τοποθετήσεις εμφανίζουν 10 κενά, στους ΠΕ78 τα 20 πλεόνασμα έγιναν 1 κενό, στους ΠΕ86 τα 17 πλεονάσματα έγιναν 32 κενά, στους ΠΕ8 τα 4 πλεόνασμα έγιναν 2 κενά, κ.ά.

• Στη Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης εμφανίζουν στην ειδικότητα ΠΕ78: 39 κενά, ενώ δεν έγινε καμία μετάθεση, ΠΕ80: 25 κενά, χωρίς καμία μετάθεση, ΠΕ86: 44 κενά, χωρίς καμία μετάθεση, ΠΕ8: 6 κενά, χωρίς καμία μετάθεση, ΠΕ79.01: 7 κενά, χωρίς καμία μετάθεση, ΠΕ83: 4 κενά, χωρίς καμία μετάθεση, συνολικά στους ΤΕ01 και ΤΕ02 τα 3 κενά για μεταθέσεις έγιναν 13 κενά για τις τοποθετήσεις, κ.ά.

• Στη Δυτική Θεσσαλονίκη ενώ ήρθαν περισσότεροι εκπαιδευτικοί τα κενά που εμφανίζουν είναι λιγότερα. Στην ειδικότητα ΠΕ01 πήραν μετάθεση 21 εκπαιδευτικοί, αλλά για την τοποθέτησή τους δίνονται 20 κενά, στους ΠΕ06 ήρθαν 43 και εμφανίζουν 30 κενά, στους ΠΕ87.04 τα 4 αρχικά κενά έγιναν 3, ενώ έφυγαν με μετάθεση και 4 εκπαιδευτικοί, κ.ά.

• Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη στην ειδικότητα ΠΕ05 πήραν μετάθεση 12 εκπαιδευτικοί, αλλά για την τοποθέτησή τους δίνονται 4 κενά, στους ΠΕ11 ήρθαν 22 και εμφανίζουν 18 κενά, στους ΠΕ82 ήρθαν 11 και εμφανίζουν 9 κενά, στους ΠΕ04.02 ήρθαν 10 και εμφανίζουν 4 κενά, ενώ για τις μεταθέσεις τα καθόρισαν σε 16, στους ΠΕ88.03 τα 2 κενά για μεταθέσεις έγιναν 0 για τοποθετήσεις και ας έχει έρθει και 1 εκπαιδευτικός με μετάθεση, κ.ά.

• Στη Δυτική Θεσσαλονίκη στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90. Ένα λιγότερο κενό στην ειδικότητα ΠΕ02, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ03, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ79.01, (υπάρχουν 2 νεοδιόριστοι και εμφανίζουν 1 κενό), ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ82, ένα λιγότερο στην ειδικότητα ΠΕ88.03, ενώ μειώθηκαν πολύ περισσότερο τα κενά από πέρσι που ήταν 110.

Τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή

Στην ειδική αγωγή κουτσουρεύονται κυριολεκτικά τα κενά και η αδιαφάνεια κυριαρχεί στον υπολογισμό των κενών και στις τοποθετήσεις.

• Συνεχίζουν να υπολογίζουν τα οργανικά κενά με τον απαράδεκτο αλγόριθμο των 300 των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο και έτσι μειώνουν τα κενά κατά το 1/3 περίπου από ό,τι αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

• Στη Δυτική Θεσσαλονίκη οκτώ εκπαιδευτικοί άλλαξαν τοποθέτηση μετά τη δημοσιοποίηση του προσωρινού πίνακα είτε γιατί δεν τους υπολόγισαν τα μόρια εντοπιότητας, είτε της συνυπηρέτησης και αναγκάστηκαν οι συνάδελφοι μέσω ενστάσεων να διεκδικήσουν το δίκιο τους. Τους λόγους δεν τους γνωρίζουμε αλλά φαίνεται δεν υπολογίστηκαν σε κάποιους από αυτούς Η εξέλιξη αυτή είναι και αποτέλεσμα της μη δημοσιοποίησης, όπως θα όφειλε η Διεύθυνση, του πίνακα με τα συνολικά μόρια των συναδέλφων και των στοιχείων εντοπιότητας και συνυπηρέτησης που υπολογίζονται στη σειρά των τοποθετήσεων.

• Στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης τα οργανικά κενά σε όλες τις ειδικότητες στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. από 38 που ήταν πέρσι μειώθηκαν σε 26. Στην ειδικότητα ΠΕ79.01, ενώ υπάρχουν 2 νεοδιόριστοι εμφανίζουν 1 κενό, το ίδιο και στους ΠΕ82 δίνουν ένα λιγότερο κενό, όπως και στους ΠΕ88.03. Στα σχολεία με Τμήματα Ένταξης τα 64 κενά δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Για να αποκρύπτεται αυτή η πραγματικότητα στην αρχή της χρονιάς η Διεύθυνση και η πλειοψηφία του προηγούμενου ΠΥΣΔΕ, μείωσαν τα Τμήματα Ένταξης από 182 σε 127 με αποτέλεσμα να προσληφθούν μόνο 58 αναπληρωτές.

• Στο νεοϊδρυθέν ΕΕΕΕΚ στον Άγιο Αθανάσιο για δεύτερη χρονιά δεν δόθηκαν τα κενά που αντιστοιχούν στις τεχνικές ειδικότητες, όπως δόθηκαν στις ειδικότητες γενικής παιδείας.
Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη οι τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή δεν έχουν προχωρήσει ακόμη.
Σχετικά με τη διαδικασία των υπεράριθμων

Την ίδια πρακτική της μη τήρησης κριτηρίων διαφάνειας ακολουθούν και στις διαδικασίες των υπεραρίθμων. Καθόρισαν μόνοι τους, Διευθύνσεις και “ΠΥΣΔΕ”, αριθμητικά τις υπεραριθμίες και με γνώμη μόνο από τους Διευθυντές των σχολείων, ενώ αυτό θα έπρεπε να γίνει από το κάθε σχολείο, τον κάθε σύλλογο και σε συνεργασία των συναδέλφων της κάθε ειδικότητας.

• Στη Δυτική Θεσσαλονίκη υπεράριθμοι χαρακτηρίστηκαν 265 εκπαιδευτικοί (πέρσι 383). Έκαναν αίτηση για λύση της υπεραριθμίας τους οι 70 (78) και τοποθετήθηκαν με βάση τις προτιμήσεις τους σε νέο σχολείο οι 55 (46). Οι υπόλοιποι παρέμειναν στο σχολείο τους. Προκύπτει ότι μόνο το 1/4 από όσους κρίθηκαν υπεράριθμοι συμμετείχε σε αυτή τη διαδικασία. Πρόκειται για μια διαδικασία που αποτυπώνει μια εικονική πραγματικότητα με πλασματικά υπεράριθμους, την οποία αξιοποιεί το υπουργείο για να μην καταγράφεται η αναγκαιότητα των μαζικών διορισμών.

• Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη οι υπεράριθμοι είναι 119 (πέρση 208) και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία των τοποθετήσεων.

• Στη Δυτική Θεσσαλονίκη οι ειδικότητες (ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ08, ΠΕ81 ) που με βάση τις περσινές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα μειώθηκαν τα αντικείμενα διδασκαλίας τους, τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ωθούνται σε εξοβελισμό από τα σχολεία. Φέτος σε σχέση με πέρσι παρόλο που οι υπεράριθμοι μειώθηκαν περίπου κατά το 1/3 και αυξήθηκαν κατά το 1/3 περίπου οι συνταξιοδοτήσεις, οι υπεράριθμοι συνολικά σε αυτές τις ειδικότητες σε σύγκριση με το σύνολο των υπεράριθμων διπλασιάστηκαν, ενώ στους ΠΕ78 τριπλασιάστηκαν.

• Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη στις ειδικότητες (ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ08, ΠΕ81) οι υπεράριθμοι συνολικά τριπλασιάστηκαν, ενώ στους ΠΕ78 πενταπλασιάστηκαν.

Στον προσδιορισμό των κενών για τις μεταθέσεις και για τις τοποθετήσεις πρέπει να έχουν λόγο και οι σύλλογοι διδασκόντων που είναι απαίτηση του κλάδου γιατί συλλογικά διασφαλίζεται η απαραίτητη διαφάνεια στις διαδικασίες και αποφεύγονται οποιεσδήποτε μεθοδεύσεις στον προσδιορισμό των οργανικών κενών. Η συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων στον καθορισμό των κενών αποκτά ιδιαίτερη σημασία γιατί η συγκρότηση και η λειτουργία των νόθων ΠΥΣΔΕ δεν διασφαλίζει διαφάνεια, αντικειμενικότητα και δικαιοκρισία στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να παρεμβαίνουν και να απαιτούν τήρηση κανόνων διαφάνειας και αντικειμενικότητας. Να διεκδικήσουν όλα να γίνονται δημόσια, με μόρια και αιτιολογημένα! Να συνεχίσουν να μην αναγνωρίζουν τα νόθα Υ.Σ. (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ), να απαιτούν την αποκατάσταση της λειτουργίας τους με παράταση της θητείας των προηγούμενων αιρετών. Να υλοποιήσουν την απόφαση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ της μη αναγνώρισης όλων των δοτών διορισμένων μελών ως μέλη των σωματείων μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025