«Με την πανδημία σε έξαρση, την αποτυχία του lockdown να την αντιμετωπίσει , με την κοινωνία να προσπαθεί να ανασάνει, η κυβέρνηση της ΝΔ βρίσκεται σε… νομοθετικό οίστρο» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Γ΄ΕΛΜΕ- ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
ΕΜΒΟΛΙΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
- ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ\ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΟ ΔΔΕ.
- ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ)
- ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΗΣ «ΓΝΩΣΗΣ»
Με την πανδημία σε έξαρση, την αποτυχία του lockdown να την αντιμετωπίσει , με την κοινωνία να προσπαθεί να ανασάνει, η κυβέρνηση της ΝΔ βρίσκεται σε… νομοθετικό οίστρο. Όχι μόνο δεν λαμβάνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τον έλεγχο και την ανάσχεση της πανδημίας, αλλά την αξιοποιεί ως ευκαιρία για να προωθήσει αντεργατικά νομοσχέδια, αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, να επιτεθεί στα δημοκρατικά δικαιώματα με σειρά μέτρων καταστολής και αυταρχικής θωράκισης του κράτους με σκοπό την «ομαλή» εφαρμογή της εγκληματικής πολιτικής της.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, με κλειστά σχολεία, ψήφισε στη βουλή το αντιδραστικό νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, παρά την απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος για απόσυρσή του Παράλληλα, στον ίδιο νόμο εξαπολύει και νέα επίθεση κατά εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης, με εξόχως αντιεκπαιδευτικές διατάξεις:
- ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ\ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΟ ΔΔΕ.
Θεσμοθετούνται τοπικές προσλήψεις ωρομισθίων εκπαιδευτικών από παράλληλους πίνακες με μηδενική αξία προϋπηρεσίας, με βάση μόνο τον βαθμό πτυχίου και τις διαθέσεις του κάθε Δ/ντή Εκπ/σης
Πρόκειται για ακόμα ένα παράλληλο σύστημα προσλήψεων που εκμηδενίζει την προϋπηρεσία και ουσιαστικά την ίδια την εργασία. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία επιδιώκουν να αλώσουν κι άλλο τις εργασιακές σχέσεις, σε ένα περιβάλλον που τα χρόνια δουλειάς και το πτυχίο θα αντικαθίσταται από τα κονέ, τις επαφές και τις διαθέσεις των ΔΔΕ ,να εδραιώσουν ένα εργασιακό καθεστώς-κάτεργο, για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων ,που διογκώνονται και πληθαίνουν κάθε χρόνο, με ωρομίσθιους –αναπληρωτές, οι οποίοι θα εξαρτώνται από τον κάθε διευθυντή εκπαίδευσης .Ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για το πέρασμα της κεντρικής διαχείρισης της εκπαίδευσης σε τοπικό επίπεδο. Πρόκειται για την αρχή της μετατόπισης των προσλήψεων από το ΥΠΑΙΘ σε τοπικούς διευθυντές εκπ/σης και φυσικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, στα πλαίσια της λεγόμενης αυτονομίας των σχολικών μονάδων και κατά τις “βέλτιστες” κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ.
- ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ)
Ο αυταρχικός κατήφορος της Υπουργού δεν έχει τέλος. Μετά την κατακραυγή για τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία και την αποχή του 95% των εκπαιδευτικών προχωρά στην αντικατάσταση των εκλεγμένων εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από διορισμένα μέλη! Αν οι “εκλεγμένοι” αιρετοί παραιτηθούν ή εκλείψουν μπορούν να αντικατασταθούν από οποιονδήποτε εκπαιδευτικό με 15ετή υπηρεσία, που θα διορίσει το υπουργείο! Εισάγεται, δηλαδή, ο θεσμός του δοτού αιρετού που θυμίζει άλλες εποχές από μια κυβέρνηση που αρνείται να αναγνωρίσει την οδυνηρή ήττα που υπέστη στις 7 Νοέμβρη, μετά τη σχεδόν καθολική αποχή του κλάδου μας από τις ηλεκτρονικές “εκλογές”- παρωδία και την εκφρασμένη στάση όλων των παρατάξεων, που όχι μόνο δεν πήραν μέρος σε αυτό το φιάσκο, αλλά και απέσυραν τα ψηφοδέλτια και τους υποψηφίους τους.
- ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΗΣ «ΓΝΩΣΗΣ»
Με τροπολογία της τελευταίας στιγμής θεσμοθετήθηκε ότι οι πτυχιούχοι Κολλεγίων θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των πτυχιούχων των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επιβάλλει μάλιστα την υποχρεωτική εγγραφή των αποφοίτων κολεγίων στα επαγγελματικά επιμελητήρια .Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και κλείσιμο τμημάτων και σχολών των δημοσίων ΑΕΙ, και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και κολλεγίων ,καταργώντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή θα εξισώσει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, θα οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενισχύοντας τη λειτουργία
του πανεπιστημίου – επιχείρηση, την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας της και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων . Ο ασκός του Αιόλου, που άνοιξε με τη γενίκευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, τα εγκαίνια προπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα στο ΕΚΠΑ, θα χωρέσει σήμερα πλέον και τα κολέγια, ενισχύοντας τη λειτουργία του πανεπιστημίου – επιχείρηση.
Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ στη μέση της χρονιάς! εγκληματικά και ξεδιάντροπα σχεδιάζει αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στις σχολές, με τα Πανεπιστημιακά Τμήματα να καθορίζουν τα ίδια την ελάχιστη βάση εισαγωγής των υποψηφίων σε αυτά, με βάση το μέσο όρο της βαθμολογίας. Μετά την τράπεζα θεμάτων που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση και με συνθήκες τηλεκπαίδευσης ,προσθέτει ακόμη ένα ακόμα φίλτρο που θα οδηγήσει στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών -ιδιαίτερα των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών- από τα Πανεπιστήμια, τη βίαιη εκδίωξη τους από το σχολείο και στροφή τους στην φθηνή και εφήμερη κατάρτιση. Τα παιδιά της εργατικής οικογένειας θα οδηγηθούν έξω από τα ΕΠΑΛ και ΓΕΛ με τράπεζα θεμάτων και βάση εισαγωγής ακόμα και πάνω από το 10 ( ανάλογα με την εισήγηση του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος), δε θα δουν ποτέ τα όνειρά τους για πανεπιστημιακές σπουδές να πραγματοποιούνται. Οι “άριστοι” της κυβέρνησης θα είναι όσοι θα έχουν 10 χιλιάδες/έτος για να σπουδάσουν!
ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΦΡΑΓΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ.
Η πολιτική αυτή μπορεί να ανατραπεί!
Απέναντι στην αντιδραστική πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, στο σχολείο της αγοράς και το πανεπιστήμιο επιχείρηση, απέναντι στην επίθεση στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα , φοράμε τη μάσκα αλλά δεν κλείνουμε το στόμα. Συνεχίζουμε αποφασιστικά τους συλλογικούς μας αγώνες για:
- Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδετυτικών νόμων για δημόσιο σχολείο,Λύκειο,ΕΠΑΛ
(ν. Κεραμέως, τράπεζα θεμάτων, προσοντολόγιο , νόμος για ΤΕΕ.)
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους .Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών για την κάλυψη όλων των αναγκών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Κατάργηση του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών και των τοπικών προσλήψεων.
- Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση- η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα- όχι στην ιδιωτικοποίηση –όχι στην εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ.
- Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή – εκπαίδευση και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση αμέσως μετά.
- Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας.
Καμία συμμετοχή στα νόθα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) που ετοιμάζουν.
- Κανένας συναδελφος να μην καλύψει θέση αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια, να μη δεχθεί να μετατραπεί σε ενεργούμενο της διοίκησης και του υπουργείου. Όποιος τοποθετηθεί
θα αποτελεί ξένο σώμα για τον κλάδο.
Καλούμε τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς που θα διοριστούν, να μην αποδεχθούν να νομιμοποιήσουν τις αυταρχικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, να συμπαραταχθούν με τα σωματεία μας και να παραιτηθούν. Να συμβάλουν στην απονομιμοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου και στην απαίτηση του κλάδου οι εκλογές για τα Υ.Σ. να πραγματοποιηθούν σε περίοδο που θα είναι δυνατή η ζωντανή παρουσία των εκπαιδευτικών στις εκλογικές διαδικασίες.
ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ,
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.