«Οι εκπαιδευτικοί για μια ακόμα φορά δώσαμε ηχηρή απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, που από τη μία κρατά κλειστά τα σχολεία και από την άλλη αξιοποιεί την πανδημία, ώστε να ξεδιπλώνει μια άνευ προηγουμένου επίθεση στο Δημόσιο σχολείο, στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, στις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες» αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σε ανακοίνωση της.
Χαιρετίζουμε τους χιλιάδες συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα και τους εκατοντάδες στην Κέρκυρα, που παρά την προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης από την κυβέρνηση , το Υπουργείο και ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης, συμμετέχουν μαζικά στην απεργία – αποχή από την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση» που αποφάσισαν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ!
Χιλιάδες Σύλλογοι Διδασκόντων σε όλη την Ελλάδα στηρίζουν τη συλλογική δήλωση των Ομοσπονδιών για απεργία – αποχή με συντριπτικές πλειοψηφίες. Στην πλειοψηφία των Σωματείων, το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία – αποχή ξεπερνά ακόμα και το 95% αποχή από τις εκλογές παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Στα ελάχιστα σχολεία που πάρθηκε απόφαση για συμμετοχή στην «αξιολόγηση» αυτό έγινε με οριακές πλειοψηφίες. Στην Κέρκυρα αυτό συνέβη σε ένα και μόνο σχολείο
Οι εκπαιδευτικοί για μια ακόμα φορά δώσαμε ηχηρή απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, που από τη μία κρατά κλειστά τα σχολεία και από την άλλη αξιοποιεί την πανδημία, ώστε να ξεδιπλώνει μια άνευ προηγουμένου επίθεση στο Δημόσιο σχολείο, στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, στις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες. Είναι η τέταρτη κατά σειρά φορά που η κυβέρνηση «τρώει τα μούτρα της»! Είχε προηγηθεί η συντριπτική αποχή με πάνω από 95% από τις ψευδοεκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, η ακύρωση της προσπάθειας να μπουν κάμερες μέσα στις τάξεις, η προσπάθεια να γίνουν οι συνάδελφοι «τηλεκαταδότες» των μαθητών που κάνουν καταλήψεις στη Δευτεροβάθμια.
Οι εκπαιδευτικοί με τη συλλογική μας στάση απαντάμε στην κυβερνητική κοροϊδία και τον εμπαιγμό, δηλώνουμε την αποφασιστικότητά μας να μην επιτρέψουμε την παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Στηριζόμαστε και ενισχύουμε τον συλλογικό αγώνα, που έχει στο επίκεντρο την υπεράσπιση του Δημόσιου χαρακτήρα του Σχολείου για όλα τα παιδιά.
Τις τελευταίες ημέρες επιχειρήθηκε ένα όργιο τρομοκράτησης και απειλών των συναδέλφων. Είναι έκδηλος ο πανικός του Υπουργείου Παιδείας. Κάθε ημέρα σκαρφίζεται και κάτι, για να τρομοκρατήσει τους συναδέλφους. Από την εγκύκλιο που ζητούσε από τους διευθυντές να δώσουν τα ονόματα των συναδέλφων που δεν έβαλαν βαθμό (λες και δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα στο MySchool) στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, την παράταση της συνεδρίασης των Συλλόγων Διδασκόντων έως τις 19 Μαρτίου, μέχρι τις ελεγχόμενες διαρροές από το Υπ. Παιδείας ότι δε θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν θέση στελέχους εκπαίδευσης οι συνάδελφοι που δε θα στηρίξουν την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (και μέσω αυτής και τη δική τους αξιολόγηση). Λες και δε γνωρίζουν ότι αυτό έχει ήδη κριθεί παράνομο στα δικαστήρια. Ας ρωτήσει η κ. Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ και την κα Γεροβασίλη του ΣΥΡΙΖΑ, που εμπνεύστηκε αυτή τη διάταξη και πήρε την απάντηση με απόφαση δικαστηρίου.
Σε αυτή τη μάχη δεν περισσεύει κανένας, τη δίνουμε όλοι μαζί, από τον συνάδελφο αναπληρωτή, που μπορεί να δουλεύει για πρώτη φόρα στην εκπαίδευση, μέχρι αυτόν που είναι έτοιμος να βγει στη σύνταξη. Με επίκεντρο το Σωματείο, τον κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, μπορούμε να τα καταφέρουμε και αυτή την φορά. Αποδείχθηκε ότι όταν σηκώνουμε το κεφάλι απέναντι σε οποιαδήποτε κυβέρνηση, που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και χτυπάει τα εργασιακά μας δικαιώματα, έχουμε αποτελέσματα.
Η «αξιολόγηση» στην εκπαίδευση είναι στρατηγική επιλογή της Ε.Ε., εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε πολλές χώρες, με τραγικές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς, προωθείται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα από το 1990 και μετά. Ακόμα πιο εξοργιστική είναι η αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού κόσμου από το Υπουργείο. Δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Δεν μπορούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους συγκεκριμένες δυνάμεις στις Ομοσπονδίες για τη στάση τους όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Σε αυτή τη φάση όμως το κύριο είναι το πώς θα οργανώσουμε καλύτερα την στάση μας , ώστε να μπλοκάρουμε τόσο την Υ.Α. για την «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, όσο και για τα νομοσχέδια που έρχονται (ατομική αξιολόγηση, αυτονομία και πέρασμα στους δήμους, νέο σύστημα διορισμών κ.λπ.).
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, ενωμένοι να φτάσουμε τη μάχη μέχρι τέρμα. Η μαζικότητα, η ενιαία στάση των πάνω από 160 χιλιάδων συναδέλφων, ο κοινός αγώνας με τους μαθητές και τους γονείς, όπως έδειξε και η πρόσφατη εμπειρία, μπορούν να σπάσουν την τρομοκρατία της κυβέρνησης και των μηχανισμών της, να αποτρέψουν τους σχεδιασμούς της.