Από την Πέμπτη 11/2, για μια ακόμη φορά, κλείνουν τα σχολεία στις «κόκκινες» περιοχές. Είναι η δεύτερη φορά μέσα στο ίδιο σχολικό έτος, που η κυβέρνηση κλείνει τα σχολεία, χωρίς να λάβουμε υπόψη ότι, στο μεσοδιάστημα αυτό, ήδη έχουν κλείσει εκατοντάδες τμήματα ή και σχολικές μονάδες λόγω κρουσμάτων, αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.
Τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ο κυβερνητικός εμπαιγμός, η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας να μη δώσουν ούτε ευρώ για τη λειτουργία των σχολείων έχουν τραγικές συνέπειες στον γνωστικό, ψυχολογικό και κοινωνικό τομέα για τους μαθητές μας. Ήδη το άγχος και η ψυχική κούραση είναι κυρίαρχα συναισθήματα στα παιδιά!
Την ίδια στιγμή, τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η πιο ευαίσθητη δομή της εκπαίδευσης, με παιδιά που χρήζουν πολλαπλής φροντίδας, παραμένουν ανοιχτά και στις «κόκκινες» περιοχές χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο προστασίας. Το Υπουργείο παίζει στα ζάρια την υγεία εργαζομένων και των μαθητών. Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι εγκληματικές!
Και αυτό το κλείσιμο όμως δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ήταν προδιαγεγραμμένο!
Όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας πορεύονται αποκλειστικά και μόνο με την ατομική ευθύνη. Τα μόνα μέτρα που πήραν ήταν μια υπερμεγέθης μάσκα (ακόμα περιμένουν οι μαθητές το σωστό μέγεθος) και ένα παγουρίνο σφηνάκι.
Μετά από τόσους μήνες αρνούνται να πάρουν τα απλά, τα στοιχειώδη μέτρα, ώστε να μην κινδυνεύει η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
· Η κυβέρνηση δεν έχει λάβει κανένα συγκεκριμένο μέτρο για την πρόταξη των εκπαιδευτικών, και ειδικά των συναδέλφων που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή, στο μαζικό εμβολιασμό.
· Εμμένουν στον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Η οδηγία που έδωσαν για μάθημα με ανοιχτά παράθυρα, μέσα στην καρδιά του χειμώνα μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Σαν να μας ρίχνει το μπαλάκι της επιλογής «διαλέξτε κορονοϊό ή πνευμονία».
· Καμία πρόβλεψη για υποχρεωτικά, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, ώστε να γίνει ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και να υπάρχουν σαφή επιστημονικά ευρήματα για τη μετάδοση στα σχολεία.
· Καμία πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας (1 καθαρίστρια για 1,5 σχολική μονάδα!), ώστε να γίνει πράξη αυτό που υποστηρίζουν οι ειδικοί αλλά και η κοινή λογική, ότι η σχολαστική καθαριότητα μειώνει τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.
· Τα μεταφερόμενα παιδιά συνεχίζουν να στοιβάζονται στα λεωφορεία, αφού η κυβέρνηση δεν πυκνώνει τα δρομολόγια.
Όλο αυτό το διάστημα, μόνη σταθερή εμμονή κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας είναι να μη δίνουν ούτε 1 ευρώ για να υλοποιηθούν οι παραπάνω όροι, ώστε τα σχολεία να πληρούν τη μεγαλύτερη δυνατή υγειονομική ασφάλεια. Την ίδια στιγμή για την πανεπιστημιακή αστυνομία δίνουν απλόχερα 30 εκατομμύρια σε μια νύχτα.
Αλήθεια, μέσα σε αυτό το χάος που επικρατεί στα σχολεία, στις ζωές των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, πόσο πολιτικά ανήθικο είναι κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να ασχολούνται με την αξιολόγηση και να δείχνουν με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς;
Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία πλέον για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Το μόνο μέλημά τους είναι να τρέχουν την αντιλαϊκή πολιτική, αυτοί που κλείνουν πάλι τα σχολεία, επειδή δεν θέλουν να πάρουν μέτρα ασφάλειας, αυτοί που παίζουν με τη μόρφωση και την ψυχική υγεία των παιδιών, αυτοί που προσπαθούν να ξεφύγουν από τις εγκληματικές τους ευθύνες.
Εδώ και τώρα απαιτούμε τα αυτονόητα:
· Να προταχθεί, εδώ και τώρα, ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, με αρχή τους συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής, ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
· Αραίωση των μαθητών στις τάξεις, αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χώρων και αιθουσών και προετοιμασία τους το διάστημα του lockdown.
· Άμεσα και δωρεάν τεστ Covid -19 για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
· Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης των ταξικών φραγμών, της καταστολής και της αστυνομοκρατίας.
· Διορισμός μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας των σχολείων.
· Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
· Αύξηση των δρομολογίων των σχολικών λεωφορείων για την αποτροπή υπερμετάδοσης της πανδημίας.
· Να γίνει άμεσα αναπροσαρμογή της ύλης, να εντοπιστούν τα μορφωτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί και να αντιμετωπιστούν με επιστημονικό και παιδαγωγικό τρόπο. Να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων. Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης.
· Τεχνολογικός εξοπλισμός σε όλους τους μαθητές, δωρεάν internet, tablet και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ώστε να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από τη λεγόμενη τηλεκπαίδευση.
Δυναμώνουμε τον αγώνα: Πάρτε τώρα μέτρα για την πανδημία!
Η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση δε θα περάσει! Συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή που κήρυξαν ΔΟΕ – ΟΛΜΕ!
Προχωράμε σε κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις των σωματείων μας σε κάθε Δήμο, σε κάθε πόλη, σε κάθε σωματείο για όλα τα παραπάνω.
Προχωράμε σε κινητοποιήσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για το ζήτημα των Ειδικών Σχολείων.