Την Τετάρτη, 10 Ιουνίου κληθήκαμε από συναδέλφους του Μουσικού Σχολείου Κέρκυρας στο Σχολείο, ώστε να μας ενημερώσουν από κοντά για την κατάσταση που επικρατεί σε αυτό.

ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Είναι η πολλοστή φορά, που η ΕΛΜΕ Κέρκυρας ασχολείται με το Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου, κ. Τάραντο, είτε με τις καταγγελίες που έχει δημοσιοποιήσει είτε με την παρουσία των μελών του Δ.Σ. στο σχολείο, είτε με παραστάσεις διαμαρτυρίας, επίσημες και ανεπίσημες αναφορές που έχουν κάνει τα μέλη του Δ.Σ. στο Διευθυντή Δ.Ε. και στον ΠΔΕ Ιονίων Νήσων, τόσο η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, όσο και μαζί με το Σύλλογο Διδασκόντων και το Σύλλογο Γονέων του σχολείου, πολλές φορές παράλληλα και ανεξάρτητα.

Με λύπη διαπιστώσαμε την εγκατάλειψη του σχολείου στο ζήτημα των υποδομών, την αδιαφορία και την έκρυθμη
κατάσταση από την πλευρά των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θεωρούν -και δικαιολογημένα- ότι η στάση του υπερβαίνει
κατά πολύ την οποιαδήποτε διοικητική του θέση, αντίκειται στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, καταπατά την
αξιοπρέπεια -επαγγελματική και προσωπική- και τέλος η συμπεριφορά του δεν συνάδει με τη θέση του Διευθυντή
που λειτουργεί και διοικητικά και παιδαγωγικά, αμερόληπτα , αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την εύρυθμη και
δημοκρατική λειτουργία του σχολείου.

Το κύριο βάρος όμως της αντιπαράθεσης με την αντισυναδελφική, αντιπαιδαγωγική, αντιδημοκρατική και εκδικητική
συμπεριφορά του Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου Κέρκυρας, το έχει σηκώσει ο Σύλλογος Διδασκόντων του
σχολείου, ο οποίος παράλληλα με το παιδαγωγικό του έργο, με τις γραφειοκρατικές εργασίες, οι οποίες όλο και
αυξάνονται, είχε και έχει να αντιμετωπίσει κι έναν Διευθυντή, ο οποίος με τη στάση του και τη συμπεριφορά του,
καταδικάζει ένα ολόκληρο σχολείο -μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς- στην εσωστρέφεια, δημιουργεί άσχημο
εργασιακό κλίμα και όλα αυτά έχουν επίπτωση τόσο στην ψυχολογία μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο και στο ίδιο το
σχολείο, με τις εγγραφές να είναι οι μισές πλέον από αυτές πριν από τρία χρόνια, αλλά και με τις εκδηλώσεις που κατά
παράδοση έκανε το Μουσικό Σχολείο στην Κέρκυρα να έχουν μειωθεί δραματικά, τόσο ενδοσχολικά όσο και εκτός
σχολείου.

Πιο συγκεκριμένα:

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας με καταγγελία της στις 17/4/19 είχε αναφερθεί στην αυθαιρεσία του σχετικά με την παροχή
έγκρισης ή όχι αδειών, στην μεροληπτική και επιλεκτική συμπεριφορά του στους συναδέλφους.
Φέτος αρνήθηκε να δώσει μουσικά όργανα στους μαθητές, προκειμένου να εξασκούνται στο σπίτι. Τα όργανα
είναι για τα παιδιά και ο δανεισμός οργάνων σε μαθητές είναι μια πάγια τακτική του σχολείου. Η άρνησή του
είχε ως αποτέλεσμα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι μαθητές να μην έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν
τα μαθήματα και την εξάσκησή τους. Μαθητές της Γ΄ Λυκείου αναγκάστηκαν να αγοράσουν όργανα, για να
μελετήσουν, ώστε να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Αρνήθηκε να δώσει σε μαθητή της Γ Λυκείου βιβλία μουσικής Γυμνασίου, για να διαβάσει ώστε να δώσει
πανελλήνιες για το τμήμα μουσικών σπουδών.
Αρνείται να δώσει άδειες σε εκπαιδευτικούς -κανονική ή ολιγόωρη-, με διάφορες δικαιολογίες
καταστρατηγώντας τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και εκδικούμενος όσους υπέγραψαν αναφορές εναντίον
του.
Κατά την ολιγόωρη παραμονή του στο σχολείο, το γραφείο του Διευθυντή είναι μονίμως κλειδωμένο, με
απαγόρευση πρόσβασης, με αποτέλεσμα όποιος εκπαιδευτικός χρειάζεται κάτι να πηγαίνει από το παράθυρο

συμβάλλοντας στην υποβάθμιση του κύρους των εκπαιδευτικών, ενώ η είσοδος επιτρέπεται σε επιλεγμένα
πρόσωπα.

Η εκδικητική αυτή συμπεριφορά στρέφεται ενάντια σε καθηγητές που είχαν καταγγείλει τις πρακτικές του.
Τις πρώτες μέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων και ενώ η πανδημία ήταν σε εξέλιξη, παρέμενε
κλειδαμπαρωμένος στο γραφείο του, χωρίς καν να επιχειρήσει να οργανώσει το σχολείο για το επικείμενο
άνοιγμα. Την ίδια στιγμή, 60 και πλέον εκπαιδευτικοί, περίμεναν στην αυλή του σχολείου, προκειμένου να
γίνει η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων και να κανονιστούν οι λεπτομέρειες για το άνοιγμα του, κάτι
που δεν έγινε ποτέ. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών κατήγγειλε εγγράφως την στάση το αυτή στη Διοίκηση
και την ΕΛΜΕ .
Η τακτική αυτή που ακολουθεί ο Διευθυντής του σχολείου, αφήνοντας όχι μόνο τους συναδέλφους να
περιμένουν, προκειμένου είτε να συνεννοηθούν μαζί του για ζητήματα του σχολείου είτε για θέματα που
αφορούν διοικητικές δραστηριότητες, αλλά και γονείς, μαθητές ή και άλλους είναι πάγια και συνηθισμένη.
Η υποτιμητική και προσβλητική συμπεριφορά στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι συνηθισμένη
πρακτική καθόλη τη διάρκεια της θητείας του.

Εκτός του στόχαστρού του δε μένουν ούτε οι σχολικοί φύλακες αλλά ούτε και οι καθαρίστριες, αφού τις βάζει
να κάνουν εργασίες, οι οποίες δεν προβλέπονται. Μέχρι και αναφορά στο Δήμο έχει γίνει από σχολική
καθαρίστρια, που την έβαζε να καθαρίζει χώρους που δεν περιλαμβάνονται στη σύμβασή της ενώ τις τιμωρεί
μη φροντίζοντας να τους παράσχει τα απαιτούμενα καθαριστικά ή ό,τι άλλο χρειάζονται για τον καθαρισμό του
σχολείου.

Η πλήρης αδιαφορία για το σχολείο έχει φτάσει στο έσχατο σημείο με αποτέλεσμα να μη γίνεται συντήρηση
των οργάνων, να φέρνει δυσκολίες ακόμα και για την αλλαγή των χορδών του υποχρεωτικού οργάνου, των
μαντολίνων. Να μην στέλνει κενά και πλεονάσματα άλλοτε παρουσιάζοντας αυτήν την επιλογή του ως
εξυπηρέτηση, η οποία θα έχει ως αντάλλαγμα τη μη διαμαρτυρία και άλλοτε ως τιμωρία, γιατί η πρόσληψη
κάποιου εκπαιδευτικού τάχα εξαρτάται από αυτόν.
Με απύθμενο θράσος αρνήθηκε σε συνάδελφο να αποχωρήσει, η οποία είχε προκαθορισμένη επίσκεψη σε
γιατρό και αν και δεν είχε μάθημα και είχε βρει αντικαταστάτη για την εφημερία της . Η αιτιολογία του για τη
άρνηση ήταν ότι η συνάδελφος κατήγγειλε την συμπεριφορά του.
«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι όμως»! Τον τελευταίο καιρό και μετά από αναφορές που έκαναν εναντίον του οι
εκπαιδευτικοί του σχολείου για όλα τα παραπάνω, ο διευθυντής καλεί συναδέλφους – κυρίως αναπληρωτές
και ωρομίσθιους- και εμμέσως, αλλά και με άμεσο τρόπο τους εκφοβίζει και τους απειλεί, γιατί υπέγραψαν
τις αναφορές. Στρέφεται ενάντια στο πιο ευάλωτο κομμάτι των συναδέλφων, προκειμένου να υποχωρήσουν
από τις καταγγελίες εναντίον του. Το θράσος του φτάνει σε τέτοιο σημείο, ώστε να απειλεί με τις ώρες που θα
δηλώσει την επόμενη χρονιά, υπονοώντας -εμμέσως, πλην σαφώς- ότι δε θα υπάρχει θέση για τον
εκπαιδευτικό στο σχολείο, λες και το σχολείο είναι τσιφλίκι του.

Αρνούνταν πεισματικά να υπογράψει μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα τα παρουσιολόγια των αναπληρωτών
και ωρομισθίων, καθώς και τις υπερωρίες των συναδέλφων, με τη δικαιολογία ότι δεν είχαν κλείσει τα βιβλία
ύλης και τα απουσιολόγια, κάτι που είχε δηλώσει και στη ΔΔΕ, κάνοντας μια επίδειξη δύναμης στους
συναδέλφους, των οποίων η πλειοψηφία είχε υπογράψει την αναφορά εναντίον του.
Είναι προφανές πλέον και γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα στην Κέρκυρα πως η στάση και συμπεριφορά
του συγκεκριμένου Διευθυντή δημιουργεί εξαιρετικά άσχημο κλίμα στο σχολείο και μονίμως επικρέμονται αντίποινα
για όποιον διαφωνεί μαζί του.

Τρία χρόνια μετά, στο γραφείο του Διευθυντή ΔΔΕ, υπάρχουν τουλάχιστον 3 ντοσιέ, με καταγγελίες από
εκπαιδευτικούς και γονείς και το πόρισμα μιας προανακριτικής, το οποίο ποτέ δεν έφτασε στους συνάδελφους και
στην ΕΛΜΕ. Βέβαια ο Διευθυντής του Σχολείου φροντίζει να κάνει αναφορές σε όσους στοχοποιεί, προσπαθώντας να
τους καθυποτάξει, μετατρέποντας τους σε υπηκόους.

Επειδή τρία χρόνια τώρα η Διοίκηση της εκπαίδευσης στην Κέρκυρα φαίνεται να κρύβει την κατάσταση αυτή
κάτω από το χαλί.
Επειδή θεωρούμε ότι η κατάσταση, μετά κυρίως και από την προσπάθεια εκφοβισμού των ελαστικά
εργαζόμενων συναδέλφων μας, ως τα εύκολα θύματα εκφοβισμού από την μεριά του Διευθυντή, έχει
ξεπεράσει κάθε όριο διοικητικής αυθαιρεσίας
Επειδή η ΕΛΜΕ σε τρία χρόνια έχει καταγγείλει πολλές φορές τον Διευθυντή του Σχολείου για την
αντισυναδελφική του συμπεριφορά και την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του
Επειδή θεωρούμε ότι η σχολική κοινότητα του Μουσικού έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και παιδαγωγικά και
μουσικά και λειτουργικά

ΖΗΤΑΜΕ
Από την ΟΛΜΕ να παρέμβει άμεσα στο Υπουργείο και στη Διεύθυνση Μουσικών Σχολείων, αλλά και στον
Περιφερειακό Διευθυντή και Διευθυντή ΔΔΕ Κέρκυρας, να ενημερωθεί για τις καταγγελίες που έχουν φτάσει, και να
ζητήσει την απομάκρυνση του Διευθυντή από το σχολείο άμεσα.
Η ευθύνη από εδώ και πέρα βαρύνει πλέον το Υπουργείο που αποδέχεται τέτοιες συμπεριφορές και πρακτικές από
Διευθυντές που πλήττουν την ουσία και το περιεχόμενο του Μουσικού Σχολείου της Κέρκυρας και κυρίως της
Δημόσιας Εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025