Πανικόβλητη η κυβέρνηση και το υπουργείο μπροστά στην πρωτοφανή συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή ενάντια στην Αξιολόγηση (ήδη 25 σχολεία στον Πειραιά απέχουν με συντριπτική πλειοψηφία), καταφεύγει για μια ακόμα φορά στον έμμεσο αυταρχισμό και τις απειλές, προκειμένου να τρομοκρατήσει (έτσι νομίζει) τους εκπαιδευτικούς, αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά σε ανακοίνωση της.
Η ανακοίνωση:
Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο της Υφυπουργού Παιδείας ζητά από τους Διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που, έχοντας κάθε νόμιμο δικαίωμα, δεν προχώρησαν στην κατάθεση βαθμολογίας για το Α’ Τετράμηνο, αφού δεν είχαν ολοκληρωμένη παιδαγωγική εικόνα για τους μαθητές τους.
Είναι εντυπωσιακό ότι, ενώ το υπουργείο γνωρίζει από το Myschool ποιοι δεν παρέδωσαν βαθμολογία, απαιτεί από τους Διευθυντές των σχολείων να πάρουν την ευθύνη και … να δώσουν οι ίδιοι ονόματα συναδέλφων! Είναι περιττό να πούμε πως η απαίτηση αυτή του ΥΠΑΙΘ θυμίζει … άλλες εποχές, καταδικασμένες στη συνείδηση του λαού. Είναι σαφές επίσης τι είδους στελέχη θέλει η κυβέρνηση για να νομιμοποιήσει την καθημερινή βαρβαρότητα στα σχολεία! Είναι όμως γελασμένη!
Σχετική ανακοίνωση για τη βαθμολογία είχαν εκδώσει και δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών, ανάμεσά τους και η ΕΛΜΕ Πειραιά, επισημαίνοντας μια σειρά προβληματισμούς, όσον αφορά την κατάθεση βαθμολογίας σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων, όσον αφορά τη δυνατότητα ουσιαστικής αξιολόγησης των μαθητών σε αυτές τις συνθήκες, στηρίζοντας τους συναδέλφους. Είναι γνωστό ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στον Πειραιά και χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα, ακόμα και ολόκληρα σχολεία, σταθμίζοντας το ζήτημα, δεν κατέθεσαν βαθμολογία και απευθύνθηκαν ανοιχτά στους γονείς των μαθητών, εξηγώντας τους λόγους που το έκαναν. Η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική.
Οι εκπαιδευτικοί ούτε κρύβονται, ούτε φοβούνται, ούτε υποκύπτουν σε ανόητους εκβιασμούς. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στα παιδιά, που προέρχονται κύρια από λαϊκές οικογένειες και όχι στις εκτός πραγματικότητας ντιρεκτίβες, ενός Υπουργείου που δεν μπορεί να κρατήσει ανοιχτά εδώ και μήνες με ασφάλεια τα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους πως πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις.
Αντί να πάρουν έστω και ένα από τα μέτρα που ζητάμε τόσους μήνες, ώστε οι μαθητές να επιστρέψουν στο φυσικό τους χώρο, το ΥΠΑΙΘ επιμένει σε μια εικόνα ψεύτικης κανονικότητας. Επιμένει να παρουσιάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σαν μια κανονική εκπαιδευτική διαδικασία.
Όσο και να προσπαθεί όμως να βαφτίσει το κρέας ψάρι και παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να κρατήσουν ανοιχτή την επικοινωνία και την επαφή με τα παιδιά (χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ), η πραγματικότητα δεν κρύβεται. Τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία ολόκληρη σχολική χρονιά, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.
Η κίνηση, ωστόσο, αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις ανάγκες των παιδιών. Αποτελεί (μία ακόμα) προσπάθεια εκφοβισμού, με σκοπό να κάμψει την μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη που αυτή τη βδομάδα, κορυφώνεται. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την ίδια μέρα (22/2/2021) η Υπ. Παιδείας σε τηλεδιάσκεψή της με Διευθυντές σχολείων έστειλε το εξής μήνυμα: «είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή στο θεσμό της αξιολόγησης με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση».
Δεν μας προξενεί εντύπωση. Η κυβέρνηση επιδίδεται συστηματικά σε ένα κρεσέντο αυταρχισμού, απειλών και καταστολής, προκειμένου να περάσει “διά πυρός και σιδήρου” την πολιτική της. Είναι γελασμένη αν νομίζει ότι οι εκπαιδευτικοί θα φοβηθούν.
Οι κινήσεις τους δείχνουν πανικό, καταμαρτυρώντας ότι και σε αυτή την σημαντική αναμέτρηση, ο κλάδος θα βγει νικητής.
Οι εκπαιδευτικοί, γενικά οι εργαζόμενοι, εκτός από “υποχρεώσεις” κ. Κεραμέως έχουν και δικαιώματα, όπως το να έχουν σωματεία, να αγωνίζονται, να παλεύουν, να απεργούν!
Τα στοιχεία που ζητά το ΥΠΑΙΘ είναι όλα γνωστά και καταχωρημένα στο Myschool. Ας πάνε εκεί να τα βρούνε. Οι εκπαιδευτικοί, εκτός από κάθε νόμιμο δικαίωμα, έχουν πρώτα και κύρια την παιδαγωγική ευθύνη να εκτιμήσουν οι ίδιοι όλες τις παραμέτρους που αφορούν το μάθημα και μαθητές τους. Έχουν ήδη καταθέσει αιτιολογημένα τη γνώμη τους στο σχολείο και στους γονείς.