Χαιρετισμός – Τοποθέτηση του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» στην Κοινή με τις ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΒΥΡΩΝΑ, ΚΑΙΣ/ΝΗΣ, 2ου ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ Διαδικτυακή Εκδήλωση, που έγινε τη Δευτέρα 21/12/2020, με θέμα: «Κοινωνικές, Ψυχολογικές και Εκπαιδευτικές Επιπτώσεις του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης στα παιδιά. Ο Ρόλος Γονιών κι Εκπαιδευτικών.»
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, φίλοι γονείς,
Εκ μέρους του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» σας καλωσορίζω στη σημερινή διαδικτυακή μας εκδήλωση. Το Σωματείο μας έχει πολύχρονη κοινή πορεία αγώνων και ποικίλων δράσεων με το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα της περιοχής μας, που συνεχίζουμε και με τη σημερινή κοινή μας εκδήλωση. Είμαστε μαζί με τους φυσικούς μας συμμάχους, τους γονείς των μαθητών μας και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, φίλοι γονείς,
Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ως Σύλλογος «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» και όλοι οι εκπαιδευτικοί πήραμε την απόφαση να σταθούμε ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ και το κάναμε πράξη, γιατί αυτή είναι η θέση του Παιδαγωγού, δίπλα στον λαό και τα παιδιά του, σε όλες τις εποχές και με όλες τις δυσκολίες! Παράλληλα διεκδικούμε! Και τη ζωή μας και τη μόρφωση των παιδιών μας! Γι’ αυτό ζητάμε χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση μαζικούς μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας και στη Δημόσια Εκπαίδευση, επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας τώρα και ταυτόχρονα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να έχουμε ΑΣΦΑΛΗ, ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, γιατί είναι απόλυτη πεποίθησή μας και η ίδια η ζωή το επιβεβαιώνει συνεχώς ότι η ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ!
Τι έκανε όμως η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας δέκα μήνες τώρα; Θυμίζουμε:
– Δέκα μήνες τώρα δεν πήρανε κανένα μέτρο γι’ αυτό και κλείσανε ξανά τα σχολεία!
– Δεν έχουν στείλει μέχρι στιγμής ούτε ένα λάπτοπ στα σχολεία μας!
– Χιλιάδες παιδιά είναι ή εντελώς απέξω ή να μπαινοβγαίνουν με κινητό ή με μέσα παλιάς τεχνολογίας στη λεγόμενη τηλεκπαίδευση.
– Την ίδια περίοδο δώσανε δις σε μεγαλοξενοδόχους, μεγαλοκαναλάρχες, μεγαλοκλινικάρχες (την ώρα που αφήνουν στην τύχη του το Δημόσιο Σύστημα Υγείας με την πανδημία να θερίζει) αλλά για την εκπαίδευση των παιδιών μας δεν περίσσεψε τίποτα. Υγεία και Παιδεία είναι κόστος γι’ αυτούς. Στην ουσία είναι ταξική τους επιλογή η μη χρηματοδότησή τους!
– Ταυτόχρονα, κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας κομπάζουν ότι όλα καλά καμωμένα στην εξ αποστάσεως, που ξέρουν καλά ότι στηρίζεται αποκλειστικά στην ηρωική προσπάθεια εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, με τους γονείς να πληρώνουν ακριβά τη συμμετοχή των παιδιών τους.
– Παράλληλα, σιγοντάρει και η πλειοψηφία των Δημοτικών Αρχών, οι οποίοι, ενώ δεν έχουν βγάλει άχνα για την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική, είτε πλασάρουν τα τάμπλετ που τάζει ότι θα στείλει το Υπουργείο τέλος …Γενάρη του 2021 (!) είτε φωτογραφίζονται και «πουλάνε» τον όποιον εξοπλισμό αναγκάστηκαν να δώσουν, κάτω από την πίεση του κινήματος από τη χρηματοδότηση covid, λες και τον πλήρωσαν από την τσέπη τους!
Προς όλους αυτούς λέμε ότι το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση δεν το επαιτούμε αλλά το απαιτούμε και το διεκδικούμε και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να το «τζογάρει» με οποιονδήποτε τρόπο!
Κι επειδή οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, επιτρέψτε μου να αναφέρω μερικά από τα συγκεκριμένα στοιχεία, που συγκέντρωσε και δημοσίευσε ο Σύλλογός μας (με το 248ο Ενημερωτικό του) από όλα τα σχολεία, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία Βύρωνα, Καισαριανής, Παγκρατίου και περιμένουμε ακόμα να μας απαντήσουν οι υπεύθυνοι τι λένε για την οδυνηρή αυτή πραγματικότητα! Η κατάσταση στην περιοχή μας αποτυπώνεται ως εξής:
1. Δεν έχουν καμία τεχνολογική πρόσβαση στην εξ αποστάσεως 288 (4,6%) παιδιά (148 Δημοτικού και 140 Νηπιαγωγείου) από τους συνολικά 6262!
2. Άλλα 263 (4,2%) παιδιά δε συνδέονται καθόλου στα τηλεμαθήματα για διάφορους λόγους (δε βρέθηκαν, προνήπια-νήπια που δεν προσαρμόστηκαν, από άποψη ή και δυσκολίες γονιών…)! Αυτά τα παιδιά με ανοιχτά σχολεία θα συμμετείχαν! Δηλαδή από την εξ αποστάσεως αποκλείεται εντελώς σχεδόν το 9% των παιδιών!
3. «Παρακολουθούν» με κινητό 813 (13%) παιδιά (628 Δημοτικού και 185 Νηπιαγωγείου)! Η παρακολούθηση με κινητό εξαιρεί τα παιδιά αυτά από μεγάλο μέρος της «εκπαιδευτικής» διαδικασίας (δύσκολα μοιράζεται και βλέπει αυτά που δείχνει ο δάσκαλος), άρα κι αυτά δε μπορούμε να πούμε ότι συμμετέχουν κανονικά στα «τηλεμαθήματα».
4. Σημαντικός αριθμός από τα παιδιά που «συμμετέχουν» μπαινοβγαίνει στα μαθήματα λόγω εναλλαγής του εξοπλισμού με αδέρφια ή εργαζόμενους γονείς κι αυτό δε φαίνεται άμεσα από τα στοιχεία αλλά είναι γνωστό σε όλους!
5. Στα ερωτήματα πόσα ψηφιακά μέσα έλαβαν τα σχολεία από τον Μάρτη ή ειδοποιήθηκαν ότι θα λάβουν η απάντηση είναι ΜΗΔΕΝ σε όλα τα σχολεία! Αυτή είναι η μεγάλη απόδειξη για τον εμπαιγμό της κυβέρνησης!
6. Στα 58 Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, που έχουν 341 τμήματα, με τον εξοπλισμό που έχουν, αν οι δάσκαλοι δεν έβαζαν με προσωπικό κόστος τον εξοπλισμό τους, και με την ταχύτητα του ίντερνετ που έχουν τα σχολεία – που είναι δοκιμασία αντοχής για όλους! – κατά μέσο όρο 2 ως 4 εκπαιδευτικοί μπορούν να εργαστούν στο σχολείο! Έτσι έγιναν τα σπίτια και των εκπαιδευτικών, όπως και όλων των λαϊκών οικογενειών, πεδίο μάχης για το ποιος θα πρωτοπάρει τον Η/Υ και ποιος θα στο δίκτυο! Και στην περιοχή μας εθεάθησαν μαθητές να αναζητούν ίντερνετ έξω στο κρύο!
Και με τα παραπάνω στοιχεία, επιβεβαιώνεται περίτρανα η εκτίμησή μας ότι και στην περιοχή μας ότι πάνω από 1 στα 5 παιδιά αποκλείεται από την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Και οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι τα κλειστά σχολεία εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς. Γι’ αυτό πρέπει να παρθούν τα αναγκαία μέτρα (15 μαθητές ανά τάξη, δωρεάν συνεχή επαναλαμβανόμενα τεστ, μόνιμο προσωπικό για όλες τις ανάγκες, δωρεάν σε όλους όλο το αναγκαίο υγειονομικό υλικό…) για να ανοίξουν τα σχολεία! Η ίδια η ζωή αποδείχνει ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη. Άλλωστε το σχολείο δεν είναι μόνο γνώση, είναι διαπαιδαγώγηση, κοινωνικοποίηση, καλλιέργεια αξιών. Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στην εξ αποστάσεως, η ηγεσία του Υπ. Παιδείας «κόπτεται» να προλάβει την αξιολόγηση των μαθητών, προσποιούμενη ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται κανονικά! Αλήθεια, στους γυάλινους πύργους που ζείτε, κύριοι του ΥΠΑΙΔ, δεν έχετε ακούσει τίποτα για όλα αυτά;
Δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από μια αντιλαϊκή κυβέρνηση και μια διαχρονικά αντιλαϊκή πολιτική. Η εκπαίδευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικότερης οικονομικής πολιτικής, στην ουσία την υπηρετεί. Δε μπορεί να μας κόβουν τους μισθούς μας, να καταδικάζουν στην ανεργία και την ημιαπασχόληση εκατοντάδες χιλιάδες λαϊκές οικογένειες και η εκπαίδευση των παιδιών μας να πήγαινε καλά. Αυτά δε γίνονται! Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να παράγει το αυριανό φτηνό εργατικό δυναμικό, γι’ αυτό υποχρηματοδοτείται και γενικότερα προσαρμόζεται στην αντιλαϊκή πολιτική.
Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εκπαιδευτική κοινότητα στάθηκε στο ύψος της, χωρίς καμία βοήθεια από την κυβέρνηση, βρέθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αξιοποίησε κάθε μέσο, έχοντας επίγνωση των κινδύνων αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς – μέσα στην πανδημία – ξενυχτήσαμε, αυτοεπιμορφωθήκαμε, ξοδέψαμε, αγωνιστήκαμε.
Και το ίδιο θα συνεχίσουμε να κάνουμε! Γιατί το 2020 θέλουμε για μας και τα παιδιά μας ζωή, μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα! Και θα τα κατακτήσουμε. Έχουμε τη δύναμη και το έχουμε δείξει πολλές φορές. Άλλωστε, αν δεν είχαμε δύναμη, δε θα μας φοβούνταν και δε θα έπαιρναν μέτρα καταστολής, για να προλάβουν …τους σεισμούς που μέλλονται να έρθουν!
Με αισιοδοξία, πίστη και αγώνα για το δίκιο μας, σας εύχομαι καλή δύναμη, υγεία και καλές γιορτές!
Θεοδώρα Δριμάλα, Πρόεδρος του Συλλόγου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»