Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΤΕΕ:

Η Ομοσπονδία μας καλωσορίζει τους 25.000 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στα σχολεία μετά από περιπέτειες και ατελείωτους αγώνες που έδωσε ο κάθε ένας ξεχωριστά καθώς και τους 32.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν και συνεχίζουν τον αγώνα για την μονιμοποίηση τους..

Με το σύνθημα «Η Παιδεία αλλάζει #Στην Πράξη» προσπαθεί το Υπουργείο Παιδείας να πείσει και τους πιο δύσπιστους ότι η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει με σημαντικές καινοτομίες και επιστροφή στην κανονικότητα!.

Μερικές από τις καινοτομίες που θα εφαρμοστούν φέτος είναι τα ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες με διαδραστικούς πίνακες και μεγάλες ταχύτητες σύνδεσης με το διαδίκτυο τα οποία θα υλοποιηθούν στο μέλλον.

Εκπαιδευτικοί όμιλοι οι οποίοι θα γίνουν πέρα από το ωράριο διδασκαλίας και το ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς ουσιαστικά κίνητρα (όπως γίνεται στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία).

Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι – Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές που θα καθοδηγούν και θα ελέγχουν την πορεία των εκπαιδευτικών του σχολείου και θα ετοιμάζουν το έδαφος για την μελλοντική ατομική αξιολόγηση του κάθε εκπαιδευτικού και θα έχουν και εισηγητικό ρόλο για την επιτυχή ολοκλήρωση της δόκιμης περιόδου των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και αξιολόγηση σχολικής μονάδας χωρίς να έχουν οριστεί ακόμα οι σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι είναι καθόλα υπεύθυνοι για την αξιολόγηση μαζί με τους νέους Διευθυντές σχολείων και τις υπερεξουσίες που θα έχουν όταν οριστούν και αυτοί στο μέλλον.

Η Τράπεζα Θεμάτων που θα εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις του Λυκείου χωρίς θέματα για την Γ’ τάξη και για άλλη μια χρονιά το Μεταλεικιακό έτος – τάξη μαθητείας θα εφαρμοστεί με νέα ΚΥΑ υλοποίησης η οποία δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί αναλυτικά και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από εκπαιδευτικούς έχει λήξει.

Όλα αυτά δίνουν το στίγμα ότι «Η Παιδεία θα αλλάξει #Στο μέλλον»

Λίγες ημέρες απέμειναν για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία και ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια άλλη πραγματικότητα.

Στο πάρα πέντε ανακοινώθηκε η μερική έγκριση των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ, όπως και η Β΄ φάση εγγραφών η οποία έληξε πριν την εξαγωγή αποτελεσμάτων των μεταξεταστέων μαθητών των Γυμνασίων.

Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, τοποθετούνται προσωρινά και πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Οι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν αν είναι πραγματικά υπεράριθμοι. Οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Γνωρίζει κανείς άραγε τα πραγματικά κενά; Το Υπουργείο έσπευσε να οριστικοποιήσει τα τμήματα από τον Ιούλιο με χιλιάδες γονείς μαθητών να μην έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής καθώς δεν ενημερώθηκαν ότι η περίοδος εγγραφών φέτος ήταν τον Ιούλιο.

Αλαλούμ σχετικά με τις κρίσεις στελεχών. Πλήθος σχολείων έχουν μείνει ακέφαλα, μετά τις διαρκείς παρατάσεις της θητείας των Δ/ντών και Υποδ/ντών και τις παραιτήσεις όσων ορίζονται με βάση την αρχαιότητά.

Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, βιβλία ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ και εργαστηριακός εξοπλισμός αναμένονται εδώ και χρόνια. Η ενισχυτική διδασκαλία και το πρόγραμμα ΜΝΑΕ δεν έχει δρομολογηθεί.

Η αγωνία με το πρώτο κουδούνι, θα επιστρέψει στις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τα θέματα του κορονοϊού, η υγεία και η ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών είναι υπό συζήτηση, με χαλαρά, ανύπαρκτα και επικίνδυνα για την δημόσια υγεία πρωτόκολλα καθώς, όπως ήδη έχει γνωστοποιήσει η κυβέρνηση τα σχολεία φέτος θα ξεκινήσουν σε συνθήκες κανονικότητας όπως και η υπόλοιπη κοινωνία.

Συνέχιση της μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών, διατήρηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων και περικοπών, ο πληθωρισμός εκτοξεύεται, η κοινωνική πολιτική είναι σχεδόν ανύπαρκτη για τη στέγαση και μετακίνηση χιλιάδων εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα, οι οποίοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, με τον μισθό του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού, ο οποίος είναι κάτω από τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη.

Κυρία Υπουργέ έχει πολύ μέλλον μπροστά της η Δημόσια Παιδεία και η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση για να αλλάξουν τελικά στην πράξη.

Ζητούμε

Να συνεχιστούν οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των μαθητών στα σχολεία και το μήνα Σεπτέμβριο. Είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτήσει στο σχολείο και στην ειδικότητα που επιθυμεί.
Να υπολογιστούν τα τμήματα με 15 μαθητές για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους.
Να παρθούν άμεσα όλα τα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, στις αρχές Σεπτέμβρη, αφού αναδειχτούν τα πραγματικά κενά και τα πλεονάσματα των σχολικών μονάδων και έχουν ολοκληρωθεί εγγραφές, μετεγγραφές, εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων.
Κατάργηση του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα και του Ενδοσχολικού Συντονιστή καθώς προσθέτει επιπλέον γραφειοκρατία, άγχος και αποπροσανατολίζει τον εκπαιδευτικό από το να διδάξει ελεύθερος στην τάξη.
Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία και για τα εργαστηριακά μαθήματα και για το πρόγραμμα ΜΝΑΕ των ΕΠΑ.Λ.
Να υπολογιστούν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των έκτακτων κενών από Covid-19, που θα προκύψουν από συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Μέριμνα για εκπαιδευτικούς και μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα
Να ολοκληρωθούν τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, να γίνουν επιμορφώσεις στις ειδικότητες πάνω σε αντικείμενα νέας τεχνολογίας και μεθοδολογίας που θα περιέχουν τα καινούρια βιβλία των ΕΠΑ.Λ..
Γενναία χρηματοδότηση των εργαστηρίων των Ε.Κ. και αντικατάσταση του απαρχαιωμένου εξοπλισμού.
Να δοθούν φέτος στα σχολεία επιπλέον κονδύλια για τη θέρμανση και την καθαριότητά τους.
Αύξηση στους μισθούς πείνας, μείωση της φορολογίας και κατάργηση των μνημονικών δεσμεύσεων, ζωή με αξιοπρέπεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025