Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, αναφέρει ο σύλλογος Σωτηρίου.

Η ανακοίνωση

Αναφορικά με την Αρ. Πρωτ. 73785/ΓΔ4 15-06-2022  του ΓΓ ΥΠΑΙΘ: Αποτίμηση διδακτικής ενότητας με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» κατά το σχολικό έτος 2021-2022 και το Ερωτηματολόγιο όπου στο έγγραφο «παρακαλούνται οι Προϊστάμενοι/νες, οι Διευθυντές/τριες των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων και οι Διευθυντές/τριες των Γυμνασίων όλων των τύπων των σχολικών μονάδων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που δίδαξαν τη συγκεκριμένη ενότητα, να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο αποτίμησης».

Σε συνέχεια των ανακοινώσεών-τοποθετήσεων του συλλόγου μας για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία  Σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τη σύγχυση που επικρατεί – Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. “Κώστας Σωτηρίου”  που από την αρχή της σχ. χρονιάς καλούσαμε τα μέλη μας «να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». Όλο το υλικό του ΙΕΠ δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ στην Υπουργική Απόφαση. Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

– Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Δ/νση της Ανατολικής Αττικής .»

Στην αναφορά τοποθέτηση της ΔΟΕ για τα ΕΔ στο πολυνομοσχέδιο με Αρ. Πρωτ. 542- 27/4/2020

«Στην ίδια αντι-παιδαγωγική κατεύθυνση κινείται και η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων». Την ίδια στιγμή που δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να αναβαθμιστεί η δουλειά τους εκπαιδευτικού της τάξης, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στη υποβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού, στην απαξίωση της γενικής μόρφωσης και την αντικατάστασή της με τη διδασκαλία “δεξιοτήτων”. Και μάλιστα ‘δεξιότητες’’ με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Προσανατολίζεται να ανοίξει τις πύλες στους κάθε λογής ιδιώτες, σε φορείς άσχετους με την εκπαιδευτική κοινότητα για να «διδάσκουν» στους μαθητές.»

Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες να αγνοήσουν πλήρως και να μην συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια που εστάλησαν από το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με την εφαρμογή των Ε. Δ. κατά τη σχολική χρονιά 2021 – 2022, διότι αυτά αποτελούν ιδιότυπη εφαρμογή της «αξιολόγησης» των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 με τους οποίους διαφωνούμε κάθετα και παλεύουμε για την κατάργησή τους και επιπρόσθετα δεν προκύπτει από πουθενά η υποχρέωση μας υπηρεσιακά για τη συμπλήρωση και αποστολή των ερωτηματολογίων αυτών προς το ΥΠΑΙΘ.

Επίσης τονίζουμε ότι οι φάκελοι των μαθητών αφορούν υλικό που η,ο κάθε εκπαιδευτικός αξιοποιεί όπως και όλες τις υπόλοιπες εργασίες για δική του χρήση ή και ενημέρωση. Η αποστολή φύλλων προόδου για τα Ε.Δ. βάσει προτύπων ΙΕΠ  αφορά μια διαδικασία που μόνο κακούς και έωλους παιδαγωγικούς δρόμους  ανοίγει και ευτυχώς το σύνολο των εκπαιδευτικών των σχολείων μας εκτός ισχνής μειοψηφίας αγνόησε αναγνωρίζοντας πώς το ΥΠΑΙΘ θέλει να μετατρέψει κάθε ωραία και δημιουργική ενδοσχολική εργασία σε αποτιμήσεις, ρουμπρίκες και «φακελώματα»!

Για τα παραπάνω ο Σύλλογος μας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη και καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και τους άλλους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να προχωρήσουν στη λήψη και εφαρμογή αντίστοιχων αποφάσεων.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025