ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ(!) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΜΕ 3ΜΗΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΣΧΟΛΕΙΟ» ΤΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ! ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ!
ΤΩΡΑ ΜΕΧΡΙ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ! ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ . ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΖΙΚΑ ΤΕΣΤ, ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ – ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΕΛΜΕ-Θ ΚΑΙ ΣΕΠΕ , ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 10/9 , 1μμ ΣΤΟ ΆΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπουργείο Παιδείας, με διατάξεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο για την Υγεία (κατατέθηκε με τη γνωστή αιφνίδια τακτική στη Βουλή στις 4/9) επιχειρούν να εισάγουν νέες εργασιακές σχέσεις γαλέρας στην εκπαίδευση –τον θεσμό του προσωρινού αναπληρωτή(νέος όρος εργασίας στην εκπαίδευση) με 3μηνες συμβάσεις καθώς και να εγκαθιδρύσουν το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς της τηλεκπαίδευσης και με τα παιδιά της τηλεκπαίδευσης!
Στο «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης ακόμα πιο ελαστικός\η- ακόμα πιο αναλώσιμος ο εκπαιδευτικός !
Μετά τους ωρομίσθιους, τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες μειωμένου ωραρίου, με συμβάσεις ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, κρατικού προϋπολογισμού… επιχειρούν να θεσπίσουν τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες παντός καιρού 3μηνων συμβάσεων!
Οι συγκεκριμένες διατάξεις, (άρθρο 24 που αφορά την εκπαίδευση ) ανοίγουν νέα επικίνδυνα μονοπάτια στις εργασιακές σχέσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συνολικά στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, πλήττοντας ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Το πλαίσιο που ορίζεται είναι ΕΦΙΑΛΤΙΚΟ!
• Οι εκπαιδευτικοί καλούνται με ειδική πρόσκληση να κάνουν δηλώσεις προτίμησης προκειμένου να καλύψουν ανάγκες που θα προκύψουν λόγω Covid-19 (άδειες, ασθένεια κλπ.) αλλά και για την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης! Μάλιστα οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν ότι «δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη Covid-19»! Ως προκλητικό «τυράκι» προβλέπεται μια ελαφρώς προσαυξημένη μοριοδότηση «κατά μισό έκαστης περίπτωσης».
• Όποιος προσληφθεί ως προσωρινός αναπληρωτής «δεν είναι διαθέσιμος πια για πρόσληψη» και άρα δεν δικαιούται να προσληφθεί ως αναπληρωτής ορισμένου χρόνου, ο πίνακας δηλαδή θα τον προσπεράσει ακόμα κι αν έρθει η σειρά του!
• Οι εκπαιδευτικοί τίθενται στη διάθεση της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης προκειμένου να καλύψουν στο χρονικό διάστημα που ορίζει η σύμβαση οποιαδήποτε βραχυχρόνια ανάγκη προκύψει και φυσικά μετά το τέλος της σύμβασης ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ!
• Καταπατούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος, όπως το ωράριο των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας…»( άρθρο 24. παρ.12 )
• Μονιμοποιείται και νομιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως παράλληλη, ισότιμη και ισάξια με τη δια ζώσης ως προς τη μορφή και τα χαρακτηριστικά!. Θεσμοθετείται στην ουσία το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης, με αόρατους εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά, με το ωράριο διδασκαλίας, τον αριθμό των μαθητών ανά διαδικτυακό μάθημα και τον τόπο αναμετάδοσης να οριζονται με υπουργική απόφαση!.«…Κάθε θέμα σχετικό με την τηλεκπαίδευση όπως το ωράριο διδασκαλίας, ο ανώτατος αριθμός μαθητών κατά διαδικτυακό τμήμα και η τοποθεσία από την οποία θα παρέχεται καθορίζονται με απόφαση του υπουργού παιδείας…». (άρθρο 24 παρ.3 ) Το άρθρο 24 με όλες τις παραγράφους του αλλάζει συνολικά το τοπίο στο δημόσιο σχολείο!.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί και εμπαίζει το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας με τους αναλώσιμους εκπαιδευτικούς των 3μηνων συμβάσεων.!
Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας ενώ οι εκρηκτικές ανάγκες στην εκπαίδευση ΑΠΑΙΤΟΥΝ χιλιάδες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών και το κανιβαλικό πρόσωπο του προσοντολογίου Γαβρόγλου έχει στείλει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές, είναι εξοργιστική η προσπάθεια της να εμπεδώσει τις πιο άθλιες σχέσεις εργασίας, να κρατήσει όμηρους χιλιάδες συμβασιούχους , καλώντας τους να αποδεχτούν ότι θα εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας, για 3 μήνες, με ωράριο που θα ορίσουν οι διευθύνσεις και οι «έκτακτες» ανάγκες που θα προκύψουν!
Χρησιμοποιεί , όπως και γενικότερα, την πανδημία για νέα κατάφορη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα στην εκπαίδευση, ακόμα και σε αυτά του αναπληρωτή ,με ακόμα πιο άθλιες σχέσεις εργασίας, με εξευτελεστικές ολιγόμηνες συμβάσεις, χωρίς δικαιώματα και προστασία .
Με νέους ακόμα χειρότερους όρους ,στα πλαίσια της εξοικονόμησης προσωπικού και της διαχείρισης της πανδημίας με το λιγότερο κόστος , ενισχύει τη μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας και την ανακύκλωση της ανεργίας , θεσπίζει το νέο τύπου του προσωρινού αναπληρωτή για την ευκολότερη λειτουργία του σχολείου με βάση τις απατήσεις του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε και των επιχειρήσεων .
Αντί να καλύψει εδώ και τώρα τα 20.000 κενά με τα οποία ξεκινά η χρονιά, αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, αντί να εξασφαλίσει νέες αίθουσες, αντί να προσλάβει όλο το απαραίτητο, επιπλέον, προσωπικό που χρειάζεται για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας , επιχειρεί να εισάγει μια ακόμα μορφή ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση κατά το μοντέλο του «αντικαταστάτη εκπαιδευτικού»! Βραχυχρόνιες συμβάσεις εργασίας, με χρονικό διάστημα που θα κρίνει το υπουργείο, ουσιαστικά μιλάμε για call workers στην εκπαίδευση (σε θέλω τόσο, τώρα φύγε, μπορεί και να σε ξαναχρειαστώ κ.ο.κ), πλήρης αποτυποποίηση του εκπαιδευτικού έργου (ωράριο, αριθμός μαθητών, χωρικός προσδιορισμός της παιδαγωγικής πρακτικής), παράκαμψη κατοχυρωμένων θεσμικών διαδικασιών, ρύθμιση όλων των ζητημάτων με μια απλή υπουργική απόφαση !
Αντί να παίρνει τώρα μέτρα ώστε τα σχολεία και όλες οι δομές της εκπαίδευσης να ανοίξουν κανονικά με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας! θεσμοθετεί το σχολείο της τηλεκπαίδευσης , αλλάζοντας την αντίληψη για την εκπαιδευτική διαδικασία. Για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά χρονικά θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έρθουν ποτέ σε φυσική και ζωντανή επαφή με τους δασκάλους τους!!που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις θα μπορούν να ομαδοποιούν μαθητές διαφορετικών τμημάτων σε διαφορετικά σχολεία ακόμη και σε ολόκληρο το εύρος κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών μπροστά!
• Να αποσυρθούν οι άθλιες διατάξεις για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της θεσμοθέτησης του «σχολείου» της τηλεκπαίδευσης
• Να ανοίξουν τα σχολεία με όλα τα τμήματα με μέγιστο αριθμό τα 15 παιδιά – άμεση λήψη όλων των μέτρων ασφάλειας και υγείας μαθητών/εκπαιδευτικών – μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε όλα τα σχολεία!
Κάλυψη ΤΩΡΑ όλων των κενών!
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των αναγκών .Κανένας αποκλεισμός καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας
• Εδώ και τώρα να γίνει Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για όλα τα κενά, όλες τις δομές και ειδικότητες με πλήρες ωράριο και εργασιακά δικαιώματα.
• Κατάργηση του νόμου του προσοντολογίου (Γαβρόγλου) και του νόμου Κεραμέως
• Γενναία κρατική χρηματοδότηση της Δημόσιας με βάση και τις αυξημένες ανάγκες λόγω πανδημίας.
ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΚΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ!
Δε θα δεχτούμε εκπαιδευτικούς λάστιχο, αναλώσιμους και χωρίς δικαιώματα,
σε σχολεία χωρίς υγιεινή και ασφάλεια.
Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, όλους τους συναδέλφους –ισσες να διεκδικήσουμε συλλογικά και μαχητικά την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.
Απαντάμε άμεσα με συγκέντρωση – διαδήλωση των ΕΛΜΕ-Θ και ΣΕΠΕ , την Πέμπτη 10/9 , 1το μεσημέρι στο Άγαλμα Βενιζέλου.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ