Παράταση για ικανό διάστημα του Α’ Τετραμήνου, ώστε να διδαχθεί δια ζώσης η ύλη, να υπάρχει χρόνος για την ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών, ζητάει και μείωση της ύλης για της η ΕΛΜΕ Πειραιά σε ανακοίνωση της.

Το προκαλεί για μία ακόμη φορά. Ύστερα από την κατάθεση του νομοσχεδίου για την Τεχνική , τους διορισμούς αναπληρωτών με βάση τις προτιμήσεις του Διευθυντή Δ.Δ.Ε., προωθεί βιαστικά, λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων, εγκύκλιο για την εξ΄ αποστάσεως αξιολόγηση μαθητών Γυμνασίου και ΓΕΛ.

Αφού το Υπουργείο αγνόησε τα απολύτως δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για ασφαλή λειτουργία των σχολείων (προσλήψεις προσωπικού, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 15, διενέργεια δωρεάν-μαζικών επαναλαμβανόμενων Test σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξασφάλιση υγειονομικών όρων λειτουργίας), αφού δεν πήρε κανένα μέτρο για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην (όταν έκλεισαν με ευθύνη της τα σχολεία), προχωρά ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της αποδιοργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της υποβάθμισης της ουσιαστικής γνώσης, της ενίσχυσης των κοινωνικών-ταξικών ανισοτήτων και του χτυπήματος του δικαιώματος των μαθητών στη μόρφωση.

Μέσα από την εγκύκλιο αυτή (και όχι μόνο) προκύπτει ότι για το Υπουργείο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι τάχα μία κανονική εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από την οποία μπορεί να γίνει και ουσιαστική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, σαν να ήταν ανοιχτά τα σχολεία, σαν μην τρέχει και τίποτα, που είναι κλειστά δυο μήνες!

Προκύπτει ότι η καθοριστική για τη φυσιολογική νοητική, ψυχική, κοινωνική ανάπτυξη του νέου ανθρώπου δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή δεν παίζει και κανένα ρόλο, πρακτικά αγνοείται.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ωστόσο, δεν είναι μία κανονική εκπαιδευτική διαδικασία! Απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως την ξέρουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Σε συνθήκες πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο, βρεθήκαμε χωρίς ταλάντευση δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειές τους, αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο τρόπο, ξέροντας όμως καλά τους κινδύνους, αλλά και τα όρια αυτής της διαδικασίας.

Εκτός από τα αντιφατικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κειμένου της εγκυκλίου φαίνεται να μην παίρνουν για μία ακόμα φορά συνειδητά υπόψη μια σειρά σοβαρά, ουσιαστικά προβλήματα, όπως:

-την αδυναμία πρόσβασης στην μεγάλου αριθμού μαθητών με αξιόπιστο τρόπο. Η μήνυση της Ένωσης των Ρομά στο Υπουργείο, τα παιδιά που στο πεζοδρόμιο ψάχνουν wi-fi, η διακοπή της ηλεκτροδότησης σε λαϊκή-μονογονεϊκή οικογένεια είναι ενδεικτικά περιστατικά, αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου.

-την έλλειψη εξοπλισμού, τα πάμπολλα τεχνικά προβλήματα. Μεγάλο ποσοστό των μαθητών συνδέεται από κινητό τηλέφωνο. Αλήθεια, για ποια εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται λόγος; Και πώς κατ’ επέκταση θα αξιολογηθεί η επίδοση ενός παιδιού, που προσπαθεί να παρακολουθήσει το μάθημα από ένα τηλέφωνο;

-τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σε κάθε οικογένεια (γονείς που εργάζονται από το σπίτι, παιδιά και στο δημοτικό κ.λ.π)

-τους μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (ελλείψεις σε πολλά σχολεία για παράλληλη στήριξη, προφορικά εξεταζόμενους μαθητές)

-μια σειρά από ουσιαστικά ζητήματα που σχετίζονται με το κάθε γνωστικό αντικείμενο ξεχωριστά (ως προς τον τρόπο εξέτασης)

-τη προώθηση μιας, εκ των προτέρων, όχι ουσιαστικής-αντικειμενικής διαδικασίας διαπίστωσης και αφομοίωσης γνώσεων, ως έγκυρης και αδιάβλητης. Αλήθεια, ποιος θα βεβαιώσει το αδιάβλητο της προτεινόμενης αξιολογικής διαδικασίας; Κανείς φυσικά!

Και το κυριότερο. Πώς είναι δυνατόν να αξιολογηθεί ένας μαθητής, που βρίσκεται πίσω από μία κλειστή κάμερα και ένα κλειστό μικρόφωνο; Που δεν τον βλέπει και τελειώνει η διδακτική ώρα, χωρίς καλά-καλά να τον/την ακούει, έστω και μια φορά, ο εκπαιδευτικός;

Αδυνατούμε να αντιληφθούμε πώς παιδιά που με ευθύνη της πολιτείας δεν έχουν τα στοιχειώδη τεχνικά μέσα θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τέτοιου τύπου διαγωνισμάτων; Τι θα γίνει μ΄ αυτούς τους μαθητές (πολλοί από τους οποίους ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες);. Θα αξιολογηθούν αρνητικά; Τι βαθμό θα πάρουν;

Εδώ πλέον φτάνουμε στα όρια της γελοιότητας! Το Υπουργείο γελοιοποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία και τον εκπαιδευτικό.

Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα παρασυρθούν ώστε να γίνουν συμμέτοχοι-συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που στήνει το Υπ. Παιδείας. στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει την επιτυχία της δήθεν τηλεκπαίδευσης.

Απαιτούμε:

Απόσυρση της εγκυκλίου! Όλοι οι συνάδελφοι να την αγνοήσουν ως ανεφάρμοστη, επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να μπει διαγώνισμα/τεστ εξ αποστάσεως. Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται μόνο διά ζώσης.

Άμεση περικοπή της . Άμεση αναπροσαρμογή της ύλης στις υπόλοιπες τάξεις, με βάση την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.

Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Παράταση για ικανό διάστημα του Α’ Τετραμήνου, ώστε να διδαχθεί δια ζώσης η ύλη, να υπάρχει χρόνος για την ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών. Αν συνεχιστεί η καραντίνα, να ληφθεί υπόψη μόνο ο βαθμός του β’ Τετραμήνου.

Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Έστω και τώρα να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Ακόμα και τώρα δεν υπάρχει εκπαιδευτικός σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα! Ακόμα και τώρα, μοιράζονται εκπαιδευτικοί σε περισσότερα τμήματα (με μείωση των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας ανά τμήμα), για να καλυφθούν όπως-όπως τα κενά. Αντί το Υπουργείο να λύσει τα ζητήματα αυτά, στέλνει εγκυκλίους για … τηλε-αξιολόγηση!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025