Το Υπουργείο Παιδείας ακολουθώντας την πρακτική των προηγούμενων Κυβερνήσεων, που νομοθέτησαν για σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης σε καιρό μη λειτουργίας των σχολείων και διακοπών των εκπαιδευτικών, έδωσε στη δημοσιότητα για διαβούλευση νομοσχέδιο που ρυθμίζει σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης μέσα στις πασχαλινές διακοπές.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ &ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΠΥΡΓΟΥ

Ιδιαίτερα τώρα, που τα σχολεία είναι κλειστά επί δύο μήνες λόγω της πανδημίας του ιού covid 19 και οι εκπαιδευτικοί, υπό αντίξοες συνθήκες, δίνουν τη δική τους μάχη για να κρατήσουν όρθιο το δημόσιο σχολείο και να στηρίξουν όλους τους μαθητές τους, η κατάθεση του πολυνομοσχεδίου είναι αντιδεοντολογική, αντιδημοκρατική και εχθρική ενέργεια για τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Στους εκπαιδευτικούς που πριν λίγες μόνο ημέρες αποδίδονταν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τα εύσημα για την τιτάνια προσπάθεια που καταβάλλουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε αυτούς τους ίδιους γυρίζουν την πλάτη.

Κι ενώ πρωταρχική στόχευση έπρεπε να είναι η ριζική αλλαγή του Π.Δ. 79/2017 του Γαβρόγλου, η θέσπιση ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου σύμφωνα με τις θέσεις, τα οράματα και τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του Κλάδου, η επαναφορά του Υπεύθυνου Ολοήμερου, οι αλλαγές στις δομές στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η στελέχωση των δομών αυτών με το απαραίτητο προσωπικό και η επιλογή νέων στελεχών, με νέο, επιστημονικά τεκμηριωμένο και αντικειμενικό νόμο επιλογής, στη διοικητική πυραμίδα της εκπαίδευσης, πολλές από τις προτεινόμενες στο νομοσχέδιο ρυθμίσεις είναι αντιεκπαιδευτικές και υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, αλλοίωση του χαρακτήρα της προσχολικής αγωγής, αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, τιμωρία αναπληρωτών κ.λπ.).

Ο Σύλλογος, ομόφωνα, καταγγέλλει τη στάση της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να κατατεθεί τώρα το νομοσχέδιο, με τους εκπαιδευτικούς αφιερωμένους και προσηλωμένους στην εξ αποστάσεως στήριξη και εκπαίδευση των μαθητών/τριών, μακριά από το σχολικό τους περιβάλλον και χωρίς τη δυνατότητα πραγματοποίησης γενικών συνελεύσεων.

Εκείνο που θεωρούμε απολύτως αναγκαίο αυτή τη στιγμή είναι η απόσυρση του νομοσχεδίου και, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τον κλάδο των εκπαιδευτικών, προκειμένου από κοινού να καταλήξουμε σε ένα νομοθέτημα, που θα δίνει ουσιαστικές απαντήσεις σε όλα τα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης.
Επιτέλους, θα πρέπει κάποτε να σταματήσει η πρακτική θεσμοθέτησης νόμων ερήμην εκείνων που καλούνται να τους εφαρμόσουν.