Tι αναφέρει η Προοδευτική Ενότητα Εκπαιδευτικών αναφορικά με τα σενάρια για . Η ανακοίνωσή τους:

Οι προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας δείχνουν ότι όχι μόνο σε επίπεδο θεσμικών πρωτοβουλιών αλλά και σε επίπεδο συμπεριφοράς και νοοτροπίας δεν αλλάζουν πολλά πράγματα σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.

Χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τον κόσμο της εκπαίδευσης, προαναγγέλλονται αλλαγές στο σύστημα διορισμού με την ενσωμάτωση στη διαδικασία και της προσμέτρησης του γραπτού διαγωνισμού.

Η επιλογή αυτή διαμορφώνει την αίσθηση ότι παραγνωρίζεται το δράμα της αδιοριστίας των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών αλλά και οι άθλιες συνθήκες ζωής και εργασίας, κυρίως των νέων εκπαιδευτικών.

Εδώ και πολλά χρόνια οι ζωές χιλιάδων συναδέλφων υποθηκεύονται χάριν μιας μόνιμης προσωρινότητας. Πρόκειται και για την απαξίωση της παιδαγωγικής μας λειτουργίας και την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Μία πολιτική ηγεσία που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα ουσιαστικά και χρονίζοντα θέματα της εκπαίδευσης θα ξεκινούσε τη δημόσια συζήτηση από αυτά ακριβώς:

την άρση της γκρίζας πραγματικότητας στις συνθήκες εργασίας και τις απολαβές των εκπαιδευτικών και
την ανάγκη κάλυψης όλων των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης.

Η ανάγκη να αποδοθεί ο σεβασμός στους αναπληρωτές και στις αναπληρώτριες που με την παρουσία και το έργο τους στήριξαν την προσπάθεια του δημόσιου σχολείου είναι θεμελιακού χαρακτήρα. Η όποια συζήτηση για το σύστημα διορισμών πρέπει να διαμορφωθεί σε καθεστώς σύνθεσης και διαλόγου που θα δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο τόσο για τους ανθρώπους της εκπαίδευσης που αγωνίζονται χρόνια όσο και για την ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα να εντάξει στη λειτουργία του και νέους ανθρώπους. Άλλωστε τα προβληματικά σημεία του υφιστάμενου συστήματος διορισμών, που εισήγαγε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και στήριξε η κυβέρνηση της Ν.Δ., χρειάζεται να αντιμετωπιστούν.

Η ηγεσία του Υπουργείου, οφείλει να καταλάβει ότι ένας είναι ο δρόμος για την αντιμετώπιση των ελλείψεων στα σχολεία και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Η επαρκής χρηματοδότηση της Παιδείας και διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών, με προτεραιότητα στους ανθρώπους που κάτω από δύσκολες συνθήκες, στηρίζουν για πολλά χρόνια και με προσωπικές θυσίες, το δημόσιο σχολείο.

Όσο αυτό δεν συμβαίνει θα μένουμε στο ίδιο έργο θεατές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025