Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 18:00 στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Κεντρικά Λύκεια), εκδήλωση με θέμα: «Εκκλησία – Πολιτεία και το μάθημα των Θρησκευτικών : Προσέγγιση στην ορθόδοξη παράδοση ή κατήχηση των μαθητών στην πολυθεΐα;».
Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, η Ένωση Θεολόγων Λέσβου(Παράρτημα Λέσβου της ΠΕΘ) και το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
Στην εκδήλωση είχαν προσκληθεί και μίλησαν οι κκ. Καθηγητές : Ηρακλής Ρεράκης από την Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, Ιωάννης Φύκαρης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Κωνσταντίνος Σπαλιώρας, Πρόεδρος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων και Ιωάννα Κομνηνού, Μέλος της Επιτροπής Παιδείας της ΠΕΘ. Μάλιστα, ο κ. Ηρακλής Ρεράκης και η κα Ιωάννα Κομνηνού, απευθύνθηκαν στην εκλεκτή ομήγυρη μέσω τηλεδιάσκεψης, από τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα αντίστοιχα, καθώς, λόγω απεργίας του κλάδου των αερομεταφορών, δεν κατέστη δυνατή η άφιξή τους στη Μυτιλήνη. Τους ομιλητές προλόγισε ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΘ κ. Παναγιώτης Τσαγκάρης.
Παρόντες ήταν εκπρόσωποι των τοπικών εκκλησιαστικών και κρατικών αρχών, Θεολόγοι καθηγητές, γονείς, καθώς και εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο εκλεκτοί ομιλητές εξήγησαν σε όλους τους παρευρισκόμενους, ότι το πρόβλημα των νέων Προγραμμάτων Σπουδών είναι ότι αποτελούν ένα πολτοποιημένο μείγμα που εμπεριέχει την Ορθοδοξία μαζί με τις άλλες χριστιανικές Ομολογίες και θρησκείες, μετατρέποντας έτσι, το έως τώρα ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών σε ένα πολυθρησκειακό κράμα που οδηγεί αναπόφευκτα τους μαθητές στην θρησκευτική σύγχυση και τον θρησκευτικό αποπροσανατολισμό, επισημαίνοντας παράλληλα, ότι τα Προγράμματα αυτά είναι παράνομα, αντισυνταγματικά, αντορθόδοξα, αντιεκκλησιαστικά και παιδαγωγικώς ακατάλληλα για παιδιά.
Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν όλοι, μετά τον εκτεταμένο διάλογο που επακολούθησε των εμπεριστατωμένων εισηγήσεων των διακεκριμένων ομιλητών, ήταν ότι τα Προγράμματα αυτά δεν είναι για τα ορθόδοξα παιδιά του ελληνικού λαού και ότι το πείραμα αυτό του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής(ΙΕΠ) για την βίαιη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας από ορθόδοξη σε πολυθρησκειακή ή ουδετερόθρησκη, μέσα από ένα αλλοτριωμένο μάθημα Θρησκευτικών, δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα, όπως άλλωστε δείχνουν και οι διαρκώς αυξανόμενες αντιδράσεις.