Πώς δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα στα σχολεία ειδικής αγωγής τόνισε ο σύλλογος εκπαιδευτικών, «Γ. Σεφέρης» μέσα από ανακοίνωση του.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έκαναν πιο έντονα την παρουσία τους και τα μεγάλα προβλήματα που αφορούν την διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία. Τα Υπουργεία Παιδείας, Υγείας και πολιτικής προστασίας παρουσιάζουν τη σχολική καθημερινότητα εντελώς ξένη με την πραγματικότητα.
Η Ειδική Αγωγή για μια ακόμη φορά, είναι το μεγαλύτερο θύμα των ανεπαρκειών του εκπαιδευτικού και υγειονομικού συστήματος. Καμία φροντίδα, καμιά διαφοροποίηση και καμιά εξειδίκευση από τα κυβερνητικά επιτελεία διαχείρισης του κορονοϊού. Ωστόσο για να είναι οι δομές Ειδικής Αγωγής ανοιχτές – και προπάντων ασφαλείς – πρέπει να υπάρχουν αρκετές δικλείδες που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία τους καθώς:
Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έχει σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (πχ επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ). Εκτός από τους μαθητές, πολλοί από τους γονείς τους έχουν οι ίδιοι σοβαρές παθήσεις ή αδυνατούν λόγω ψυχοκοινωνικών παραγόντων να διαχειριστούν καταστάσεις είτε ως προς την πρόληψη (τήρηση κανόνων υγιεινής διαβίωσης) είτε ως προς την αντιμετώπιση της ασθένειας όταν προκύψει (αδυναμία, να περιγράψουν στον γιατρό τη σοβαρότητα του προβλήματος, το ιστορικό εκδήλωσης της νόσου, τις επαφές κλπ).
Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών δεν έχει λεκτική επικοινωνία. Πολύ δύσκολα αυτά τα παιδιά θα εξηγήσουν αυτονόητα σε μας πράγματα όπως ο πονοκέφαλος, ο πονόλαιμος, η αδιαθεσία.
Οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε μια μονάδα Ειδικής Αγωγής, είναι διαρκώς εκτεθειμένοι στην πανδημία. Πολλοί από αυτούς μάλιστα ανήκουν και σε ομάδες υψηλού κινδύνου, που προς τιμήν τους παρά τους κινδύνους, επιμένουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους δια ζώσης, υποκινούμενοι από την ανιδιοτελή αγάπη προς τα παιδιά ΑμΕΑ.
Η παιδαγωγική παρέμβαση επιβάλλει, όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι εκ των πραγμάτων, να βρίσκονται πολύ κοντά στα παιδιά. (π.χ στη διαχείριση ενός σοβαρού επιληπτικού επεισοδίου, ο εκπαιδευτικός της τάξης, ο σχολικός νοσηλευτής, ο σχολικός φροντιστής είναι σίγουρο ότι θα εμπλακούν στο επεισόδιο και θα έρθουν σε επαφή με σωματικές εκκρίσεις του παιδιού, χωρίς εκείνη τη στιγμή να σκεφτούν την έκθεση του εαυτού τους σε κίνδυνο, καθώς αυτό που προέχει είναι, το παιδί να βγει από την κρίση υγιές ενώ ταυτόχρονα μπορεί εν αγνοία όλων να είναι και θετικό στον κορονοϊό.
Οι μαθητές των δομών ΕΑ μεταφέρονται καθημερινά με μισθωμένα οχήματα και μάλιστα με αστικά ή υπεραστικά λεωφορεία και με ΤΑΞΙ, που όταν τους αφήνουν στο σχολείο, συνεχίζουν τα δρομολόγιά τους μέχρι το μεσημέρι που θα επιστρέψουν να τους παραλάβουν. Εκτός από τα παιδιά δηλαδή, ένας μεγάλος αριθμός ατόμων κατά τη διάρκεια της ημέρας θα χρησιμοποιήσει τα οχήματα αυτά, δημιουργώντας συνθήκες αμφίδρομης μετάδοσης του ιού
Επιπλέον, οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων, τις απογευματινές ώρες, παρακολουθούν προγράμματα Δημιουργικής Απασχόλησης με μαθητές άλλων Ειδικών Σχολείων, σε ιδιωτικές, Δημοτικές ή Δημόσιες δομές (ΚΔΑΠ ΑμΕΑ).
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΜΕ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Η πολιτεία με δική της ευθύνη, και παίρνοντας υπόψη όλα όσα τέθηκαν παραπάνω, κατά την εκδήλωση ύποπτων περιστατικών σχετικών με τον COVID-19 σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής να προβεί άμεσα στα εξής βήματα:
Α) Άμεση επίσκεψη κλιμακίου του ΕΟΔΥ για διερεύνηση με τεστ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, της διασποράς μέσα στη σχολική μονάδα.
Β) Ιχνηλάτηση των επαφών και των χώρων που δραστηριοποιήθηκε τα τελευταία 24/ωρα ο μαθητής και μέτρα για τον περιορισμό πιθανής διασποράς από αυτούς. Πχ Τεστ σε άτομα των δομών ΚΔΑΠ που πηγαίνει ο μαθητής, απολύμανση χώρων και ΜΜΜ που χρησιμοποίησε κλπ.
Γ) Αν προκύψει από τα τεστ διασπορά, κλείσιμο και καραντίνα στους χώρους που διαπιστώθηκε.
Δ) Πρόσθετα μέτρα στήριξης των οικογενειών των παιδιών με Κοινωνικούς Λειτουργούς, Νοσηλευτές, Φροντιστές κλπ. που εκτός των άλλων θα αναλάβουν και την διαχείριση της πορείας αποκατάστασης της υγείας στα νοσηλευτικά ιδρύματα.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Μείωση μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία. Είναι απαράδεκτο να λειτουργούν τμήματα με περισσότερα από 5 παιδιά με σοβαρές παθήσεις και σε χώρους πολύ λίγων τετραγωνικών. Κατάργηση του κατώτατου αριθμού μαθητών (4) στα τμήματα των Ειδικών Σχολείων. Ο αριθμός να ορίζεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας και στελέχωσή της με τον απαραίτητο αριθμό γιατρών ώστε να καλύπτουν όλα τα σχολεία (Γενικά και Ειδικά). Η Σχολιατρική Υπηρεσία θα λύσει όλα τα ζητήματα αντιμετώπισης επιδημιών στα σχολεία και της άμεσης υγειονομικής παρέμβασης για να μην υπάρχει εξάπλωση.
Τοποθέτηση σε όλα τα σχολεία σχολικών νοσηλευτών.
Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ για εκπαιδευτικού και μαθητές.
Εξασφάλιση επάρκειας σε μέσα ατομικής προστασίας
Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας και τοποθέτηση με μόνιμη σχέση εργασίας καθαριστριών σε όλα τα Ειδικά σχολεία με αποκλειστική απασχόληση σε αυτά.
Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που θα είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία. Όσο κι αν φαντάζει ουτοπικό το αίτημα αυτό, τα ιδιωτικά σχολεία που έχουν δικά τους σχολικά λεωφορεία αποδεικνύουν ότι το αίτημα είναι απόλυτα εφικτό, αν υπάρχει πολιτική βούληση.
Το Δ.Σ του ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» αποφασίζει να αποστείλει σχέδιο πρακτικού προς τις σχολικές μονάδες της ειδικής αγωγής και το ΚΕΣΥ της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας έτσι ώστε και ο κάθε σύλλογος διδασκόντων με την απόφασή του να θέσει την Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ μπροστά στις ευθύνες τους για την ασφαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων.