Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή παραμένει ουραγός στον χώρο της Εκπαίδευσης βαλλόμενη από την διαχρονική υποχρηματοδότηση, αναφέρει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών.
Η ανακοίνωση
Χρόνια τώρα τα Ειδικά Σχολεία υποφέρουν από μία εκπαιδευτική πολιτική η οποία δεν καθορίζεται από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά από τις δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας. Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή στηρίζεται στο μεράκι, στην αυτοθυσία και στην οικονομική επιβάρυνση εκπαιδευτικών και γονιών.
Έφτασε όμως ο κόμπος στο χτένι! Εν έτη 2022 δεν μπορούμε να μιλάμε για Ειδικά σχολεία- πάρκινγκ ψυχών! Θα έπρεπε να μιλάμε για σύγχρονες δομές Ειδικής Αγωγής με ειδικά διαμορφωμένους χώρους που θα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πετυχημένη εκπαιδευτική διαδικασία, για αίθουσες διδασκαλίας με σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ειδικό παιδαγωγικό υλικό, για σχολεία στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό που δε θα αλλάζει κάθε χρονιά επιτείνοντας την αγωνία και την ανασφάλεια των μαθητών.
Όμως όχι μόνο αυτά δεν βλέπουμε να συμβαίνουν, αλλά οι εικόνες που έρχονται από τα Ειδικά Σχολεία μόνο ως εικόνες ντροπής θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν!
Το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Μαράσλειο, είναι ένα σχολείο το οποίο υποφέρει από την υποχρηματοδότηση και στεγάζεται μέσα σε μικρές αίθουσες και χώρους ακατάλληλους που εγκυμονούν κινδύνους για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Συγκεκριμένα:
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό μοιράζεται χώρους 15τμ.!!!
Οι δύο δάσκαλοι της μουσικής με τον θεατρολόγο του σχολείου κάνουν μάθημα σε υπόγειο χώρο χωρίς παράθυρα και χωρίς θέρμανση! Στον χώρο αυτό δεν έχουν πρόσβαση μαθητές με κινητικά προβλήματα.
Η στέγη του γυμναστηρίου είναι αμφιβόλου αντοχής, καθώς δεν έχει συντηρηθεί για χρόνια, στάζει όταν βρέχει, ενώ ο χώρος δεν θερμαίνεται!!!
Υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας που ζεσταίνεται με σόμπα υγραερίου !!!
Οι αίθουσες άβαφες θυμίζουν αποθήκες και όχι χώρους διδασκαλίας.
To εργαστήρι των υπολογιστών στεγάζεται σε διάδρομο του σχολείου.
Υπάρχει πλήρης έλλειψη παιδαγωγικού υλικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών από το σχολείο προς τα λεωφορεία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας στον δρόμο έξω από το σχολείο αλλά και λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στο συγκεκριμένο συγκρότημα.
Σε περίπτωση που το πανεπιστήμιο δεν παραχωρήσει για την επόμενη χρονιά χώρους , που ήδη χρησιμοποιούνται από το σχολείο, και τους κρατήσει για δική του χρήση, μαθητές που φοιτούν στο σχολείο θα υποχρεωθούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
και φωτεινό είναι το παράδειγμα του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, όπου το Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό διεκδίκησε την έκτακτη χρηματοδότηση του σχολείου από τον Δήμο, ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν βασικές ανάγκες σε παιδαγωγικό υλικό και σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ο κατάλογος όμως των Ειδικών Σχολείων που βρίσκονται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι μακρύς!!!