Την αύξηση των μέτρων στα ζητάει η ΕΛΜΕ Πειραιά με ανακοίνωση της. Συγκεκριμένα ζητούν τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα και συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά, συνολικά οι εκπαιδευτικοί, τόσο στη Γενική, όσο και στην Ειδική Αγωγή από την άνοιξη ακόμα, καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις – διεκδικήσεις για τον τρόπο που τα Σχολεία μπορούν να παραμένουν ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή, τις οποίες η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας πέταξαν στα σκουπίδια.

Με το αντιεπιστημονικό αφήγημα ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και την επίκληση της «ατομικής ευθύνης», προσπαθούν όλο αυτό το διάστημα να καλύψουν τις τεράστιες ευθύνες.

Τελικά, η κυβέρνηση προχώρησε στο κλείσιμο των σχολείων της Γενικής Αγωγής αρχικά μέχρι τις 7/12, πριν λίγες ημέρες μέχρι τις 7/1 και βλέπουμε… Ταυτόχρονα, κράτησε ανοιχτά τα Ειδικά Σχολεία, χωρίς ωστόσο να λάβει κανένα επιπλέον, ουσιαστικό μέτρο για να παραμείνουν υγειονομικά ασφαλή για εκπαιδευτικούς, γονείς και φυσικά τους μαθητές.

Για να είναι, ωστόσο, οι δομές Ειδικής Αγωγής ανοιχτές και – προπάντων – υγειονομικά ασφαλείς, δε φτάνουν μόνο οι ευχές, αλλά πρέπει να διασφαλίζονται και ορισμένες βασικές προϋποθέσεις, όπως: μείωση των μαθητών ανά τμήμα, πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εκπαιδευτικών-μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.

Τα παραπάνω έχει απαιτήσει η ΕΛΜΕ Πειραιά με σειρά ανακοινώσεων-κινητοποιήσεων-παρεμβάσεων, αλλά και με ειδικό υπόμνημα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Ειδικά Σχολεία του Πειραιά από τις 17/9 (βλέπε ανακοίνωση υπ’ αριθμόν 100/17-9-2020 εδώ: https://1drv.ms/w/s!AggfQKbPstC-50e20NK4qPf-o6XE?e=cQEOC5)!

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση αυτών των συνθηκών λειτουργίας των μονάδων Ειδικής Αγωγής. Αντίθετα, άφησε τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών (βλέπε ΕΕΕΕΚ Πειραιά, 2ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά “η Άνοιξη”) ή που υποφέρουν από έλλειψη χώρων (βλέπε π.χ. ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Δραπετσώνας), το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εκπαιδευτικούς, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες δεν τα στέλνουν καθόλου στο σχολείο, κάποια μάλιστα από τον περασμένο Μάρτη.

Χαρακτηριστικό γεγονός, που επιβεβαιώνει όλα τα παραπάνω, είναι ότι το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Πειραιά ήταν κλειστό για 10 ημέρες, λόγω κρούσματος και άνοιξε χθες, 10/12/2020 (πραγματοποιήθηκαν από τον ΕΟΔΥ, έστω και καθυστερημένα, προληπτικά τεστ Covid την Τετάρτη 9/12/2020 σε εκπαιδευτικούς και μαθητές).

Οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ – ΕΒΠ), που όλο αυτό το διάστημα κρατάνε όρθια τα Ειδικά Σχολεία, γνωρίζουν καλά ότι πρέπει να είναι ανοιχτά (όπως φυσικά και όλα τα σχολεία), επειδή ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους, δύσκολα μπορεί να αναπληρωθεί. Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται ένα δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν την αυτονομία τους, είτε τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ανάπτυξη.

Η αναστολή των διεπιστημονικών παρεμβάσεων σε συγκεκριμένο πλαίσιο, όχι απλά αφήνει τα παιδιά σε μια στασιμότητα, αλλά, ανάλογα με την αναπηρία, αυτά παλινδρομούν, χάνοντας ό, τι με κόπο κατέκτησαν. Άλλωστε, να ανοίξουν ξανά τα σχολεία, με όλα τα κατάλληλα μέτρα ενάντια στην πανδημία, με όρους υγιεινής και ασφάλειας, διεκδικούμε από την πρώτη στιγμή. Τα Ειδικά Σχολεία, ωστόσο, είναι Σχολεία και όχι Ιδρύματα!

Η ευθύνη που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας είναι τεράστια, το ίδιο και τα ερωτηματικά από τους εργαζόμενους και τους γονείς:

Πώς θα διαχειριστούν τους μαθητές με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα (πχ. επιληψίες, σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, οργανικές ανεπάρκειες κλπ.), όταν δεν υπάρχει συνεχής σχολιατρική υποστήριξη;
Όταν το Υπουργείο Υγείας αφήνει ανοχύρωτη, υποστελεχωμένη την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, πώς θα υποστηριχτούν οι οικογένειες των παιδιών ΑμΕΑ, που είτε οι ίδιοι έχουν σοβαρές παθήσεις, είτε αδυνατούν λόγω ψυχοκοινωνικών παραγόντων να διαχειριστούν καταστάσεις ως προς την πρόληψη (τήρηση κανόνων υγιεινής διαβίωσης), ή ως προς την αντιμετώπιση της ασθένειας όταν προκύψει ;

Με βάση ποια μέτρα και ποια πρωτόκολλα θα προστατευτούν οι εργαζόμενοι σε μια μονάδα Ειδικής Αγωγής, στην οποία είναι διαρκώς εκτεθειμένοι στην πανδημία;

Πότε και πώς θα λυθεί το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών των δομών ΕΑ με όλα τα μέτρα ασφάλειας;
Είναι χαρακτηριστικό και το εξής: με το κλείσιμο των σχολείων στη Γενική Αγωγή, μια σειρά συνάδελφοι στα

Ειδικά Σχολεία έκαναν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού που δικαιούνται. Τα κενά που δημιουργήθηκαν, αντί να καλυφθούν με νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, καλύφθηκαν με την μετακίνηση συναδέλφων από τα Τμήματα

Ένταξης στα Ειδικά Σχολεία. Δηλαδή, με ανακύκλωση του υπάρχοντος προσωπικού, διακόπτοντας τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές που παρακολουθούν τα Τμήματα Ένταξης, αλλά και κάνοντας λάστιχο τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών!

Ό, τι γίνεται και στα νοσοκομεία, που οι αυξημένες ανάγκες στις ΜΕΘ, καλύπτονται με νοσηλευτικό προσωπικό από άλλα τμήματα, οδηγώντας στην ακύρωση μιας σειράς επεμβάσεων-νοσηλειών, που είναι αναγκαίες, εκτός COVID-19.

Συμμεριζόμαστε την αγωνία των γονιών, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών τους. Οι αγωνίες μας είναι κοινές, γιατί κοινός είναι ο στόχος της πολύπλευρης στήριξης των παιδιών μας. Ο μόνος δρόμος είναι ο κοινός μας αγώνας απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Αναγκαίο, λοιπό, να δυναμώσουν οι αγώνες, διεκδικώντας:

Όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει συνεχής και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν.

Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό.

Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.

Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.

Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο. Αποκλειστικά

Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.

Τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025