ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα πάνω – κάτω φέρνει η νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τη μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης της χώρας, με τις πανελλήνιες εξετάσεις να ρίχνουν, όπως όλα δείχνουν, οριστικά «αυλαία» και να αλλάζει ριζικά ο τρόπος εισαγωγής στα ανώτατα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα (ΑΕΙ – ΤΕΙ).
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, προβλέπεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενός συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.
Ενδεικτικά, το Υπουργείο εξετάζει την πλήρη κατάργηση των πανελλαδικών αμέσως μετά την ολοκλήρωση του Νέου Λυκείου, οπότε θα μπορεί να εφαρμοστεί ο συντελεστής βαρύτητας επί του Εθνικού Απολυτηρίου.
Στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το υπουργείο μελετάει τη δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου που θα αποτελεί και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Το σύστημα πρέπει να αλλάξει και ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελεί τον βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται οι υποψήφιοι στις σχολές. Στόχος, με τις αλλαγές αυτές, είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, και πρώτα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναμόρφωσή του. Γι’ αυτό το λόγο είναι δύσκολο να ορίσω πότε θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα», σημειώνει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής.
Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο
Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρεται το υπουργειο Παιδείας αφορούν το Λύκειο των δύο τάξεων και το Γυμνάσιο των τεσσάρων. Κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου όσο και μέλη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία σε αυτό, προαναγγέλλοντας την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος είχε παρουσιάσει και μία ολοκληρωμένη πρόταση που αφορούσε το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου προβάλλοντας την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά.
Με τον τρόπο που είχε διαμορφωθεί το πρόγραμμα και οι κατευθύνσεις μαθημάτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκλείσουν τα παραπάνω αντικείμενα και στη θέση τους να συμπεριλάβουν άλλα όπως Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης.
Ακόμα η ηγεσία κρατάει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος, καθώς δεν είναι γνωστό αν η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ισχύει και στο νέο σύστημα και αν θα υπάρξει αυτούσιο το σύστημα των βάσεων εισαγωγής. Αντίθετα, επιμένει στο επιχείρημα για μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση του Λυκείου.