Εγκαινιάστηκε την Παρασκευή το νέο Μουσικό Σχολείο της Αθήνας, στην Ακαδημίας Πλάτωνος, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου, καθώς τα καλλιτεχνικά σχολεία είναι τα νέα πρότυπα σχολεία.
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, και έπειτα από δύο χρόνια λειτουργίας, φοιτούν συνολικά 110 μαθητές στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου. Στα εγκαίνια παρευρέθησαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης, ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης και γονείς των μαθητών.
O κ. Ιερώνυμος, που τέλεσε την ακολουθία του αγιασμού, κάλεσε τους μαθητές να σέβονται το σχολείο και να φροντίζουν το κτίριο, ενώ συνεχάρη όσους συντελούν στη δημιουργία νέων σχολείων με σύγχρονες υποδομές.
Ο κ. Φίλης στην ομιλία του υπενθύμισε τις ενέργειες του Αντώνη Τρίτση, ο οποίος συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας στην Ελλάδα σχολείων με καλλιτεχνικό προσανατολισμό. Σήμερα πλέον υπάρχουν περίπου 50 μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία με συνολικά 12.000 μαθητές.
Ο κ. Φίλης τόνισε ότι στα σχολεία αυτά δεν εμφανίζονται προβλήματα που καταγράφονται στα συμβατικά, όπως για παράδειγμα τα φαινόμενα βίας μεταξύ των μαθητών και το απέδωσε και στην επίδραση της τέχνης. «Είναι σχολεία συνεργασίας και όχι ανταγωνισμού», ανέφερε στην «Καθημερινή» ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι οι απόφοιτοι των μουσικών σχολείων έχουν σημαντικά ποσοστά επιτυχίας στις Πανελλαδικές για τα ΑΕΙ. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, από τους 110 μαθητές του Μουσικού, οι 20 φοιτούσαν προηγουμένως σε ιδιωτικό σχολείο.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης δήλωσε ότι «όσοι κατέχουμε δημόσιο αξίωμα καλό είναι να μιλάμε λίγο και να αφήνουμε να δείχνουν τα έργα μας αν τιμούμε την εμπιστοσύνη των πολιτών. Θέλω να συγχαρώ όλους όσοι συνέβαλαν ώστε να μπορούμε σήμερα να παραδώσουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα αυτό το κόσμημα που καλύπτει ένα σοβαρό κενό στη μουσική εκπαίδευση στην περιοχή της Αθήνας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μαθητές θα αξιοποιήσουν, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, όλες τις δυνατότητες που τους δίνει το νέο σχολείο».
Βεβαίως, η κατάσταση δεν είναι ιδανική καθώς –λόγω της ύπαρξης μαθημάτων σχετικών με τη μουσική που διδάσκονται συνήθως από αναπληρωτές– παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις καθηγητών που καλύπτονται πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.