Την Παρασκευή 11 Αυγούστου 2017 και ώρα 4:22 μ.μ. η Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε έγγραφο με αριθμ. Πρωτοκ. 136504/Ε1/11-08/2017 προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και ΔΔΕ με Θέμα: Προγραμματισμός ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

του Βασίλη Παπαχρήστου, αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Για μια ακόμη χρονιά η πολιτική μας ηγεσία με την αποστολή εγγράφου σε μέρες «νεκρές» αποδεικνύει ότι για αυτήν ο αιφνιδιασμός είναι ίδιον της διοίκησής της.

Και είναι αιφνιδιασμός διότι το παρόν έγγραφο θα μπορούσε να είχε αποσταλεί τον Ιούνιο έστω και τον Ιούλιο. Αλλά μέσα στον Αύγουστο Παρασκευή λίγο πριν της Παναγίας, όταν είναι άδειες οι υπηρεσίες, και ο κόσμος βρίσκεται σε άδειες;

Αυτό σημαίνει ότι:

Είτε φοβάται τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των συνδικαλιστών

Είτε αδιαφορεί για την εκπαιδευτική κοινότητα

Είτε κινείται με την λογική αποφασίζουμε και διατάσσουμε και σε όποιον αρέσουμε Τι άραγε μπορούν να κάνουν οι υφιστάμενοι; Τίποτα !!!!

Ότι και να ισχύει αποδεικνύει περίτρανα το πώς θεωρούν κάποιοι τη συνεργασία και την συζήτηση και τη δημόσια διαβούλευση όταν αναλαμβάνουν τα ηνία της διοίκησης και πόσο πολύ απέχουν από αυτά που πρέσβευαν όσο δεν είχαν τον θώκο του υπουργού ή του συμβούλου ή της άσκησης διοίκησης σε επιτελικές θέσεις.

Γιατί άραγε το παρόν έγγραφο (ούτε υπουργική απόφαση είναι, ούτε νόμος, ούτε Προεδρικό διάταγμα) υποδεέστερο των μνημονευθέντων εστάλη τούτη τη χρονική στιγμή και γιατί όχι τον Ιούνιο;

Γιατί πρέπει να εφαρμοστεί το παρόν έγγραφο όταν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα υπέρτερα έγγραφα αυτού; Δηλαδή ΠΔ 50/96 όπως αυτό συμπληρώθηκε και αντικαταστάθηκε από το ΠΔ 100/97, από την εγκύκλιο 137644/Ε1/03-9-2015

Τι ισχύ έχει άραγε το παρόν έγγραφο από νομικής πλευράς; ΚΑΜΙΑ

Και θα αναγκασθούμε να εργαστούμε, ώρες ατελείωτες ημέρες συνεχόμενες και τα αποτελέσματα μας θα είναι υπό αίρεση.

Για να δούμε αναλυτικά τι προτρέπει να πράξουμε το παρόν έγγραφο:

«1. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ πρέπει να συνεδριάσουν από 28/8 έως 31/8, προκειμένου να ανακοινωθούν τα κενά με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και η τοποθέτηση σε αυτά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί, κλπ.,»

Τα τμήματα που έχουν δηλωθεί τον Ιούνιο δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τούτο διότι:

Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετεγγραφές των μαθητών από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα τόσο γενικής παιδείας όσο και σε ΕΠΑΛ

Ας θυμηθούν, οι διοικούντες το υπουργείο, το άρθρο 2 της υπουργικής απόφασης Φ1α /98933/Δ4/13-06-2017 με
ΘΕΜΑ: «Εγγραφές – Μετεγγραφές μαθητών/τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια»

Ας θυμηθούν οι διοικούντες το υπουργείο εάν έχουν καταχωρηθεί στο Myschool τα τμήματα Γενικής Παιδείας Α λυκείου, Τομέων Β λυκείου και ειδικοτήτων Γ Λυκείου.

Το μόνον που έχει υπάρξει από το Υπουργείο είναι ένα ΦΕΚ που αναφέρει ποιες ειδικότητες δυνητικά θα λειτουργήσουν σε κάθε ΕΠΑΛ.

Δεν υπάρχει απόφαση των Περιφερειακών Διευθυντών που με βάση τις ηλεκτρονικές εγγραφές των ΕΠΑΛ να εγκρίνουν την λειτουργία ή μη, των τομέων και ειδικοτήτων ανά ΕΠΑΛ. Τέλος όπου δεν συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών με βάση τις ηλεκτρονικές εγγραφές δεν γνωρίζουμε τα ολιγομελή τμήματα που θα εγκριθούν να λειτουργήσουν.

Οι μετεγγραφές των μαθητών στα κατά τόπους μουσικά σχολεία δεν έχουν ολοκληρωθεί. Αυτό σημαίνει μετακίνηση μαθητών άρα μείωση μαθητών στην Α γυμνασίου και πιθανόν αλλαγές στα τμήματα του γυμνασίου.

Ακόμη δε γνωρίζουμε πόσα τμήματα (σε γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ) θα δημιουργηθούν αν ληφθεί υπόψη η διευκρίνιση του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 με θέμα: Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, που προσδιορίζει την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα ανάλογα με τους μαθητές που παρουσιάζουν συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες.

Άρα σε ποια τμήματα αναφέρεται το έγγραφο της προϊσταμένης μας αρχής;

Βεβαίως θα εμφανιστούν ΔΔΕ βασιλικότεροι του βασιλέως για να μας αποδείξουν ότι όλα μπορούν να ελεγχθούν και τι θα γίνει εάν υπάρξει μια μικρή μεταβολή βρε αδελφέ!!

Εντύπωση προκαλεί η εξής φράση του εγγράφου:

«…η τοποθέτηση σε αυτά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί, κλπ.,»

Που αποδεικνύει την αγνωσία των συντακτών ή του/της συντάκτη του παρόντος εγγράφου, διότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εγκύκλιο 137644/Ε1/03-9-2015 όπου αναφέρει τη σειρά τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά. Εάν δυσκολευόταν να καταλάβουν τα του ΠΔ 50/96 και ΠΔ 100/97 η παρούσα εγκύκλιος τους δίνει έτοιμη τροφή. Δηλαδή κύριοι του υπουργείου εσείς οι ίδιοι ακυρώνετε τον εαυτό σας και μάλιστα προς τα έξω φαίνεστε ότι είστε αδιάβαστοι.

Πρώτα λοιπόν τοποθετούνται οι λειτουργικά υπεράριθμοι, κατόπιν οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες, κατόπιν οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, κατόπιν οι αιτούντες απόσπαση εντός του ΠΥΣΔΕ και ανήκουν στο ΠΥΣΔΕ και τέλος οι αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ.

Εδώ έχουμε σε εφαρμογή το ρητό «οι έσχατοι έσονται πρώτοι και οι πρώτοι έσχατοι». Δυστυχώς κύριοι του υπουργείου είστε κατώτεροι των περιστάσεων.

Συνεχίζει το έγγραφο του υπουργείου:

«2. Την 1/9 πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων για την κατανομή των τμημάτων και την ανάθεση μαθημάτων καθώς και τη διαπίστωση των κενών και των λειτουργικών υπεραριθμιών-πλεονασμάτων, τα οποία αποστέλλουν αυθημερόν στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Ακολούθως, την ίδια μέρα, συνεδριάζουν τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ για την εκτίμηση των κενών και των πλεονασμάτων.»

Ωραία όταν ανακοινωθούν οι υπεραριθμίες τι θα γίνει; Πού θα τοποθετηθούν οι συγκεκριμένοι υπεράριθμοι; Εάν λοιπόν υπάρχει λειτουργικά υπεράριθμος επί παραδείγματι στην πόλη των Σερρών που θα τοποθετηθεί ο εν λόγω εκπαιδευτικός αφού σύμφωνα με το έγγραφο το λειτουργικό κενό στην πόλη των Σερρών έχει καλυφθεί με αποσπασμένο εκπαιδευτικό από άλλο ΠΥΣΔΕ ή από εκπαιδευτικό που ήταν στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ;

Τα λειτουργικά κενά και οι υπεραριθμίες επίσης είναι λάθος αφού δεν έχουν ακόμη επιλεγεί οι νέοι υποδιευθυντές, τομεάρχες.

Δηλαδή σε δουλειά να βρισκόμαστε και αυτή η εργασία μας θα είναι έωλη.

Συνεχίζει το έγγραφο:

«Εφόσον κρίνεται απαραίτητο, πραγματοποιούνται οι κοινές συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕΠΥΣΔΕ, προκειμένου να αποφανθούν για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται ότι η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου πραγματοποιείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. α΄ της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 46 του ν. 4415/2016 (Α’ 159).

Οι κοινές συνεδριάσεις συγκαλούνται από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. α΄ της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν.4386/2016 (Α΄ 83) και των άρθρων 13-15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας ν.2690/1999 (Α’ 45).»

Για να θυμηθούμε τι αναφέρει το άρθρο 25 του Ν 4203/2013 και μάλιστα η περίπτωση 5 της παρ. 1

«5. Η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης πραγματοποιείται σε μια (1) έως και πέντε (5) όμορες σχολικές μονάδες, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου»

Ξέχασε να το γράψει ο συντάκτης του εγγράφου αυτού. Δηλαδή σύμφωνα με τον συντάκτη του εγγράφου πρέπει να γίνει το εξής:

Ο αποσπασμένος από άλλο ΠΥΣΔΕ μπορεί να τοποθετηθεί εξ ολοκλήρου σε μια σχολική μονάδα και ο ανήκων στο ΠΥΣΔΕ και λειτουργικά υπεράριθμος να διατεθεί μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες. Αυτά είναι!!!

Να θυμηθούμε σε τι αναφέρεται και η παρ 5 της περ α του άρθρου 33 του Ν 4386/2016 όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 46 του ν. 4415/2016 (Α’ 159):

«5. α) Η περίπτωση 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«6. α) Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:

αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού,

ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και

γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν….»

Άρθρο 46

«Ρυθμίσεις θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού

Στο στοιχείο γγ΄ της υποπερίπτωσης α΄ της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως έχει αντικατασταθεί με την περίπτωση α΄ της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) μετά τη φράση «γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης» προστίθεται η φράση «και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης».

Ξέχασαν ή δεν γνωρίζουν οι συντάκτες του παρόντος εγγράφου ότι υπάρχει και το άρθρο 94 του Ν 4485/2017 που αναφέρει:

«5.α. Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής δύναται, εφόσον πλεονάζουν, ή και για την συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου και εντός αυτού, να διατίθενται σε Ν.Π.Δ.Δ. Εθνικά Αθλητικά Κέντρα, εποπτευόμενα από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, για τη διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη του έργου τους και την υποστήριξη αυτοτελών προγραμμάτων και δράσεων φυσικής αγωγής και άσκησης για όλους, τα οποία υλοποιούνται υπό την εποπτεία της Γ.Γ.Α. και αθλητικών προγραμμάτων και δράσεων εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τα οποία δύναται να υλοποιούνται στα Ν.Π.Δ.Δ. Εθνικά Αθλητικά Κέντρα της Γ.Γ.Α…..»

Ξέχασαν ή δεν γνωρίζουν οι συντάκτες του παρόντος εγγράφου ότι υπάρχει και το άρθρο 42 του Ν 4386/2016 που αναφέρεται στη διάθεση των εκπαιδευτικών στα ΔΙΕΚ; Γιατί να μην διατίθενται εξ αρχής όσοι συνάδελφοι επιθυμούν στα ΔΙΕΚ για το σύνολο του ωραρίου τους από το να διατίθενται υποχρεωτικά μετά από ενάμιση μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους για κάποιες ώρες σε μία δομή που είναι μεταδευτεροβάθμια και οι ώρες εργασίας είναι πάντοτε απογευματινές;

Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο, κύριοι του Υπουργείου άμα τη ενάρξει του σχολικού έτους ενεργοποιούμε την ενισχυτική διδασκαλία, την πρόσθετη διδακτική στήριξη, τη διάθεση των εκπαιδευτικών εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους ως γραμματειακή υποστήριξη και τη διάθεση των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ11 εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ΝΠΔΔ και άλλους φορείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025