Σε ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ αναφέρεται στις μαθητών στα και στα προβλήματα που προκύπτουν.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ, ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΟΝΙΩΝ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε την προθεσμία για την πραγματοποίηση των Ηλεκτρονικών Εγγραφών των μαθητών (e-εγγραφές) από τις 24/6 έως τις 7/7 με την προτροπή να παρέχεται βοήθεια από τα σχολεία στους κηδεμόνες που αδυνατούν να κάνουν μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση.

Πέρσι, η αντίστοιχη προθεσμία ήταν από 18/6 μέχρι 2/7. Αυτό σημαίνει ότι η κατανομή των μαθητών στις λυκειακές τάξεις θα γίνει στα μέσα Ιουλίου, οπότε και θα πρέπει τα Γυμνάσια να πρωτοκολλήσουν τα απολυτήρια των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου και να τα αποστείλουν στα Λύκεια υποδοχής και αντίστοιχα τα Λύκεια να παραλάβουν τα απολυτήρια και να κάνουν την ανάλογη πρωτοκόλληση.

Το ΥΠΑΙΘ, επιλέγει για μία ακόμα φορά (βλέπε διανομή βιβλίων), να προγραμματίζει την υλοποίηση κρίσιμων εργασιών για την ομαλή λειτουργία του επόμενου σχολικού έτους, που αφορούν χιλιάδες γονείς και μαθητές, σε ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια. Μάλιστα, φέτος, για λόγους που μόνο το ΥΠΑΙΘ γνωρίζει, η ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών εγγραφών μετατέθηκε 5 ημέρες αργότερα από την περσινή.

Πού το πάει τελικά το ΥΠΑΙΘ με αυτή την τακτική;
Να αμφισβητήσει με αυτές τις αυθαίρετες εγκυκλίους το νόμιμο δικαίωμα της άδειας;

Τι θα γίνει αν κάποιος γονιός χρειαστεί βοήθεια και το σχολείο είναι κλειστό; Θα τρέχει στη ΔΙΔΕ Πειραιά, στο κέντρο του Πειραιά, από την Σαλαμίνα, το Πέραμα, τη Νίκαια κλπ;

Δεν είναι μόνο οι ηλεκτρονικές εγγραφές. Αμέσως μετά από αυτές, ακολουθεί ένας ακόμα τεράστιος όγκος γραφειοκρατικών εργασιών, τον οποίο επωμίζονται κύρια Διευθυντές και Υποδιευθυντές των σχολείων (αφού δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο διοικητικό προσωπικό, όπως θα έπρεπε) και είναι:

Η χωροταξική κατανομή, η αποδέσμευση των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα μέσω του myschool αμέσως μετά, η αποδέσμευση των μαθητικών λογαριασμών του ΠΣΔ και η μεταφορά τους στα καινούργια σχολεία, η αποστολή από τα Γυμνάσια και αποδοχή των απολυτηρίων από τα ΓΕΛ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Όλα αυτά ξεπερνούν τις 20 Ιουλίου! Και τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής δεν πραγματοποιήσει εγγραφή (υπάρχουν π.χ. ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες); Από ποιον θα ειδοποιηθεί;

Ουσιαστικά, το ΥΠΑΙΘ εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σχολείο και να εργάζονται κανονικά, αμισθί, σε ημέρες που βρίσκονται σε άδεια στο τέλος μιας εξαντλητικής χρονιάς για μαθητές και εκπαιδευτικούς! Μετά από δύο χρονιές τηλεκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά, με τα κενά να καλύπτονται μέχρι και το Μάη, ενώ πολλά δεν καλύφθηκαν ποτέ, με εκπαιδευτικούς να γυρίζουν από σχολεία σε σχολείο κ.α.!

Κι όλα αυτά, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει διοικητικός υπάλληλος σε κάθε σχολείο, που θα υλοποιεί όλο το γραφειοκρατικό κομμάτι που σήμερα επωμίζονται οι εκπαιδευτικοί (το οποίο συνεχώς αυξάνει κι έχει γίνει δυσβάσταχτο), ώστε αυτοί να μπορούν αφοσιωθούν στο μοναδικό τους αντικείμενο, το παιδαγωγικό τους έργο!

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που διαμορφώνεται με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ σε βάρος των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών.Τονίζουμε για μία ακόμα φορά, ότι για οποιοδήποτε πρόβλημα ή καθυστέρηση προκύψει την ευθύνη την έχει αποκλειστικά το ΥΠΑΙΘ.

Χαιρετίζουμε την αντίδραση πολλών σχολείων στις απαράδεκτες εγκυκλίους για τη διανομή των σχολικών βιβλίων.
Τέλος επισημαίνουμε για μία ακόμα φορά ότι τα σχολεία το καλοκαίρι είναι ανοιχτά ΜΟΝΟ τις ημέρες που πραγματοποιείται η θερινή εφημερία. Ως εκ τούτου, κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να βρίσκεται άλλη μέρα στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι, έχουν δικαιώματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025