– Η τάξη – Θέση στη συζήτηση των ημερών για τα προβλήματα στη λειτουργία της πλατφόρμας , παίρνει η ΕΛΜΕ Ξάνθης, με ανακοίνωσή της.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται: Το Υπουργείο διαφημίζει τις τελευταίες μέρες την «επιτυχία» της .

Βιάστηκαν, δυστυχώς, να εξαγγείλουν την επιτυχία μια και, από την πρώτη μέρα, αποκαλύφθηκαν οι τραγικές ελλείψεις στις υποδομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα από ορισμένα ΜΜΕ, επιδεικνύοντας κοινωνικό αυτοματισμό, παρατηρείται επίθεση ενάντια στις/στους εκπαιδευτικούς με απρεπείς χαρακτηρισμούς με στόχο τα μεγαλύτερα νούμερα τηλεθέασης.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί έσπευσαν να συμμετάσχουν, όπως αποδεικνύει και ο τεράστιος αριθμός μαθημάτων που «ανέβηκε» στο Σχολικό Δίκτυο τις τελευταίες μέρες. Για παράδειγμα μόνο στη Δ/νση Β/θμιας Ξάνθης «ανέβηκαν» κοντά στα 1300 μαθήματα! Το σύστημα του Υπουργείου Παιδείας όμως δεν μπορεί να ανταποκριθεί και συνεχώς καταρρέει ή υπολειτουργεί. Αυτό γιατί, ενώ το σχολικό δίκτυο παρέχει μια σειρά από αξιόλογες εφαρμογές, αυτές είναι καταδικασμένες να αποτύχουν (όπως περίτρανα φάνηκε) απλά επειδή στο υπουργείο παιδείας δεν επένδυσαν στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και, κυρίως, στο προσωπικό που χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία ενός τέτοιας ευρείας κλίμακας πληροφοριακού συστήματος.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας, ενώ αρχικά έδειξαν ενδιαφέρον για το νέο εγχείρημα, αποθαρρύνθηκαν από τις δυσκολίες που προέκυψαν. Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι, εφόσον όλες/οι οι μαθήτριες/ές έχουν smartphone ή γραμμές σταθερής τηλεφωνίας, μπορούν να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Δεν υπολόγισε όμως ότι αφενός δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση μαθημάτων από κινητό για πρακτικούς λόγους λόγω της περιορισμένης επιφάνειας των οθονών αυτών των συσκευών αλλά και τα δεδομένα (εικόνα και ήχος) που μεταφέρονται είναι πολύ μεγάλα με ιδιαίτερα υψηλή χρέωση από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, όσα παιδιά, και είναι πολλά, δεν έχουν σταθερή σύνδεση ίντερνετ στο σπίτι έχουν πρόβλημα με τη χρήση δεδομένων. Για να μη μιλήσουμε για το πόσο αντιπαιδαγωγικό είναι να προσπαθείς να παρακολουθείς μια εξ αποστάσεως διάλεξη από το ακουστικό ενός τηλεφώνου σταθερής γραμμής. Να σημειώσουμε εδώ, ότι πολλές οικογένειες μαθητριών και μαθητών μας δεν έχουν ούτε καν σταθερή σύνδεση τηλεφωνίας.

Επιπλέον, καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για τα παιδιά και τις/τους εκπαιδευτικούς, που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ούτε βεβαίως αφιερώθηκε κάποια σκέψη στα σπίτια που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά σε σχολική ηλικία ή/και γονείς που εργάζονται επίσης εξ αποστάσεως αλλά διαθέτουν έναν μόνο (και αν) υπολογιστή. Για να μη μιλήσουμε για την αισχροκέρδεια των ημερών που ανέβασε τις τιμές του απαραίτητου εξοπλισμού στα ύψη.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα πολύ χρήσιμο υποστηρικτικό εργαλείο που απαιτούσαμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Χρειάζεται όμως προγραμματισμό, υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη στα παιδιά και στις/στους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, πρόκειται για ένα επιστημονικό αντικείμενο που για να γίνει ορθή και αποδοτική χρήση του χρειάζεται επιμόρφωση. Αυτή την επιμόρφωση επίμονα απαιτούμε εδώ και πάρα πολύ καιρό για όλους τους και όλες ανεξαιρέτως τις/τους συναδέλφισσες/ους και χωρίς κλήρωση.

Ζητάμε άμεσα:
– Να δοθεί η δυνατότητα στις οικογένειες που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και τις/τους εκπαιδευτικούς για δωρεάν, υψηλής ταχύτητας διαδικτυακή σύνδεση.
– Τεχνική υποστήριξη από το Υπουργείο Παιδείας και εξ αποστάσεως σεμινάρια για την εισαγωγή μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευσή.
– Έκτακτη χρηματοδότηση για τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Μετά την κρίση μπορούμε να συζητήσουμε ψύχραιμα τις εμπειρίες μας και να μελετήσουμε με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε υποστηρικτικά στο μάθημά μας. Εδώ θα χρειαστούμε το Υπουργείο Παιδείας αρωγό, τόσο ως προς την εξασφάλιση τεχνολογικού εξοπλισμού και προσωπικού για τη συντήρηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όσο και στην οργάνωση ουσιαστικών επιμορφώσεων στο αντικείμενο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025