Το επιμορφωτικό υλικό που ακολουθεί περιέχει τρία κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει σύντομη θεωρητική τεκμηρίωση, καθώς και τρόπους εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη, με τη χρήση συγκεκριμένων παραδειγμάτων από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται γενικές αρχές καθώς και στρατηγικές ανάπτυξης δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται σύγχρονες μορφές διδακτικών προσεγγίσεων, όπως η διαθεματική και η διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης, η ενεργητική-βιωματική μάθηση και η ανάπτυξη σχεδίων μαθήματος με βάση τη θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης. Επίσης τεκμηριώνεται η συμβολή των Τ.Π.Ε. στη εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από τη χρήση κατάλληλων λογισμικών, ενεργών κόσμων και ψηφιακών μέσων ή εργαλείων. Τέλος, δίνονται παραδείγματα για την ανάπτυξη ανάλογων δραστηριοτήτων στην πράξη.
Στο τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνονται ζητήματα διαχείρισης της σχολικής τάξης. Παρουσιάζονται μέθοδοι διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς, θέματα μαθησιακών δυσκολιών, χαρισματικών παιδιών και μαθητών με συναισθηματικά προβλήματα. Επίσης, αναλύονται τρόποι διαχείρισης του στρες στη σχολική κοινότητα καθώς και τρόποι εφαρμογής της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής στην τάξη.