: Διαβάστε στο όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου – Μια διαφορετική πραγματικότητα από αυτή που παρουσιάζει το υπουργείο Παιδείας, αναφέρει η ΔΟΕ ότι επικρατεί στα .

Ρεπορτάζ: Ελπίδα Οικονομίδη

«Εξ αρχής έχουμε τοποθετηθεί θετικά στη λειτουργία των . Πρέπει να είναι ανοιχτά με ασφάλεια πραγματική για μαθητές και εκπαιδευτικούς» ξεκαθάρισε η ΔΟΕ κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου υπογραμμίζοντας ότι η λειτουργία των σχολείων πραγματοποιείται με πάρα πολλά προβλήματα, όπως τα ελλιπή μέτρα, οι διαδικασίες συγχωνεύσεων σχολείων και τμημάτων τις προηγούμενες εβδομάδες εν μέσω πανδημιας αλλά και τα τεράστια κενά στις τάξεις που δημιουργούν τεράστια πρόβληματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συμφωνα με τη ΔΟΕ περίπου 9.000 κενά υπάρχουν αυτη τη στιγμή σε όλες τις σχολικές μονάδες από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, υπογραμμίζοντας ότι οι 5.000 προσλήψεις στις οποίες έχει προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας δεν αρκούν για να καλύψουν τις ελλειψεις.

Τεράστια πρόβληματα παρατηρούνται και στην καθημερινότητα των σχολείων. Περίπου το 20% των μαθητών απουσιάζουν από τα σχολεία, όχι λόγω αλλά λόγω φόβου. Η ΔΟΕ χαρακτήρισε εξαιρετικά προβληματική την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας για το 50%+1, με αποτέλεσμα οι γονείς να μην περιμένουν πότε θα κλείσει ένα τμήμα και να κρατάνε το παιδί τους σπίτι σε περίπτωση κρούσματος.
Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις που οι γονείς τηρούν όλα τα μέτρα και στέλνουν το παιδί τους στο σχολείο, σύμφωνα με την ΔΟΕ, έχουν να αντιμετωπίσουν τις προβληματικές διαδικασίες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών.

Η οδηγία του υπουργείου Παιδείας είναι να απορροφώνται οι εκπαιδευτικοί στην πρωινή ζώνη με αποτέλεσμα να θυσιάζεται το ολοήμερο πρόγραμμα. Τα παιδιά επιστρέφουν σπίτι και οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τη ΔΟΕ αναγκάζονται ακόμα και να αλλάξουν καθήκοντα για να καλύψουν τα εκάστοτε κενά. Δηλαδη, εκπαιδευτικοι τμημάτων ένταξης ή παράλληλης στήριξης μετακινούνται σε άλλες θέσεις για να μην καταγράφονται κενά, παρά το γεγονός ότι όπως σημειώνει η ομοσπονδία αυτό είναι παράνομο.

Τέλος, η ΔΟΕ σημείωσε ότι παρά τις προσλήψεις στις οποίες έχει προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας, δεν έχει τοποθετηθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός ακόμα, με αποτέλεσμα να έχουν δηλωθεί αναπληρωτές σε περιοχές που είχαν κενά την προηγούμενη εβδομάδα αλλά πλέον έχουν επιστρέψει οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις τους!

ΟΛΜΕ: Προτείνει εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 

Εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων προτείνει η ΟΛΜΕ στη συνέντευξη τύπου για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. “Εφόσον το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι ικανό να προσλάβει εκπαιδευτικούς, προτείνουμε έστω να υιοθετηθεί το μέτρο αυτό. Κι εάν προκύψει ανάγκη για να καλύψουμε κενά, θα τα καλύψουν οι εκπαιδευτικοί με παράταση έτους” ανέφεραν μέλη του Δ.Σ. της εκπαιδευτικής ομοσπονδίας.
Όπως σημείωσαν, οι ελλείψεις στα σχολεία δεν δύναται να καλυφθούν από τους αναπληρωτές που έχει προσλάβει το υπουργείο Παιδείας, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους σύμφωνα με την ομοσπονδία δεν θα καλύψουν τις έκτακτες ανάγκες λόγω πανδημίας, όπως υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας αλλά τις πάγιες ελλείψεις.
Παράλληλα η ΟΛΜΕ πρότεινε τη μείωση της ύλης σε πανελλαδικές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, υπογραμμίζοντας ότι ειναι αποδεδειγμένο ότι ύστερα από  δύο χρόνια πανδημίας υπάρχουν καταγεγραμμένα μαθησιακά ελλείμματα στους μαθητές μας και πως πρέπει να δοθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα η δυνατότητα να καλύψει τα κενά αυτά που δημιουργήθηκαν λόγω της παρατεταμένης αναστολής λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας αλλα και των δυσλειτουργιών που προέκυψαν από την τηλεκπαίδευση. Στα αιτήματα προστίθενται η δωρεάν διανομή μασκών αυξημένης προστασίας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και στους εργαζόμενους στο χώρο της καθαριότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025