Κατά της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώς Φωτίου, βάλλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία για τη μεταφορά των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης εντός των σχολείων, υπό τη σκέπη των ΟΤΑ και την παραμονή των παιδιών στα σχολεία έως τις 8 μ.μ.
Δημόσια σχολεία που θα λειτουργούν υπό τη σκέπη της τοπικής αυτοδιοίκησης, με προσωπικό υποαπασχολούμενο, ελαστικά εργαζόμενο, διορισμένο με διαδικασίες που δεν διασφαλίζουν το αδιάβλητο, διαβλέπει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος ότι είναι ο κυβερνητικός σχεδιασμός, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώς Φωτίου, η οποία την περασμένη εβδομάδα προανήγγειλε την παραμονή των παιδιών Δημοτικού στα σχολεία έως τις 8 μ.μ.
Μάλιστα, πρόσθεσε ότι το σχετικό σχέδιο είναι ήδη στα «σκαριά» με στόχο να επιτευχθεί μέσω της μεταφοράς των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) εντός των σχολείων. «Το παιδί θα μείνει στο ολοήμερο σχολείο μέχρι τις 4 μ.μ. και στις 4 μ.μ. θα μπορεί να πάει στα ΚΔΑΠ, στα οποία πέρυσι δώσαμε 29 εκατομμύρια ευρώ και τα οποία φέτος θα ανασχεδιάσουμε. Είμαστε σε συνεννόηση με την ΚΕΔΕ, ώστε να μεταφερθούν μέσα στα σχολεία τα ΚΔΑΠ», είπε.
Χθες, με οξύτατη ανακοίνωση, η ΔΟΕ σχολιάζοντας την πρόταση της κ. Φωτίου ανέφερε πως «η κ. Φωτίου είναι μέλος της κυβέρνησης που επέλεξε να διαλύσει την παιδαγωγική ενότητα που χαρακτήριζε το ολοήμερο νηπιαγωγείο και να καταστήσει το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο δομές παιδοφύλαξης σε προαιρετική βάση. Τώρα εμφανίζεται να ενδιαφέρεται για την ελληνική οικογένεια, η οποία δεν έχει πού να αφήσει το παιδί της έως τις 8 το βράδυ. Ως μέλος της κυβέρνησης, δεν δικαιούται να μη γνωρίζει ότι τα προνήπια δεν βρίσκουν θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο και ότι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου στερούνται τον σταθερό δάσκαλο στο ολοήμερο, έπειτα από την κατάργησή του, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο η μόρφωσή τους. Τα ΚΔΑΠ δεν είναι εκπαιδευτική δομή, όπως επιχειρεί να την παρουσιάσει η κ. υπουργός, και τα αντικείμενά τους δεν συνδέονται με το περιεχόμενο του σχολείου».
Παράλληλα, η ΔΟΕ τονίζει ότι «την ίδια στιγμή που ο υπουργός Παιδείας ανοίγει τη συζήτηση για τον τρόπο πραγματοποίησης διορισμών στην εκπαίδευση δίχως να δεσμεύεται ούτε για τον χρόνο ούτε για τον αριθμό, η σύνδεση του δημόσιου σχολείου με το “ιδιαίτερο” καθεστώς προσλήψεων στους δήμους και με τα vouchers είναι σαφές ότι ενισχύει τις τάσεις για ακόμη περισσότερη ελαστική εργασία και την εξάρτηση των προσλήψεων από ευκαιριακές χρηματοδοτήσεις. Η δήθεν πρόταση λειτουργίας των δομών ΚΔΑΠ σε συνέχεια του “κουτσουρεμένου” ολοήμερου σχολείου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δημιουργεί βάσιμες υποψίες για κυβερνητικούς σχεδιασμούς μελλοντικής λειτουργίας των δημόσιων σχολείων, υπό τη σκέπη των ΟΤΑ με προσωπικό υποαπασχολούμενο, ελαστικά εργαζόμενο, διορισμένο με διαδικασίες που καμία σχέση δεν έχουν με τον αδιάβλητο τρόπο διορισμού στην εκπαίδευση, με πρόταξη της εντοπιότητας και στήριξή της με επιπλέον μοριοδότηση για τους δημότες της κάθε περιοχής ώστε να εξασφαλίζουν και οι τοπικοί άρχοντες μεγαλύτερη εκλογική πελατεία».