Για τη δίχρονη προσχολική αγωγή και την εφαρμογή της στο δήμο μας – Εκτός Σχεδίου – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε τον ν. 4521/2018 για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Με βάση αυτόν τον νόμο για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης, οι δήμοι αποκτούν το δικαίωμα να γνωμοδοτούν, εάν τμήμα της εκπαίδευσης θα είναι υποχρεωτικό ή όχι και άρα να κόβουν και να ράβουν ανάλογα με τους σχεδιασμούς της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των σχολαρχών και του κεφαλαίου.
Ταυτόχρονα οι δήμοι καθίστανται κύριοι παράγοντες της διαμόρφωσης της προσχολικής αγωγής αρχικά γνωμοδοτώντας θετικά ή αρνητικά για τη δυνατότητα εφαρμογής της και κατά δεύτερο υλοποιώντας την. Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, η οποία πρωτοξεκίνησε στις αρχές του 2018, αποδείχτηκε ότι πολλοί δήμαρχοι ήταν από απρόθυμοι έως και εντελώς αρνητικοί στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. ακολουθώντας τη «γραμμή» της Κ.Ε.Δ.Ε. με αποτέλεσμα, αν και είχαν συνυπογράψει τις αποφάσεις των τριμερών επιτροπών, να αφήνουν μετέωρο πλήθος νηπίων και τις οικογένειές τους, λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Η νέα υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης Ν.Δ Νίκη Κεραμέως ήδη συνάντησε τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ και νέο Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με κεντρικό θέμα συζήτησης την εφαρμογή του νόμου και την υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ο Πατούλης από τη θέση του ως προέδρου της ΚΕΔΕ πρωτοστάτησε ώστε η εφαρμογή της δημόσιας δωρεάν δίχρονης να μπλοκαριστεί αρχικά και να ανασταλεί στη συνέχεια. Η συνάντηση Κεραμέως –Πατούλη δηλώνει τις προτεραιότητες της κυβέρνησης να συναντιέται και να συζητά για ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής με τον εκπρόσωπο της τοπικής “αυτοδιοίκησης” και όχι τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.
Αναδεικνύει την ιδεολογική και πολιτική συνάφεια των κατευθύνσεων σχετικά με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και το Δημόσιο Σχολείο της νέας κυβέρνησης που το ‘’οραματίζεται’’ ΣΥΓΧΡΟΝΟ αλλά ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ και του Προέδρου της ΚΕΔΕ, ο οποίος σε απόλυτη σύμπνοια με τους σχολάρχες, τους ιδιοκτήτες παιδικών σταθμών, και σε πλήρη συμπόρευση ΟΟΣΑ, επιδιώκουν την αναστολή της εφαρμογής της δίχρονης όπου ισχύει και την εφαρμογή παράλληλου δικτύου νηπιαγωγείων- παιδικών σταθμών για να συνεχίσουν να αλώνουν τον χώρο της προσχολικής αγωγής με τα vouchers και τα τροφεία και έχοντας μετατρέψει σε εμπορεύσιμο είδος το δημόσιο δικαίωμα για προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες επιστημονικές απόψεις το Νηπιαγωγείο είναι ίσως η σημαντικότερη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη στη ζωή του παιδιού επαφή με τον θεσμό του σχολείου. Είναι η σχολική βαθμίδα στην οποία το νήπιο έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γλώσσα, τους αριθμούς και τη χρήση τους, τη φύση και γενικά το περιβάλλον καθώς και τα σύμβολα της γνώσης. Για τους λόγους αυτούς έχει σχεδόν αποφασιστικές για το μέλλον του παιδιού επιπτώσεις, καθορίζει εάν το παιδί των 4-6 χρόνων θα αποκτήσει θετική ή αρνητική σχέση με τον σχολικό θεσμό.
Στο δήμο της Ν.Ιωνίας η απερχόμενη δημοτική αρχή δεν έκανε τις απαιτούμενες ενέργειες για να εξασφαλίσει εγκαίρως αίθουσες με αποτέλεσμα ενάμιση μήνα πριν την έναρξη του σχολικού έτους να αναζητούνται χώροι καθώς έχουν γραφτεί 220 νέοι μαθητές και δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στα υπάρχοντα νηπιαγωγεία.
Οι προτάσεις που έγιναν στη σύσκεψη στο δημαρχείο της Ν. Ιωνίας από τον αντιδήμαρχο Παιδείας καλύπτουν με εξαιρετική προχειρότητα κάποιες εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς να εξασφαλίζονται τόσο οι απαραίτητοι παιδαγωγικοί όροι για τη σωστή εκπαίδευση των νηπίων όσο και οι εργασιακές συνθήκες των νηπιαγωγών. Πιο συγκεκριμένα, χρειάζονται 10 αίθουσες για να φιλοξενηθούν τα παιδιά και για την εξασφάλισή τους ο δήμος σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει προκάτ αίθουσες, ενώ επίσης αναζήτησε χώρους μακριά από τα νηπιαγωγεία που πρέπει να φοιτήσουν τα νήπια ή σε παραρτήματα που ιδρύονται με απόφαση της Β΄Δ/νσης Π.Ε. Αθήνας.
Σε πολλές περιπτώσεις θα χρειαστεί να γίνει μεταφορά των νηπίων, με έξοδα της περιφέρειας, γιατί το σχολείο θα απέχει από την κατοικία της οικογένειας. Επιπλέον,οι νηπιαγωγοί θα είναι αναπληρωτές μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Με τους παραπάνω όρους δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική Αγωγή.
Από την πλευρά μας είμαστε υπέρ της άμεσης εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
Με μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.
Κεραμέως: Θα αυξήσουμε τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία