: Τι εξετάζεται αναφορικά με το σύστημα διορισμών – Όλα όσα έχουν πέσει στο τραπέζι.

πως έρχονται αλλαγές στο σύστημα Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, οι συζητήσεις για την θέσπιση ενός νέου συστήματος περιστρέφονται γύρω από την αλλαγή μοριοδότησης με σενάρια, μεταξύ άλλων,  για ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα ακούγεται πολύ έντονα πως αναμένεται να υπάρξει και για τους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Τι λέει η κ. Κεραμέως για τους

«Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζουμε την προσπάθεια για εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Θα προχωρήσουμε και σε άλλους διορισμούς για να φύγουμε από την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή.  Ο σχεδιασμός είναι λοιπόν να προχωρήσουμε σε περαιτέρω διορισμούς και αυτό το επεξεργαζόμαστε αυτή την περίοδο», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε μεταξύ άλλων ότι μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο.

«Αυτό το επεξεργαζόμαστε αλλά δεν το εφαρμόσαμε από την αρχή γιατί θέλαμε να προχωρήσουμε γρήγορα σε διορισμούς. Τώρα ερχόμαστε και ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Εκπαιδευτικοί: Προετοιμάζεται το έδαφος για αλλαγές

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της  ΑΣΕ για τις διαρροές περί γραπτού διαγωνισμού .

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με βάση ορισμένα δημοσιεύματα, καθώς επίσης και με τη συζήτηση που ανοίγεται από την πλευρά της κυβέρνησης σχετικά με το νέο σύστημα , προετοιμάζεται το έδαφος για αλλαγές στα κριτήρια και τον τρόπο διορισμού που πιθανόν θα περιλαμβάνει:

– Γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

– Συνυπολογισμό με αντίστοιχη μοριοδότηση (προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια, επιστημονικά προσόντα κλπ)

– Κατάρτιση πίνακα διοριστέων, μόνο όμως για τους εκπαιδευτικούς που πιάνουν τη βάση στον ΑΣΕΠ

Ο περιβόητος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ισχύει ήδη για τις προσλήψεις σε ορισμένα τμήματα υπαλλήλων στο Δημόσιο με πρόσφατό νόμο της Ν.Δ. Επίσης, είναι καλό να γνωρίζουν οι χιλιάδες αναπληρωτές ότι, η θέση του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. είναι για διορισμούς μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μόνο πρόκληση μπορούν να αποτελούν τα παραπάνω. Τη στιγμή που μέχρι και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες ακάλυπτα κενά και χιλιάδες άνεργοι συνάδελφοι, να ανοίγει ξανά η συζήτηση για κριτήρια απολύσεων!!! Φαίνεται καθαρά πως η κυβέρνηση της ΝΔ , παίρνει το νήμα ακριβώς από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον νόμο Γαβρόγλου και το προσοντολόγιο, που μετέτρεψαν το δικαίωμά μας στην εργασία σε ένα ανελέητο κυνήγι προσόντων.

Είναι φανερό, πως κάθε κυβέρνηση δίνει και ένα παραπάνω χτύπημα στο δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής εργασίας, αφού όχι μόνο πια το βασικό μας πτυχίο δεν αξίζει τίποτα, αλλά αν κάποιος εκπαιδευτικός δεν περάσει τις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ, θα αποκλείεται και από την εργασία!!! Αυτόματα δεν θα προσμετρώνται ούτε η προϋπηρεσία του, ούτε τα κοινωνικά του κριτήρια!!! Θα οδηγηθούμε στην ουσία σε χιλιάδες απολύσεις!!!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους μόνιμους και αναπληρωτές, να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα αν τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε κάτι από τα παραπάνω. Να αποτελέσει αιτία πολέμου, η νέα προσπάθεια χειροτέρευσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Εδώ και τώρα καλούμε όλες τις παρατάξεις και τις Ομοσπονδίες να τοποθετηθούν. Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, έχει ξεκάθαρη θέση.

– Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

– Το πτυχίο μας να είναι το εισιτήριο για τη δουλειά μας. Μόνο αυτή η θέση πατάει στην πραγματικότητα και μπορεί να ενώσει ουσιαστικά των κλάδο.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές, να συμμετέχουν στις συνελεύσεις των συλλόγων και των ΕΛΜΕ τους, για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τις Ομοσπονδίες. Να δώσουν δυναμικό παρών, υπερασπίζοντας τα δικαιώματά τους. Να αξιοποιήσουν την πείρα τους από τη στάση και την τακτική όλων των άλλων δυνάμεων και να ενισχύσουν την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, αφού αποτελεί τη μοναδική δύναμη που φέρνει στο προσκήνιο τους αναπληρωτές και τα δικαιώματά τους.

ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

«Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά!»

Άρθρο του Μιχαήλ Βολκίδη, Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, σχετικά με τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά το άρθρο

Γραπτός διαγωνισμός . Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά.

Αναστάτωση και πολλές συζητήσεις δημιούργησαν δημοσιεύματα στο τύπο που αποκάλυπταν τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για τους διορισμούς των κλάδων που εργάζονται στην εκπαίδευση από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Αν και οι διαψεύσεις ήταν άμεσες χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως ψεύτικη είδηση τα δημοσιεύματα, που περιέγραφαν με αρκετές λεπτομέρειες τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να μην παρατηρήσουμε τους πυκνούς καπνούς γύρω από το εν λόγω ζήτημα.

Καταρχάς, το κυβερνών κόμμα επανέφερε τον γραπτό διαγωνισμό για εκατοντάδες άλλους, προς διορισμό κλάδους στον δημόσιο τομέα. Ήδη έχουν δρομολογηθεί να καλυφθούν χιλιάδες θέσεις με την εκτίμηση συμμετοχής να ανέρχεται σε δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες.

Πέρα από το προφανές ερώτημα που προκύπτει: γιατί, αφού ήδη καίγεται το σπίτι του διπλανού να μην πάρει φωτιά και το δικό μας; το γεγονός αυτό καθαυτό θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα σε φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού εις βάρος των κλάδων μας με την αμέριστη υποστήριξη, θα προβλέψω, καλοθελητών, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και δημοσιογράφων καταξιωμένων σε τέτοιου είδους τακτικές.

Δεύτερον, σε άρθρο του ο Γενικός Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε., που δημοσιεύτηκε στις 14/07/2021, ήδη ανακινεί θέμα επαναφοράς του διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς εξ’ όσων γνωρίζω να υπάρχει επίσημη απάντηση εκ μέρους του Υπουργείου.

Τρίτον, η επαναφορά αυτής της διαδικασίας δημιούργησε έναν άτυπο διαγωνισμό μεταξύ διαφόρου τύπου φροντιστηρίων να εκπαιδεύσουν τους υποψηφίους ζητώντας ως αντάλλαγμα διόλου ευκαταφρόνητα ποσά.

Ο γραπτός διαγωνισμός δεν μπορεί παρά να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο συνεχούς, αέναης, ψυχοφθόρας, χρονοβόρας και οικονομικά επιζήμιας προσπάθειας απόδειξης του αυτονόητου. Σε αυτό το πλαίσιο του αέναου κύκλου συλλογής προσόντων που οι απαιτήσεις του έχουν φτάσει σε επίπεδα παράνοιας, θα πρέπει να εντάξουμε και αυτή την απόπειρα.

Ένα παράδειγμα αυτής της παράνοιας είναι η κατάταξη των ΠΕ 23 (Ψυχολόγων) σε 4 πίνακες!! Ανάλογα με τα προσόντα που διαθέτουν. Γιατί, αύριο οι πίνακες να μην γίνουν 8; και αφού μαζέψουμε τα πάντα να μην ζητήσουν και ένα διαγωνισμό, μετά τον διαγωνισμό. Σε ποιο ακριβώς σημείο θα σταματήσουν αυτές οι παρανοϊκές απαιτήσεις δεν μπορεί να το ξέρει κανείς. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι εάν μπεις στην λογική του αέναου κύκλου αυτές μόνο θα συνεχιστούν.

Στο δίκαιο ερώτημα της συμμετοχής των υποψηφίων χωρίς εργασιακή εμπειρία θα πρέπει να απαντήσουμε με ενσυναίσθηση και λογική. Η απάντηση που δίνω εγώ είναι, ότι σαφώς και ένα ποσοστό των διορισμών θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά αυτή την ομάδα, χωρίς όμως να είναι ο γραπτός διαγωνισμός ένας από τους επικρατέστερους τρόπους επιλογής. Σε περίπτωση γραπτού διαγωνισμού θα πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής σε όσους θέλουν να συμμετέχουν, ενώ παράλληλα να προβλέπεται μια διαφορετική διαδικασία που θα σέβεται το πτυχίο, την εργασιακή εμπειρία, τα κοινωνικά κριτήρια αλλά και τα τυχόν προσόντα που καταναγκαστικά έχουν αποκτηθεί μετά την εισαγωγή του προσοντολογίου.

Βασική και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για όσους επιθυμούν να συμμετέχουν σε έναν γραπτό διαγωνισμό θα πρέπει να είναι η εξασφάλιση της δωρεάν, δια ζώσης, δημόσιας και επαρκής προετοιμασίας από κρατικούς φορείς που θα εξασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των πολιτών. Μην ξεχνάμε πως στο άρθρο 4 του Συντάγματός της Ελλάδος, αναφέρεται ρητά, ότι όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το ελάχιστo που πρέπει να διεκδικήσουν σήμερα, όλοι οι σύλλογοι των κλάδων, εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιοι των οποίων θα διεκδικήσουν μηδαμινές αναλογικά θέσεις, θυσιάζοντας πάλι την ζωή τους και τις ελάχιστες οικονομίες τους εν μέσω αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης ακρίβειας και ξεζουμίσματος των πολιτών, αλλά και όλες οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών κλάδων, ακόμα και εάν δεν έχει πάρει φωτιά ακόμη το δικό τους σπίτι, είναι μια αντικειμενική χρηματική αποζημίωση που να διασφαλίζει τις απώλειες από την οικονομική αιμορραγία, την διάθεση αμέτρητων ωρών μελέτης και ψυχικής εξουθένωσης ύψους τουλάχιστον 1500 ευρώ σε όλους όσους συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, με αναδρομική ισχύ.

Αυτό είναι απαραίτητο, αφού οι πρώτοι διαγωνισμοί για το 2022 έχουν ήδη προγραμματιστεί χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την δημόσια και δωρεάν προετοιμασία των υποψηφίων που θα εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών ανεξάρτητου κοινωνικής τάξης, ηλικίας, οικογενειακής κατάστασης, φύλου και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων, η αδιαφορία για τους οποία εκ μέρους της πολιτικής τάξης αποτελεί μια μορφή θεσμικού ρατσισμού.

Είναι πολύ σημαντικό οι πολιτικοί εκπρόσωποι να σέβονται τους πολίτες, ώστε να έχουν μετά την απαίτηση οι πολίτες να σέβονται αυτούς. Και η συνεχής αλλαγή των κανόνων του παιχνιδιού από αυτούς που λαμβάνουν μόνο αποφάσεις ενώ συχνά οι ίδιοι, ούτε εργασιακή εμπειρία έχουν, ούτε σε γραπτούς διαγωνισμούς συμμετέχουν, ούτε προσόντα, ούτε κοινωνικά κριτήρια επισυνάπτουν, μάλλον σε ασέβεια προς τους κόπους τους πολιτών αποδεικνύουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025