: Ποιά τα οργανικά κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση .

Δείτε αναλυτικά τα οργανικά κενά δασκάλων και νηπιαγωγών μετά τις μετατάξεις δημοσίευσε ο εκπαιδευτικός Φάνης Βουγάς στη σελίδα του στο Facebook σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό Δημήτρη Τσαρακλή.

Tα οργανικά κενά δασκάλων και νηπιαγωγών μετά τις μετατάξεις:

Ο ΠΑΣΑΔ συναντήθηκε με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρο Κόπτση – Συνοπτικά τα τρία βασικά θέματα που συζητήθηκαν.

Η ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ για τα θέματα που συζητήθηκαν :

1. Νέοι μόνιμοι :

Ως ΠΑΣΑΔ παρουσιάσαμε ενδελεχή στοιχεία με τις ανάγκες, τις αστοχίες της περσινής κατανομής και τα οργανικά κενά του κλάδου μας και ζητήσαμε πλήρη κάλυψη των οργανικών κενών σε όλους τους κλάδους.

Σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συζητήσεις με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να εγκριθεί ο συνολικός αριθμός μόνιμων και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης σε Γενική και Ειδική Αγωγή, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν το φετινό καλοκαίρι από τους υπάρχοντες πίνακες.

Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του ίδιου, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να καθορισθεί ο τελικός αριθμός, έτσι ώστε σε επόμενο στάδιο να πραγματοποιηθεί η κατανομή των θέσεων στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.

Επιπλέον, ο κ. Κόπτσης επιβεβαίωσε πως τα οργανικά κενά που δόθηκαν στις μετατάξεις αποτελούν τα επίσημα κενά στην εκπαίδευση, ενώ αναμένονται πολύ μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με την ικανοποίηση των αιτήσεων μετάταξης. Παράλληλα, επιβεβαίωσε πως τα οργανικά κενά των δασκάλων ανέρχονται στα 4173 και τόνισε πως οι διορισμοί θα πραγματοποιηθούν βάσει των κενών της εγκυκλίου μετατάξεων, αφού σε αυτήν περιλαμβάνονται τα επίσημα οργανικά κενά κάθε κλάδου.

Η πρόθεση του υπουργείου είναι να συνεχιστούν οι διορισμοί και τα επόμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, τη νέα σχολική χρονιά, θα επιδιωχθεί να ιδρυθούν νέες οργανικές θέσεις σε όλους τους κλάδους, ώστε να μην υφίσταται η αναντιστοιχία οργανικών και λειτουργικών κενών, με σκοπό (σταδιακά) την πλήρη κάλυψή τους για να εκλείψει ο θεσμός του αναπληρωτή.

2. Νέο σύστημα :

Ο κ. Κόπτσης επιβεβαίωσε ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται νέο σύστημα διορισμών και μοριοδότησης των εκπαιδευτικών, χωρίς, ωστόσο, να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις, εφόσον αυτές είναι ακόμα υπό συζήτηση.

Ωστόσο, διευκρίνισε πως τυχόν αλλαγές θα τεθούν σε εφαρμογή μετά τη λήξη ισχύος των πινάκων Γενικής, δηλαδή μετά τις 31/08/2023.

Ως ΠΑΣΑΔ εκφράσαμε την κάθετη αντίθεσή μας στην πιθανότητα γραπτού διαγωνισμού, όπως διαρρέεται τις τελευταίες ημέρες, υπογραμμίζοντας την περαιτέρω απαξίωση του βασικού πτυχίου και της προϋπηρεσίας. Τέλος, τονίσαμε ότι θα πρέπει σε οποιονδήποτε σχεδιασμό ετοιμάζει το Υπουργείο, η εκπαιδευτική κοινότητα να κληθεί να καταθέσει τις προτάσεις της, κάτι με το οποίο συμφώνησε και ο ίδιος.

3. Ειδική Αγωγή:

Τη νέα χρονιά δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή αναφορικά με τις των αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.

Ο κ. Κόπτσης εξέφρασε τη σιγουριά του για την έγκαιρη έκδοση των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής, αναφέροντας πως ο στόχος του Υπουργείου είναι να έχουν εκδοθεί προσωρινοί πίνακες πριν τις 15 Αυγούστου, ώστε οι προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενης χρονιάς να πραγματοποιηθούν από τους πίνακες που θα καταρτιστούν.

Μένουμε πιστοί στις θέσεις μας, στις αξίες και αρχές του Συλλόγου. Είμαστε εδώ για να διεκδικούμε το δίκαιο, να παλεύουμε για την επίλυση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μακριά από μικροκομματικά συμφέροντα, χωρίς μεγάλα λόγια και προσωπικές επιδιώξεις.

 

  Όλα όσα έχουν πέσει στο τραπέζι αναφορικά με το ΝΕΟ σύστημα διορισμών

Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, οι συζητήσεις για την θέσπιση ενός νέου συστήματος περιστρέφονται γύρω από την αλλαγή μοριοδότησης με σενάρια και για την ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα ακούγεται πολύ έντονα πως αναμένεται να υπάρξει και γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Τι λέει η κ. Κεραμέως για τους διορισμούς εκπαιδευτικών

«Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζουμε την προσπάθεια για εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Θα προχωρήσουμε και σε άλλους διορισμούς για να φύγουμε από την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή.  Ο σχεδιασμός είναι λοιπόν να προχωρήσουμε σε περαιτέρω διορισμούς και αυτό το επεξεργαζόμαστε αυτή την περίοδο», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε μεταξύ άλλων ότι μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο.

«Αυτό το επεξεργαζόμαστε αλλά δεν το εφαρμόσαμε από την αρχή γιατί θέλαμε να προχωρήσουμε γρήγορα σε διορισμούς. Τώρα ερχόμαστε και ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Εκπαιδευτικοί: Προετοιμάζεται το έδαφος για αλλαγές

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της  ΑΣΕ για τις διαρροές περί γραπτού διαγωνισμού .

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με βάση ορισμένα δημοσιεύματα, καθώς επίσης και με τη συζήτηση που ανοίγεται από την πλευρά της κυβέρνησης σχετικά με το νέο σύστημα , προετοιμάζεται το έδαφος για αλλαγές στα κριτήρια και τον τρόπο διορισμού που πιθανόν θα περιλαμβάνει:

– Γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

– Συνυπολογισμό με αντίστοιχη μοριοδότηση (προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια, επιστημονικά προσόντα κλπ)

– Κατάρτιση πίνακα διοριστέων, μόνο όμως για τους εκπαιδευτικούς που πιάνουν τη βάση στον ΑΣΕΠ

Ο περιβόητος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ισχύει ήδη για τις προσλήψεις σε ορισμένα τμήματα υπαλλήλων στο Δημόσιο με πρόσφατό νόμο της Ν.Δ. Επίσης, είναι καλό να γνωρίζουν οι χιλιάδες αναπληρωτές ότι, η θέση του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. είναι για διορισμούς μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μόνο πρόκληση μπορούν να αποτελούν τα παραπάνω. Τη στιγμή που μέχρι και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες ακάλυπτα κενά και χιλιάδες άνεργοι συνάδελφοι, να ανοίγει ξανά η συζήτηση για κριτήρια απολύσεων!!! Φαίνεται καθαρά πως η κυβέρνηση της ΝΔ , παίρνει το νήμα ακριβώς από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον νόμο Γαβρόγλου και το προσοντολόγιο, που μετέτρεψαν το δικαίωμά μας στην εργασία σε ένα ανελέητο κυνήγι προσόντων.

Είναι φανερό, πως κάθε κυβέρνηση δίνει και ένα παραπάνω χτύπημα στο δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής εργασίας, αφού όχι μόνο πια το βασικό μας πτυχίο δεν αξίζει τίποτα, αλλά αν κάποιος εκπαιδευτικός δεν περάσει τις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ, θα αποκλείεται και από την εργασία!!! Αυτόματα δεν θα προσμετρώνται ούτε η προϋπηρεσία του, ούτε τα κοινωνικά του κριτήρια!!! Θα οδηγηθούμε στην ουσία σε χιλιάδες απολύσεις!!!

Καλούμε όλους τους συναδέλφους μόνιμους και αναπληρωτές, να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα αν τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε κάτι από τα παραπάνω. Να αποτελέσει αιτία πολέμου, η νέα προσπάθεια χειροτέρευσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Εδώ και τώρα καλούμε όλες τις παρατάξεις και τις Ομοσπονδίες να τοποθετηθούν. Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, έχει ξεκάθαρη θέση.

– Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

– Το πτυχίο μας να είναι το εισιτήριο για τη δουλειά μας. Μόνο αυτή η θέση πατάει στην πραγματικότητα και μπορεί να ενώσει ουσιαστικά των κλάδο.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους αναπληρωτές, να συμμετέχουν στις συνελεύσεις των συλλόγων και των ΕΛΜΕ τους, για την ανάδειξη αντιπροσώπων για τις Ομοσπονδίες. Να δώσουν δυναμικό παρών, υπερασπίζοντας τα δικαιώματά τους. Να αξιοποιήσουν την πείρα τους από τη στάση και την τακτική όλων των άλλων δυνάμεων και να ενισχύσουν την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, αφού αποτελεί τη μοναδική δύναμη που φέρνει στο προσκήνιο τους αναπληρωτές και τα δικαιώματά τους.

ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

«Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά!»

Άρθρο του Μιχαήλ Βολκίδη, Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, σχετικά με τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά το άρθρο

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Πολύς καπνός για να μην υπάρχει φωτιά.

Αναστάτωση και πολλές συζητήσεις δημιούργησαν δημοσιεύματα στο τύπο που αποκάλυπταν τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για διενέργεια γραπτού διαγωνισμού για τους διορισμούς των κλάδων που εργάζονται στην εκπαίδευση από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Αν και οι διαψεύσεις ήταν άμεσες χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως ψεύτικη είδηση τα δημοσιεύματα, που περιέγραφαν με αρκετές λεπτομέρειες τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να μην παρατηρήσουμε τους πυκνούς καπνούς γύρω από το εν λόγω ζήτημα.

Καταρχάς, το κυβερνών κόμμα επανέφερε τον γραπτό διαγωνισμό για εκατοντάδες άλλους, προς διορισμό κλάδους στον δημόσιο τομέα. Ήδη έχουν δρομολογηθεί να καλυφθούν χιλιάδες θέσεις με την εκτίμηση συμμετοχής να ανέρχεται σε δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες.

Πέρα από το προφανές ερώτημα που προκύπτει: γιατί, αφού ήδη καίγεται το σπίτι του διπλανού να μην πάρει φωτιά και το δικό μας; το γεγονός αυτό καθαυτό θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα σε φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού εις βάρος των κλάδων μας με την αμέριστη υποστήριξη, θα προβλέψω, καλοθελητών, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και δημοσιογράφων καταξιωμένων σε τέτοιου είδους τακτικές.

Δεύτερον, σε άρθρο του ο Γενικός Γραμματέας της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε., που δημοσιεύτηκε στις 14/07/2021, ήδη ανακινεί θέμα επαναφοράς του διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς εξ’ όσων γνωρίζω να υπάρχει επίσημη απάντηση εκ μέρους του Υπουργείου.

Τρίτον, η επαναφορά αυτής της διαδικασίας δημιούργησε έναν άτυπο διαγωνισμό μεταξύ διαφόρου τύπου φροντιστηρίων να εκπαιδεύσουν τους υποψηφίους ζητώντας ως αντάλλαγμα διόλου ευκαταφρόνητα ποσά.

Ο γραπτός διαγωνισμός δεν μπορεί παρά να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο συνεχούς, αέναης, ψυχοφθόρας, χρονοβόρας και οικονομικά επιζήμιας προσπάθειας απόδειξης του αυτονόητου. Σε αυτό το πλαίσιο του αέναου κύκλου συλλογής προσόντων που οι απαιτήσεις του έχουν φτάσει σε επίπεδα παράνοιας, θα πρέπει να εντάξουμε και αυτή την απόπειρα.

Ένα παράδειγμα αυτής της παράνοιας είναι η κατάταξη των ΠΕ 23 (Ψυχολόγων) σε 4 πίνακες!! Ανάλογα με τα προσόντα που διαθέτουν. Γιατί, αύριο οι πίνακες να μην γίνουν 8; και αφού μαζέψουμε τα πάντα να μην ζητήσουν και ένα διαγωνισμό, μετά τον διαγωνισμό. Σε ποιο ακριβώς σημείο θα σταματήσουν αυτές οι παρανοϊκές απαιτήσεις δεν μπορεί να το ξέρει κανείς. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι εάν μπεις στην λογική του αέναου κύκλου αυτές μόνο θα συνεχιστούν.

Στο δίκαιο ερώτημα της συμμετοχής των υποψηφίων χωρίς εργασιακή εμπειρία θα πρέπει να απαντήσουμε με ενσυναίσθηση και λογική. Η απάντηση που δίνω εγώ είναι, ότι σαφώς και ένα ποσοστό των διορισμών θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά αυτή την ομάδα, χωρίς όμως να είναι ο γραπτός διαγωνισμός ένας από τους επικρατέστερους τρόπους επιλογής. Σε περίπτωση γραπτού διαγωνισμού θα πρέπει να υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής σε όσους θέλουν να συμμετέχουν, ενώ παράλληλα να προβλέπεται μια διαφορετική διαδικασία που θα σέβεται το πτυχίο, την εργασιακή εμπειρία, τα κοινωνικά κριτήρια αλλά και τα τυχόν προσόντα που καταναγκαστικά έχουν αποκτηθεί μετά την εισαγωγή του προσοντολογίου.

Βασική και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση για όσους επιθυμούν να συμμετέχουν σε έναν γραπτό διαγωνισμό θα πρέπει να είναι η εξασφάλιση της δωρεάν, δια ζώσης, δημόσιας και επαρκής προετοιμασίας από κρατικούς φορείς που θα εξασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των πολιτών. Μην ξεχνάμε πως στο άρθρο 4 του Συντάγματός της Ελλάδος, αναφέρεται ρητά, ότι όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το ελάχιστo που πρέπει να διεκδικήσουν σήμερα, όλοι οι σύλλογοι των κλάδων, εκατοντάδες χιλιάδες υποψήφιοι των οποίων θα διεκδικήσουν μηδαμινές αναλογικά θέσεις, θυσιάζοντας πάλι την ζωή τους και τις ελάχιστες οικονομίες τους εν μέσω αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης ακρίβειας και ξεζουμίσματος των πολιτών, αλλά και όλες οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών κλάδων, ακόμα και εάν δεν έχει πάρει φωτιά ακόμη το δικό τους σπίτι, είναι μια αντικειμενική χρηματική αποζημίωση που να διασφαλίζει τις απώλειες από την οικονομική αιμορραγία, την διάθεση αμέτρητων ωρών μελέτης και ψυχικής εξουθένωσης ύψους τουλάχιστον 1500 ευρώ σε όλους όσους συμμετάσχουν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, με αναδρομική ισχύ.

Αυτό είναι απαραίτητο, αφού οι πρώτοι διαγωνισμοί για το 2022 έχουν ήδη προγραμματιστεί χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την δημόσια και δωρεάν προετοιμασία των υποψηφίων που θα εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πολιτών ανεξάρτητου κοινωνικής τάξης, ηλικίας, οικογενειακής κατάστασης, φύλου και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων, η αδιαφορία για τους οποία εκ μέρους της πολιτικής τάξης αποτελεί μια μορφή θεσμικού ρατσισμού.

Είναι πολύ σημαντικό οι πολιτικοί εκπρόσωποι να σέβονται τους πολίτες, ώστε να έχουν μετά την απαίτηση οι πολίτες να σέβονται αυτούς. Και η συνεχής αλλαγή των κανόνων του παιχνιδιού από αυτούς που λαμβάνουν μόνο αποφάσεις ενώ συχνά οι ίδιοι, ούτε εργασιακή εμπειρία έχουν, ούτε σε γραπτούς διαγωνισμούς συμμετέχουν, ούτε προσόντα, ούτε κοινωνικά κριτήρια επισυνάπτουν, μάλλον σε ασέβεια προς τους κόπους τους πολιτών αποδεικνύουν.

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ανακοίνωση της δημοσιεύει τα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωση της ΠΕΑΔ

Η ΠΕΑΔ ως εκπρόσωπος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει ότι το μέγεθος των κενών σε όλες τις ειδικότητες που αφορούν τη Δευτεροβάθμια είναι μεγάλο.

Μετά την ανακοίνωση των κενών των η ΠΕΑΔ συνυπολόγισε και τα οργανικά κενά των συντάξεων και ενδεικτικά ανακοινώνει τον αριθμό των κενών που προκύπτουν.

Σε αυτά τα νούμερα θα πρέπει να προστεθούν τα 1.300 οργανικά της ειδικής αγωγής στην Δευτεροβάθμια και κυρίως στα ΚΕΔΑΣΥ που εξακολουθούν να μένουν ακάλυπτα στον πιο ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα τμήματα ένταξης και τα 1.500 οργανικά στα , πειραματικά και εκκλησιαστικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025