: Σε ανακοίνωσή της η ΑΣΕ τονίζει πως πρέπει να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση με μόνιμους και να γίνει μονιμοποίηση όλων των

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η υπουργός παιδείας ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2021 θα πραγματοποιηθούν 11.700 μόνιμοι στη γενική εκπαίδευση. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έσπευσε μάλιστα αμέσως μετά να «τουιτάρει» για το πόσο περήφανος νιώθει που πραγματοποιούνται διορισμοί μετά από 12 χρόνια…!!!

Είναι τεράστιος εμπαιγμός και κοροϊδία να μιλάει η ΝΔ για 12χρόνια αδιοριστία, όταν με συνειδητή πολιτική επιλογή τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ αλλά και ΣΥΡΙΖΑ συντηρούσαν αυτή την άθλια κατάσταση.

Εδώ και χρόνια ο κανόνας είναι τα σχολεία να ξεκινούν με τεράστιες ελλείψεις, να μην μπορούν να φτιάξουν πρόγραμμα μέχρι και τον Νοέμβρη, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μη διδάσκονται ακόμα και μέχρι τα Χριστούγεννα, ολόκληρα σχολεία, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές να αδειάζουν από εκπαιδευτικούς κάθε Ιούνιο. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα, αυτοί που έβαλαν ως Κυβέρνηση το χεράκι τους για να διαμορφωθεί αυτή η άθλια πραγματικότητα, να εμφανίζονται σήμερα ως σωτήρες, ως φιλεύσπλαχνοι που δήθεν νοιάζονται για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:

Τη φετινή σχολική χρόνια προσλήφθηκαν 52.000 εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας της εκπαίδευσης και όλα αυτά με 25άρια τμήματα, με τις περικοπές (ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου, ολόκληρων μαθημάτων και αντικειμένων) σε ισχύ, με ακάλυπτα κενά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς π.χ. στην παράλληλη στήριξη. Ταυτόχρονα, φέτος έκαναν αίτηση για συνταξιοδότηση περίπου 8.000 εκπαιδευτικοί. Με το «καλημέρα», λοιπόν, η σχολική χρονιά 2021- 2022 ξεκινάει με 60.000 κενά σε εκπαιδευτικούς.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται είναι πρακτικά μη διαχειρίσιμη!! Τα σχολεία είναι αδύνατον να λειτουργήσουν με αυτούς τους όρους. Η διόγκωση των συμβασιούχων σε τέτοια μεγέθη δημιουργεί δυσκολίες ακόμα και στο ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Οι 11.700 διορισμοί που εξήγγειλαν είναι οι 10.500 (+1200) που υπόσχονταν εδώ και χρόνια η προηγούμενη και η σημερινή κυβέρνηση.

Οι διορισμοί αυτοί σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των χιλιάδων ελλείψεων, το πρόβλημα της γενίκευσης της ελαστικής εργασίας -με ότι αυτό σημαίνει για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν έχει σκοπό να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Τον Σεπτέμβριο του 2021 θα χρειαστούν πολύ πάνω από 45.000 αναπληρωτές. Οι συνάδελφοι που θα μονιμοποιηθούν δεν είναι άλλοι από αυτούς που εδώ και 15 χρόνια δουλεύουν στα σχολεία, που γυρίζουν όλη τη χώρα από άκρη σε άκρη και αναπληρώνουν τον εαυτό τους, που είδαν να τσακίζεται η προϋπηρεσία τους από το ν. Γαβρόγλου, που μπήκαν σε ένα ακριβοπληρωμένο κυνηγητό προσόντων. Χιλιάδες συνάδελφοι μας, η πλειοψηφία των συμβασιούχων, θα δουν «το τρένο των διορισμών» να χάνεται. Χιλιάδες που δουλεύουν για χρόνια εύλογα αναρωτιούνται αν και πότε θα ξαναγίνουν διορισμοί, για πόσα χρόνια ακόμα θα εργάζονται ως συμβασιούχοι, για πόσα χρόνια θα είναι όμηροι των εκάστοτε κυβερνήσεων. Πολλοί θα μείνουν εκτός διορισμών και εκτός δουλειάς εξ αιτίας των αδικιών του νόμου λαιμητόμου του ΣΥΡΙΖΑ που άφησε άθικτο η Ν.Δ.

Ένας είναι ο δρόμος για τους εργαζόμενους: Ο αγώνας για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μόρφωση και ζωή με δικαιώματα!
Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των συμβασιούχων, η πάλη των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ, όλα τα προηγούμενα χρόνια έφεραν στην επιφάνεια το ζήτημα της ελαστικής εργασίας, το ζήτημα των επιπτώσεων της αδιοριστίας στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ανέδειξαν σε όλη την κοινωνία το πρόβλημα, στρίμωξαν και την προηγούμενη αλλά και τη σημερινή κυβέρνηση, γιατί το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είναι δίκαιο, είναι ρεαλιστικό. Αυτοί οι αγώνες έδωσαν και κάποιες μικρές νίκες όπως την άδειας ανατροφής, την άδεια για σοβαρές ασθένειες κ.α. Όλα αυτά τα χρόνια τίποτα δεν μας χαρίστηκε!

Οι νέοι συνάδελφοι χρειάζεται να πάρουν θέση στον αγώνα. Είναι η μόνη διέξοδος. Κλείνουμε τα αυτιά μας στα καλέσματα των σειρήνων που τόσα χρόνια μας θέλουν διασπασμένους τον καθέναν στην υποπερίπτωσή του ή την ομάδα του…Το παιχνίδι της αντιπαράθεσης για τις κατανομές μεταξύ των κλάδων, που καλλιεργείται σκόπιμα από την κυβέρνηση αλλά και δυνάμεις μέσα στο κίνημα στοχεύει στο να αποπροσανατολίσει από την ανάδειξη των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης (βλ. συνημμένο πίνακα αναπληρωτών 2020 -2021), από τη διεκδίκηση της κάλυψης όλων των κενών και της μονιμοποίησης όλων των συμβασιούχων. Είναι βαριά εκτεθειμένοι απέναντι στον κλάδο και ιδιαίτερα απέναντι στους αναπληρωτές όσοι τροφοδοτούν αυτό το παιχνίδι, όσοι κρυφά και φανερά παζαρεύουν δήθεν κάποιες κατανομές σπέρνοντας τη διχόνοια μέσα στον κλάδο!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Είναι υποκριτικό η κυβέρνηση να μιλάει για αναβάθμιση και στήριξη της εκπαίδευσης την ίδια στιγμή που ετοιμάζεται να ψηφίσει ένα βαθιά αντιδραστικό ταξικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση, τους γονείς σε πελάτες, τη γνώση σε εμπόρευμα, που απαξιώνει τον ρόλο του εκπαιδευτικού και μέσω της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης επιδιώκει να τον φιμώσει.
Τις επόμενες μέρες χρειάζεται να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης. Να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Μαζικά οι συμβασιούχοι συνάδελφοι να μπουν στον αγώνα. Να δυναμώσει η διεκδίκηση για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στην εκπαίδευση. Να δυναμώσει η διεκδίκηση ώστε να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε γνωστικό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο, για να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις, για να στελεχωθούν όλες οι υποδομές από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων.
Διεκδικούμε ένα σχολείο πραγματικά «αναβαθμισμένο», με βάση τις σύγχρονες ανάγκες για μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025