: Ο Κώστας Τουλγαρίδης,εκπαιδευτικός και μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Κ. Σωτηρίου αναφέρει σε άρθρο του μεταξύ άλλων πως «Οι 11.700 είναι ψίχουλα μπροστά στα τεράστια κενά που έχουν δημιουργήσει τα 12 χρόνια αδιοριστίας».

Αναλυτικά το άρθρο του:

Από καρδιάς οι θερμότερες συναδελφικές ευχές στους που επί χρόνια 5-10 ακόμα και 15 και περισσότερα χρόνια ζουν την περιπλάνηση και την ανασφάλεια της ελαστικής εργασίας γιατί επιτέλους θα τελειώσει αυτό το βάσανο.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η συνεχής πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος και οι αγώνες όλων μας μπορούν να φέρνουν αποτελέσματα. Όμως δεν ξεχνάμε και δεν έχουμε αυταπάτες.

Οι 11.700 είναι ψίχουλα μπροστά στα τεράστια κενά που έχουν δημιουργήσει τα 12 χρόνια αδιοριστίας. Οι αρχικά εξαγγελθέντες 5.250 διορισμοί ήταν πολύ λιγότεροι ακόμα και από τις φετινές μόνο συνταξιοδοτήσεις ( 8.000). Η κάλυψη των κενών ακόμα και με περικοπές θα απογείωναν τον ήδη μεγάλο φετινό αριθμό των 50.000 αναπληρωτών, για μια στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων.

Το Υπ. Παιδείας προσπαθεί να κερδίσει τις εντυπώσεις και να καλλιεργήσει μια συνείδηση ότι πρέπει «να του πούμε και ευχαριστώ» ! Εμείς, όμως, θυμόμαστε το κόλπο του Χότζα. Έτσι ακριβώς η κυβέρνηση επιδιώκει και να αποσείσει τις ευθύνες της αλλά και τις ευθύνες όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων για την χρόνια αδιοριστία και με τους σε «μία δόση» να πούμε «τι καλά που μας σώσατε»! Το δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας είναι κατάκτηση και δεν τίθεται υπό διαπραγμάτευση ούτε μπορεί να παρουσιάζεται σαν «κατόρθωμα» οποιασδήποτε Κυβέρνησης.

Το ΥΠΑΙΘ επίσης επιδιώκει να κάμψει τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των χιλιάδων που έπονται. Η χρήση του ν.4589 (προσοντολογίου), πέταξε σε μια χρονιά στην ανεργία και εκτός πινάκων πολλές χιλιάδες αναπληρωτές πολύ περισσότερους από όσους θα καταλήξει να μονιμοποιήσει. Αποκλεισμένοι για τρία ευρώ παράβολο, όχι μόνο από μόνιμο διορισμό αλλά και από το δικαίωμα στην αναπλήρωση.

Αποκλεισμένοι από την εργασία λόγω κατακόρυφης πτώσης στους νέους πίνακες προσοντολογίου, αποκλεισμένοι λόγω έλλειψης εξομοίωσης, αποκλεισμένοι εξαιτίας ενός λάθος κλικ, μιας και υπάρχουν πολλές διαφορετικές περιπτώσεις αναπληρωτών που για γραφειοκρατικούς και τεχνικούς λόγους «αστοχίας του συστήματος» ή καλύτερα επιτυχίας του ίδιου του νόμου βρέθηκαν εκτός εργασίας.

Ο νόμος που πετυχαίνει πάρα πολύ καλά να μεταβιβάζει όλη την ευθύνη για την εργασία-ανεργία στον ίδιο τον εργαζόμενο και που επιδιώκει να φιλτράρει και να «φτύνει» κάθε φορά πολλές χιλιάδες . Ατομική ευθύνη αν απέκτησες τα απαιτούμενα προσόντα, αν έκανες σωστά την διαδικασία κλπ. Και όσες χιλιάδες εκπαιδευτικούς και να μονιμοποιήσει το Υπουργείο με αυτόν τον νόμο, θα αποτελεί την πιο βαθιά πληγή, τόσο για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς που έχουν ήδη απολυθεί όσο και για αυτούς που θα μείνουν να παλεύουν σε ένα ανθρωποφαγικό σύστημα αναπλήρωσης.

Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει για τα πολιτικά του σχέδια :

-να κερδίσει το χαμένο έδαφος στη συνείδηση των εκπαιδευτικών

-να ρίξει στάχτη στα μάτια την ώρα που ψηφίζει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο έκτρωμα Κεραμέως που στοχεύει να αλλάξει το DNA του σχολείου και των όρων εργασίας

-να προετοιμάσει τους αναπληρωτές και νεοδιόριστους για κάθε είδους εκβιασμούς ώστε να είναι πολιορκητικός κριός και πάντα ευάλωτοι -εγκλωβισμένοι στην ελαστική εργασία

-να περάσει την αξιολόγηση

-να εφαρμόσει το νόμο Χατζηδάκη ( υπερωρίες= μόρια για την αξιολόγηση) και γιατί όχι και για ευρύτερα πολιτικά και εκλογικά σενάρια

-ΝΑ ΚΡΥΨΕΙ κάτω από την «ευφορία» των διορισμών ότι με αυτούς τους διορισμούς τελειώνει κάθε περαιτέρω σχεδιασμός. Κρύβουν ότι δεν επαναφέρουν την διεξαγωγή διορισμών σε ετήσια βάση όπως συνέβαινε πριν από τα Μνημόνια. Κρύβουν ότι προετοιμάζουν μια νέα μακρά περίοδο τουλάχιστον 2-3 χρόνων χωρίς διορισμούς και με πιθανές νέες εξελίξεις στον τρόπο διορισμών και πρόσληψης αναπληρωτών (διαγωνισμός ΑΣΕΠ, τοπικές προσλήψεις κ.λ.π.) και κυρίως υλοποίηση των κατευθύνσεων ΕΕ και ΟΟΣΑ για ακόμα μεγαλύτερη επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση που ήδη προσεγγίζει το 30% των εκπαιδευτικών αλλά και την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των νέων διορισμένων εκπαιδευτικών με επιδίωξη την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων όλων των εκπαιδευτικών.

Θυμίζουμε την πρόσφατη εκτίμηση του ΟΟΣΑ : «Οι ελληνικές αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες. Δύο τέτοιες πιθανές λύσεις είναι: α. Εισαγωγή πολλών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, παράλληλα με την κατηγορία των οργανικών θέσεων, και β. Αλλαγή των ισχυόντων κανόνων όσον αφορά την απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων».

Ενώ στη νέα του Έκθεση «Going for Growth 2021» για την αντιμετώπιση υποτίθεται της κρίσης του κορονοϊού όσο και των μακροπρόθεσμων προκλήσεων ο ΟΟΣΑ προτείνει για την εκπαίδευση μεταξύ άλλων την «σταδιακή μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών σε μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητα τους»

Από αυτή την άποψη είναι κρίσιμο το εκπαιδευτικό κίνημα να διεκδικεί πάντα τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και όχι να παίζει με τις κάθε είδους εξαγγελίες των κυβερνώντων όπως το 10.500 κλπ που είναι ψίχουλα και δεν δίνουν καμιά προοπτική σε όλο τον κόσμο της αναπλήρωσης που θα συνεχίσει να περιπλανιέται και να κάνει τη ζωή του λάστιχο.

Είναι κρίσιμο να συνεχίσει τον αγώνα για αξιοπρεπείς σταθερές μόνιμες εργασιακές σχέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές, νεοδιόριστους, παλαιότερους υπηρετούντες) και να μην επιτρέψει την εφαρμογή των ν. Χατζηδάκη, Κεραμέως – αξιολόγηση και αυτονομία κλπ.

Εμείς έχουμε να πούμε στους αναπληρωτές που θα διοριστούν να θυμούνται πάντα ότι :

ΔΕ «ΧΡΩΣΤΑΝΕ» ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ – ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ Η ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ – ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕXΙΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΣΤΕΡΟΥΝ ΑΠO ΤΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΑ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Τους αυτούς επέβαλαν οι αγώνες ενάντια στην ελαστική εργασία που κορυφώθηκαν το 2018 και το 2019 ενάντια στο προσοντολόγιο και δε σταμάτησαν ποτέ!

Τους επέβαλαν οι αγώνες ενάντια στην αξιολόγηση και ενάντια στις κάμερες και τις ηλεκτρονικές εκλογές και τα άλλα ανιτιεκπαιδευτικά μέτρα που πίεσαν το Υπ. Παιδείας να προσπαθεί με κάποιο τρόπο να εξευμενίσει τους εκπαιδευτικούς που έβαλε απέναντι του!

Να κρατάνε ψηλά το κεφάλι και να πιστεύουν και να υπηρετούν την συλλογική πάλη. Ο ατομικός δρόμος δεν οδηγεί πουθενά!
Να μην επιτρέψουν σε κανένα να τους χρησιμοποιήσει στο μέλλον ως αναλώσιμους και ευάλωτους
Να μην παραδώσουν, να μην ανταλλάξουν αυτό που κέρδισαν!
Eργασία και ζωή με αξιοπρέπεια.

Καλό διορισμό και καλή συνέχεια στον αγώνα για όλους τους/τις συναδέλφους/ισσες που θα παραμείνουν στη επισφάλεια.