: Όπως αναφέρει σε μελέτη του ο Πάνος Ντούλας, Καθηγητής Αγγλικής-Κοινωνικών Επιστημών, Αντιπρόεδρος Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας  Υπουργική Απόφαση που περιέχει τα κενά για τις μετατάξεις .

Η μελέτη δείχνει τουλάχιστον 12.061 οργανικά κενά.

Αναλυτικά η μελέτη:

Ο αριθμός έχει ενδιαφέρον καθώς αποτυπώνει την εικόνα που έχει το Υπουργείο Παιδείας για τα , τα οποία πιθανώς να χρησιμοποιήσει και για διορισμούς νέων συναδέλφων.

Τα κενά βέβαια αυτά είναι αποτέλεσμα της χρόνιας πολιτικής αδιοριστίας, είναι αρκετά «σφιχτά» ενώ δεν λαμβάνουν υπόψη τις δεκάδες χιλιάδες κενών που το έχει βαφτίσει ως «λειτουργικά» αλλά είναι πραγματικά κι επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο: είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος ανακοινώθηκαν πάνω από 40.000 ενώ τα οργανικά κενά υποτίθεται ότι ήταν κάποιες χιλιάδες μόνο.

Ακόμη κι αν καλυφθούν όλα αυτά τα οργανικά κενά, θα μείνουν χιλιάδες άλλα «λειτουργικά» κενά για να λειτουργήσουν τα σωστά, ακόμη και με τους περιορισμούς του Υπουργείου πχ στην Παράλληλη ή με τη μη θέσπιση κενών σε άλλες ειδικότητες. Όπως και να έχει, τα κενά που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις:

στην Πρωτοβάθμια Γενικής ανέρχονται σε 576.

στη Δευτεροβάθμια Γενικής ανέρχονται σε 236.

στα Μουσικά σχολεία Δευτεροβάθμιας ανέρχονται στα 589. Το Υπουργείο δεν έδωσε κενά Μουσικής στην Πρωτοβάθμια.

στα Καλλιτεχνικά σχολεία Δευτεροβάθμιας ανέρχονται στα 19.

Στα ΚΕΔΑΣΥ ανέρχονται στα 541 και στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ σε 012.

Σε ΣΜΕΑΕ (για ΕΒΠ/ΕΕΠ) ανέρχονται σε 482 (174+287+21).

Στην Εγκύκλιο δεν υπάρχουν τα κενά στις άλλες ειδικότητες των ΣΜΕΑΕ και τα στοιχεία έχουν αντληθεί από αλλού. Μετά τις μεταθέσεις απέμειναν, με βάση τον ΣΑΤΕΑ, 510 κενά στην Πρωτοβάθμια. Πριν τις μεταθέσεις επίσης υπήρχαν 096 στη Δευτεροβάθμια με βάση τον ΣΑΚΕΑ.

Επομένως, μιλάμε για τουλάχιστον 061 οργανικά κενά, χωρίς να υπολογίζουμε τα δεκάδες χιλιάδες λειτουργικά πραγματικά κενά που προκύπτουν λόγω αδειών, Παράλληλης, Ενισχυτικής, ΜΝΑΕ, απαλλαγές στελεχών, κ.ά., αλλά και με τους πολύ σφιχτούς υπολογισμούς τους Υπουργείου (27άρια τμήματα, αύξηση ωραρίου ΔΕ το 2013, 6ωρα, περικοπή ολιγομελών, συγχωνεύσεις και συμπτύξεις, κτλ).

Αυτά κατανέμονται ανά περιοχή και ειδικότητα όπως δείχνουν οι παρακάτω Πίνακες.

Τι είπε ο κ. Κόπτσης για τους διορισμούς

Η ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ για τα θέματα που συζητήθηκαν σε συνάντηση με τον κ. Κόπτση :

1. Νέοι μόνιμοι :

Ως ΠΑΣΑΔ παρουσιάσαμε ενδελεχή στοιχεία με τις ανάγκες, τις αστοχίες της περσινής κατανομής και τα οργανικά κενά του κλάδου μας και ζητήσαμε πλήρη κάλυψη των οργανικών κενών σε όλους τους κλάδους.

Σύμφωνα με τον κ. Κόπτση, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συζητήσεις με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να εγκριθεί ο συνολικός αριθμός μόνιμων και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης σε Γενική και Ειδική Αγωγή, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν το φετινό καλοκαίρι από τους υπάρχοντες πίνακες.

Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του ίδιου, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να καθορισθεί ο τελικός αριθμός, έτσι ώστε σε επόμενο στάδιο να πραγματοποιηθεί η κατανομή των θέσεων στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.

Επιπλέον, ο κ. Κόπτσης επιβεβαίωσε πως τα οργανικά κενά που δόθηκαν στις μετατάξεις αποτελούν τα επίσημα κενά στην εκπαίδευση, ενώ αναμένονται πολύ μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με την ικανοποίηση των αιτήσεων μετάταξης. Παράλληλα, επιβεβαίωσε πως τα οργανικά κενά των δασκάλων ανέρχονται στα 4173 και τόνισε πως οι διορισμοί θα πραγματοποιηθούν βάσει των κενών της εγκυκλίου μετατάξεων, αφού σε αυτήν περιλαμβάνονται τα επίσημα οργανικά κενά κάθε κλάδου.

Η πρόθεση του υπουργείου είναι να συνεχιστούν οι διορισμοί και τα επόμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, τη νέα σχολική χρονιά, θα επιδιωχθεί να ιδρυθούν νέες οργανικές θέσεις σε όλους τους κλάδους, ώστε να μην υφίσταται η αναντιστοιχία οργανικών και λειτουργικών κενών, με σκοπό (σταδιακά) την πλήρη κάλυψή τους για να εκλείψει ο θεσμός του αναπληρωτή.

2. Νέο σύστημα :

Ο κ. Κόπτσης επιβεβαίωσε ότι το Υπουργείο επεξεργάζεται νέο σύστημα διορισμών και μοριοδότησης των εκπαιδευτικών, χωρίς, ωστόσο, να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις, εφόσον αυτές είναι ακόμα υπό συζήτηση.

Ωστόσο, διευκρίνισε πως τυχόν αλλαγές θα τεθούν σε εφαρμογή μετά τη λήξη ισχύος των πινάκων Γενικής, δηλαδή μετά τις 31/08/2023.

Ως ΠΑΣΑΔ εκφράσαμε την κάθετη αντίθεσή μας στην πιθανότητα γραπτού διαγωνισμού, όπως διαρρέεται τις τελευταίες ημέρες, υπογραμμίζοντας την περαιτέρω απαξίωση του βασικού πτυχίου και της προϋπηρεσίας. Τέλος, τονίσαμε ότι θα πρέπει σε οποιονδήποτε σχεδιασμό ετοιμάζει το Υπουργείο, η εκπαιδευτική κοινότητα να κληθεί να καταθέσει τις προτάσεις της, κάτι με το οποίο συμφώνησε και ο ίδιος.

3. Ειδική Αγωγή:

Τη νέα χρονιά δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή αναφορικά με τις των αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.

Ο κ. Κόπτσης εξέφρασε τη σιγουριά του για την έγκαιρη έκδοση των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής, αναφέροντας πως ο στόχος του Υπουργείου είναι να έχουν εκδοθεί προσωρινοί πίνακες πριν τις 15 Αυγούστου, ώστε οι προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενης χρονιάς να πραγματοποιηθούν από τους πίνακες που θα καταρτιστούν.

Μένουμε πιστοί στις θέσεις μας, στις αξίες και αρχές του Συλλόγου. Είμαστε εδώ για να διεκδικούμε το δίκαιο, να παλεύουμε για την επίλυση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μακριά από μικροκομματικά συμφέροντα, χωρίς μεγάλα λόγια και προσωπικές επιδιώξεις.

Όλα όσα έχουν πέσει στο τραπέζι αναφορικά με το ΝΕΟ σύστημα διορισμών

Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, οι συζητήσεις για την θέσπιση ενός νέου συστήματος περιστρέφονται γύρω από την αλλαγή μοριοδότησης με σενάρια και για την ενίσχυση των κοινωνικών κριτηρίων.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα ακούγεται πολύ έντονα πως αναμένεται να υπάρξει και γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Τι λέει η κ. Κεραμέως για τους διορισμούς εκπαιδευτικών

«Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζουμε την προσπάθεια για εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης. Θα προχωρήσουμε και σε άλλους διορισμούς για να φύγουμε από την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή.  Ο σχεδιασμός είναι λοιπόν να προχωρήσουμε σε περαιτέρω διορισμούς και αυτό το επεξεργαζόμαστε αυτή την περίοδο», είπε η Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε μεταξύ άλλων ότι μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο.

«Αυτό το επεξεργαζόμαστε αλλά δεν το εφαρμόσαμε από την αρχή γιατί θέλαμε να προχωρήσουμε γρήγορα σε διορισμούς. Τώρα ερχόμαστε και ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

για τη νέα σχολική χρονιά

«Θα γίνουν και φέτος διορισμοί, είμαστε στις τελικές συζητήσεις. Δεν μπορώ να σας πω ακόμα αριθμό, πάντως θα γίνουν φέτος για τη νέα σχολική χρονιά» ανέφερε η υπουργός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025