Αρθρο 28 του ν.2190/1994
Σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.2190/1994 «Ρύθμιση προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά τις προεκλογικές περιόδους», κατά το διάστημα από την προκήρυξη Βουλευτικών Εκλογών έως την Ορκωμοσία της Κυβέρνησης, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν στο διορισμό ή πρόσληψη και οποιαδήποτε μεταβολή αναφερόμενη στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού, εκτός από τις πράξεις πειθαρχικής διαδικασίας, διαθεσιμότητας και αργίας, καθώς και τις πράξεις που εκδίδονται σε συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση.
Η απαγόρευση δεν αφορά μόνο στις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις προπαρασκευαστικές και τις εγκριτικές αποφάσεις, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο αναγκαίες προϋποθέσεις για την έκδοση της τελικής πράξης για πρόσληψη ή μετάταξη.
Μ άλλα λόγια:
Δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού. Δεν δημοσιεύονται πράξεις διορισμού. Δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη/μετάταξη/απόσπαση προσωπικού. Δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή εκτάκτου. Δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην ανωτέρω αναστολή. Δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή μετατάξεων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, οι διαδικασίες που είχαν ήδη κινηθεί, κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή αναστέλλονται προσωρινά και συνεχίζονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής.
Οσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ., δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν.
Παραδείγματος χάρη δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική πράξη διορισμού/πρόσληψης/μετάταξης σε Φ.Ε.Κ. πριν την προκήρυξη των εκλογών. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 2190/1994, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 17 του άρθρου 20 του ν. 2738/1999 (ΦΕΚ 180/Α ́), επιτρέπονται υπηρεσιακές μεταβολές σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ιδιαιτέρως επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της υπηρεσίας.
Για κάθε μεταβολή απαιτείται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη τριμελούς επιτροπής που αποτελείται από τον αρχαιότερο Σύμβουλο της επικρατείας και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του ίδιου δικαστηρίου. Η επιτροπή αυτή συγκροτείται με πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας την επομένη της προκήρυξης των εκλογών.
Τι γίνεται με τις Προκηρύξεις ΑΣΕΠ Υπουργείου Παιδείας
Στην περίπτωσή μας και όσον αφορά στις Προκηρύξεις ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 1ΕΑ/2019, οι οποίες έχουν εκδοθεί εδώ και ημέρες, η 3Ε/2019 των Εκπαιδευτικών ΕΑΕ έχει ολοκληρωθεί και η προθεσμία αιτήσεων 2ΕΑ/2019 του ΕΕΠ και 1ΕΑ/2019 του ΕΒΠ λήγει την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019.
Οι Προκηρύξεις θεωρούμε πως βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 28 του νόμου 2190/1994, καθόσον πρόκειται περί επεξεργασίας Πινάκων και όχι περί ανάρτησης αυτών.
Για τις Προκηρύξεις ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2019 εκπαιδευτικών ΕΑΕ – ΤΕ και 5ΕΑ/2019 εκπαιδευτικών ΕΑΕ – ΔΕ, οι ηλεκτρονικές αιτήσεις συμμετοχής των οποίων αρχίζουν στις 6 Ιουνίου και λήγουν 21 Ιουνίου 2019, δηλαδή μετά την πολύ πιθανή Προκήρυξη Εθνικών Εκλογών, νομίζουμε πως το τι θα γίνει μένει να διευκρινισθεί αρμοδίως.
Τι θα γίνει με τις Μεταθέσεις του ΕΕΠ – ΕΒΠ;
Επίσης πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν και οι Μεταθέσεις του ΕΕΠ και ΕΒΠ αν η Εγκύκλιος δεν ανακοινωθεί πριν την ημερομηνία Προκήρυξης Εκλογών.
Οπως και να έχει όλα τα παραπάνω αποτελούν εικασίες, οπότε αναμένουμε την επίσημη τοποθέτηση της Κυβέρνησης επί του θέματος.
Οσον αφορά στα ερωτήματα για το αν και κατά πόσον θα γίνουν εντέλει οι μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική αγωγή, μετά τις πολιτικές εξελίξεις, ουδείς μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια, αν δεν ξεκαθαρισθεί η κατάσταση. Τέλος οφείλουμε να τονίσουμε την αξία προάσπισης της συνέχειας του κράτους, αναδεικνύοντας την αξιοπιστία μας ως Ευρωπαϊκή χώρα. Με ότι νεώτερο επανερχόμεθα.