: O κ. Βασίλης Βούγιας, μέλος ΕΕΠ – ΕΒΠ αναλύει σε άρθρο του τον «χάρτη» στην εκπαίδευση – Ποιοί είναι οι 4 κρίσιμοι λόγοι για πλήρη κάλυψη των οργανικών κενών στους μόνιμους .

Αναλυτικά το άρθρο του Βασίλη Βούγια:

Παραθέτω ακολούθως τον «χάρτη» των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση και 4 ουσιαστικούς και κρίσιμους λόγους, για τους οποίους είναι απαραίτητη η πλήρης κάλυψη των οργανικών κενών του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στους επικείμενους μόνιμους .

Καλείται δε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να συμβάλει, με την πραγματοποίηση των διορισμών αυτών, στην επίτευξη του στρατηγικού στόχου της εγκαθίδρυσης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας και στη δημιουργία του συμπεριληπτικού σχολείου.

Οι 4 λόγοι

1ος λόγος
Δεν μπορεί να υφίσταται σε βάθος χρόνου η εντυπωσιακή στρέβλωση-αναλογία 1.707 μόνιμων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ έναντι 5.773 αναπληρωτών, πάνω από 77% δηλαδή του συνόλου του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση να είναι !!!!

2ος λόγος
Αν θέλουμε να ομιλούμε για συμπεριληπτικό σχολείο, και σύμφωνα με τις κατά καιρούς τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί στρατηγικό στόχο, οι κλάδοι του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Εδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) κρίνονται άκρως απαραίτητοι για την επίτευξη του σκοπού αυτού.

3ος λόγος
Αν θέλουμε να ομιλούμε για ουσιαστική παροχή υπηρεσιών στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων της χώρας και απόδοση, ας μου επιτραπεί ο οικονομικός όρος, υπεραξιών, αυτή μπορεί να επιτευχθεί ουσιαστικά με μόνιμο προσωπικό και όχι με συνεχή εναλλαγή αναπληρωτών, πχ διαφορετικός Ψυχολόγος, η Κοινωνικός Λειτουργός ή ΕΒΠ ή άλλη ειδικότητα του ΕΕΠ, στα σχολεία κάθε χρόνο.

4ος λόγος
Ηρθε η ώρα να διορθωθεί η κατάφωρη αδικία, την οποία υφίσταται η άκρως κρίσιμη για την εκπαίδευση δομή των ΚΕΔΑΣΥ, καθότι δεν υπολογίστηκαν στους διορισμούς της Προκήρυξης 2ΕΑ/2019 οι μεγάλες ανάγκες τους σε μόνιμο προσωπικό -402 τα οργανικά κενά- και δυστυχώς δεν θα υπολογιστούν ούτε και στην Προκήρυξη 2ΕΑ/2022, φέτος, αλλά και η μεγάλη αδικία των μόλις 1.041 μόνιμων διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ το 2019.

Ο «χάρτης» του ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση

Παρατίθεται ακολούθως η καταγραφή του χάρτη του ΕΕΠ-ΕΒΠ, προς επίρρωση των λεγομένων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

Α. Σύνολο οργανικών κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ – 1.926
Οργανικά κενά μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στις ΣΜΕΑΕ -512
Αναλυτικά: ΕΒΠ-18, ΠΕ21-23, ΠΕ22-30, ΠΕ23-140, ΠΕ25-87, ΠΕ28-15, ΠΕ29-63, ΠΕ30-129, ΠΕ31-7

Οργανικά κενά μελών ΕΕΠ (ΠΕ23 και ΠΕ30) στις ΕΔΥ -1.012
Αναλυτικά: ΠΕ23-489, ΠΕ30-523

Οργανικά κενά μελών ΕΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ – 402
Αναλυτικά: ΠΕ21-44, ΠΕ23-133, ΠΕ28-25, ΠΕ29-48, ΠΕ30-147, ΠΕ31-5

Β. Σύνολο μόνιμων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ – 1.707
Αναλυτικά: ΕΒΠ-503, ΠΕ21-199, ΠΕ22-0, ΠΕ23-322, ΠΕ24-2, ΠΕ25-141, ΠΕ28-106, ΠΕ29-131, ΠΕ30-298, ΠΕ31-5

Γ. Σύνολο αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ – 5.773
Αναλυτικά: ΕΒΠ-1.743, ΠΕ21-251, ΠΕ22-8, ΠΕ23-1.360, ΠΕ25-1.296, ΠΕ28-139, ΠΕ29-134, ΠΕ30-842

Δ. Γενικό σύνολο μόνιμων και αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ – 7.480
Αναλυτικά: ΕΒΠ-2.246, ΠΕ21-450, ΠΕ22-8, ΠΕ23-1.682, ΠΕ24-2, ΠΕ25-1.437, ΠΕ28-245, ΠΕ29-265, ΠΕ30-1.140, ΠΕ31-5

Ε. Διορισθέντα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ – ΦΕΚ Γ 241 – 09.03.2020 – 1.041
Αναλυτικά: ΕΒΠ-388, ΠΕ21-116, ΠΕ23-137 ΠΕ25-114, ΠΕ28-70, ΠΕ29-81, ΠΕ30-135

ΚΛΑΔΟΙ ΕΕΠ – ΟΝΟΜΑΣΙΑ
ΠΕ21 ΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ ΛΟΓΟΥ
ΠΕ22 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΠΕ23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ
ΠΕ25 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ
ΠΕ28 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
ΠΕ29 ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ-ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
ΠΕ30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΠΕ31 Εξειδικευμένου: α) ΣΕΠΤ στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των Τυφλών, β) ΚΠΔ στην Κινητικότητα, τον Προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των Τυφλών, γ) ΝΟ στη Νοηματική Γλώσσα των Κωφών.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025