: Η ΕΕΦ σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «Συγχαίρουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τους πρώτους, μετά από σχεδόν δώδεκα χρόνια (!), μαζικούς διορισμούς στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση».

Και συνεχίζει:

Ευχόμαστε αυτή να είναι μόνον η αρχή, μιας και οι αδήριτες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν καλύπτονται παρά σε ένα σχετικά μικρό ποσοστό με τους αυτούς. Απόδειξη, η απόσταση μεταξύ οργανικών και , η οποία δεν καλύπτεται παρά σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 30% στις περισσότερες ειδικότητες, ενώ κάποιες καλύπτονται σε ποσοστό σχεδόν 100%.

Στην ειδικότητά μας, των ΠΕ04.01 – Φυσικών, το ποσοστό που μας αναλογεί στους είναι εξαιρετικά χαμηλό, μόλις 87, και δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση στις πραγματικές ανάγκες του μαθήματος. Αν συγκρίνουμε τον αριθμό των αναπληρωτών Φυσικών, που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο, με τον αριθμό αυτών που διορίζονται, οι ανάγκες καλύπτονται σε ποσοστό κάτω του 20%, γεγονός που προκαλεί αφενός προβληματισμό για το πως θα διδαχθεί ικανοποιητικά αυτό το απαιτητικό επιστημονικά και διδακτικά αντικείμενο, αφετέρου για τη λογική με την οποία εξήχθησαν μέσω των «λογισμικών» οι ανάγκες ανά ειδικότητα.

Επειδή γνώμονας πάντοτε είναι το συμφέρον των μαθητών/τριών μας, ζητάμε να τοποθετηθούν οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί σε ωράρια, ώστε να διδάσκουν μαθήματα πρώτης ανάθεσης, ακόμα και αν απαιτηθεί η μετακίνησή τους σε δύο σχολεία ή ακόμη και σε ομάδα γειτονικών σχολείων. Κατανοούμε ότι η τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από δύο σχολεία δημιουργεί μερικά πρακτικά προβλήματα. Όμως, δε νοείται διδασκαλία μαθήματος προσανατολισμού από εκπαιδευτικό που δεν το έχει ως ανάθεση.

Η διαδεδομένη πρακτική να διδάσκουν όσα περισσότερα αντικείμενα όσο λιγότερες ειδικότητες έχει στην πράξη αποτύχει. Ιδιαίτερα στην ειδικότητά μας, είναι ομολογημένη η αποτυχία της διδασκαλίας της από οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα εκτός των Φυσικών. Μπορεί σε μικρές και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες να είναι μια αναγκαιότητα, οφείλουμε, όμως, να αποδεχτούμε την πάγκοινη ομολογία της αποτυχίας της πρακτικής αυτής στα απαιτητικά αντικείμενα, όπως αυτό της Φυσικής.

Ευελπιστούμε ότι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς θα καλυφθούν εγκαίρως τα εναπομείναντα κενά, ώστε οι μαθητές προσερχόμενοι στα σχολεία τους θα βρεθούν προ της αυτονόητης παρουσίας των εκπαιδευτικών στις αίθουσες. Όμως, και ιδίως στην περιφέρεια, θα έχουμε τη στρεβλή εικόνα στο μάθημα της Φυσικής να τους περιμένει οποιοσδήποτε άλλος εκτός των Φυσικών, για να τους τη διδάξει. Τα αποτελέσματα αυτής της επιλογής είναι εύκολα προβλέψιμα.

Ως εκ τούτου, παρατηρούμε τα ακόλουθα:

Στον υπολογισμό των κενών για την πρόσληψη αναπληρωτών θα πρέπει αφενός να ληφθεί η δυνατότητα εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αφετέρου οι πρώτες αναθέσεις.
Εισήχθησαν οι δεξιότητες στο Γυμνάσιο. Πρόκειται για μια ουσιαστική παρέμβαση, που εκσυγχρονίζει το παρωχημένη ωρολόγιο πρόγραμμα, που έχει βαλτώσει επικίνδυνα, πλέον. Παρόλο που πολλά από τα προβλεπόμενα αντικείμενά τους, ολόκληροι οι κύκλοι Γ και Δ, αποτελούν ουσιαστικά πρώτη ανάθεση για τους Φυσικούς, μιας και αποτελούν σύνθετα φαινόμενα που απαιτούν ευρύτερη εποπτεία, θα διδαχθούν πρωτίστως από ειδικότητες που «ψάχνουν» για συμπλήρωση ωραρίου κι αν περισσέψει κάτι από τους καθ΄ ύλην αρμόδιους, δηλαδή τους Φυσικούς… Εάν επιθυμούμε να μην ακολουθήσουν οι Δεξιότητες τη μοίρα των πολυδιαφημισμένων projects στο πρόσφατο παρελθόν, οφείλουμε να προβούμε άμεσα στις προφανείς διορθωτικές κινήσεις, ώστε να μην καταλήξουν σε μια απλή απασχόληση των μαθητών.
Την κάλυψη όλων των κενών ΠΕ04 με Φυσικούς, καθώς ήδη δημιουργήθηκαν προβλήματα με τη στρέβλωση των μονίμων διορισμών, με συνέπεια να πλεονάζουν οι υπόλοιπες ειδικότητες στους ΠΕ04 και να μην υπάρχουν Φυσικοί!

Και ξαναθέτουμε το ερώτημα: Ποιος θα διδάξει Φυσική; Γιατί οποιοσδήποτε άλλος, εκτός των Φυσικών, κληθεί να το διδάξει, απλώς θα το κατακρεουργήσει. Οι ευθύνες για κάθε άλλα επιλογή θα ζητηθούν και θα είναι βαρύτατες…