| Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ κ. Καραβοκύρη Ιωάννη και την Διευθύντρια του κ. Στάγκα, στα γραφεία του ΑΣΕΠ, την Τετάρτη 22/5/19 .

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης η Ομοσπονδία, έθεσε ζητήματα που έχουν σχέση με την τρέχουσα προκήρυξη του ΑΣΕΠ για του διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών της Ειδική Αγωγής, τις επόμενες προκηρύξεις για τους διορισμούς γενικής παιδείας και ζητήματα που αφορούν τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα:

Στο θέμα του αν και κατά πόσο είναι εφικτό οι διαδικασίες της παρούσας προκήρυξης να ολοκληρωθούν έγκαιρα, ώστε οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι-ισσες να είναι παρόντες-ούσες στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου 2019, ο Πρόεδρος του και η Διευθύντρια απάντησαν ότι ο ΑΣΕΠ, παρά το γεγονός ότι οι ημερομηνίες είναι πιεστικές και έπρεπε όλα να ξεκινήσουν νωρίτερα, κάνει το καλύτερο δυνατό και έχει επιλέξει τις πιο αποτελεσματικές οδούς για να επιτευχθεί το ευκταίο αποτέλεσμα και μας ανέφερε ενδεικτικά τρόπους ταχείας και απόλυτα εγγυημένης εξέτασης και διασταύρωσης στοιχείων, δικαιολογητικών, ενστάσεων κ.α. των υποψηφίων. Φυσικά στο τέλος της διαδικασίας θα υπάρξει και ο έλεγχος νομιμότητας από πλευράς της ΚΕΔ (κεντρικής επιτροπής διαγωνισμού) του ΑΣΕΠ. Άφησε ανοικτό το θέμα του αν θα είναι έτοιμοι οι οριστικοί πίνακες μέχρι της 15/7/2019, για την πρόσληψη αναπληρωτών της σχ. χρονιάς 2019-20 – ημερομηνία, που βάσει του νόμου, είναι κομβική για το αν οι αναπληρωτές-τριες (και μόνον) αυτής της χρονιάς θα προσληφθούν από τους νέους ή τους παλιούς πίνακες.

Για τις προκηρύξεις των διορισμών στη Γενική Παιδεία (2020 και 2021) ανέφερε ότι γνωρίζει το θέμα αλλά επίσημα από το ΥΠΠΕΘ δεν έχει τεθεί ακόμα στον ΑΣΕΠ, μας διαβεβαίωσε όμως ότι, επειδή θα υπάρχει ήδη το προηγούμενο της σημερινής προκήρυξης και περισσότερος χρόνος, θα είναι σαφώς καλύτερα τα δεδομένα και θα έχουν διορθωθεί τυχόν αβλεψίες και προβλήματα της τρέχουσας προκήρυξης.

Για το θέμα της που διανύεται τη φετινή χρονιά και αν θα ληφθεί υπόψη, η απάντηση ήταν σαφής: με βάση τις ισχύουσες διατάξεις θα υπολογιστεί κάθε προϋπηρεσία μέχρι τις 24/5/2019, καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων για διορισμούς.

Για το ζήτημα της προϋπηρεσίας που μεταφέρεται από κλάδο σε κλάδο, για εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε παραπάνω του ενός κλάδους, ρητά μας αναφέρθηκε ότι προσμετράται όλη η προϋπηρεσία που έχει ο/η εκπαιδευτικός σε κάθε κλάδο που κάνει αίτηση, αλλά με την επισήμανση ότι σε κάθε κλάδο θα προσμετρηθεί το τμήμα της προϋπηρεσίας που διανύθηκε το χρονικό διάστημα μετά τη λήψη του/των αντίστοιχων πτυχίων – π.χ. αν κάποιος έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός με το 1ο πτυχίο στον 1ο κλάδο 8 έτη και άλλα 2 έτη με ένα 2ο πτυχίο σε διαφορετικό 2ο κλάδο, το οποίο πτυχίο απέκτησε στο 7ο έτος της εργασίας του, στον μεν 1ο κλάδο θα έχει προϋπηρεσία 10 έτη, στον δε δεύτερο κλάδο θα έχει προϋπηρεσία 3 ετών .

Για τα , που ακόμα δεν έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον ΔΟΑΤΑΠ και αυτό οφείλεται σε καθυστέρηση των υπηρεσιών, είπε, ότι θα εφαρμοστεί απόφαση παλαιότερης ολομέλειας του ΑΣΕΠ, βάσει της οποίας θα γίνονται δεκτά μέχρι την ημέρα οριστικοποίησης των πινάκων – προφανώς μέχρι και κατά τη διάρκεια των ενστάσεων-, εφ όσον η/ο υποψήφιος προσκομίσει το έγγραφο. Παράλληλα μας ενημέρωσε ότι από πλευράς του το ΥΠΠΕΘ διαβεβαίωσε το ΑΣΕΠ, ότι θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ για τους υποψηφίους της τρέχουσας προκήρυξης.

Για το θέμα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας μηνών και ημερών, απάντησαν ότι ο νόμος είναι σαφής και αναφέρεται μόνο σε ακέραιους ΜΗΝΕΣ.

Μεταφέραμε τις αντιδράσεις συναδέλφων για την ΜΗ αναγνώριση ετησίων σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής (450 ωρών και με έκταση πραγματοποίησής τους πάνω από 7 μήνες, όπως ζητάει αναδρομικά ο νόμος), σεμιναρίων που αποτελούν προϋπόθεση ώστε ή να μπουν στον επικουρικό πίνακα ή να λάβουν τα αντίστοιχα μόρια στον κύριο πίνακα Ε.Α. Αυτά τα σεμινάρια απορρίπτονται (από πλευράς ΥΠΠΕΘ και ΑΣΕΠ) με την αιτιολογία ότι το διάστημα πραγματοποίησής τους πολλών από αυτά, είναι κατά κάποιες μέρες λιγότερα από το 7μηνο που αναδρομικά, αιφνιδιαστικά και κατά παράβαση κάθε λογικής αναφέρεται στο νόμο και στην προκήρυξη– αφού το ίδιο τα Υπουργείο και ο ΑΣΕΠ έκαναν δεκτά αυτά τα σεμινάρια και οι συνάδελφοι είχαν μπει στους περσινούς πίνακες του ΑΣΕΠ και μάλιστα εργαζόταν ως εκπαιδευτικοί Ε.Α. σε σχολεία, ενώ τώρα τους απαγορεύει να κάνουν αίτηση ή δεν τα κάνει δεκτά. Απάντησε ότι αυτό οφείλεται στα όσα αναγράφονται σαφώς στο νόμο και ότι δυστυχώς τέτοια προβλήματα προέκυψαν και αποτελούν θέματα, που μόνο το Υπουργείο μπορεί να επιλύσει, μετά δε την προκήρυξη απομένει ο δρόμος του νομικού τμήματος του ΑΣΕΠ ή της δικαστικής οδού.

Μιλήσαμε για το ζήτημα του κλάδου ΠΕ78 και τις επιπλοκές που δημιουργούνται από την μεταφορά προϋπηρεσίας σ αυτόν από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ71 – υπάρχει πρόσφατη ανακοίνωση της ΟΛΜΕ γι αυτό. Απάντησαν ότι ο ΑΣΕΠ δεν μπορεί κάνει τίποτα γι αυτό.

Τέλος, έγινε αναφορά στις περιπτώσεις που διαπιστωθούν, κατά τις αντιπαραθέσεις ή συγκρίσεις στοιχείων και κατά την εξέταση των φακέλων υποβολής των υποψηφίων, διαφορές π.χ. σε προϋπηρεσίες κ.α. και τι θα συμβεί. Απάντησαν ότι από το 2004 υπάρχει διάταξη που αναφέρει ότι σε τέτοια περίπτωση και εφ όσον ο υποψήφιος έχει δηλώσει μικρότερους αριθμούς ή γενικώς στοιχεία απ ό,τι οι υπηρεσίες αναγνωρίζουν, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση του υποψηφίου. Στην αντίθετη περίπτωση που ο υποψήφιος δηλώνει παραπάνω λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία από την υπηρεσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025