Στο ίδιο έργο θεατές !
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της απεργιακής κινητοποίησης της ΔΟΕ μεταξύ του υπουργού Παιδείας και του ΔΣ της Ομοσπονδίας, για άλλη μια φορά έγινε σαφής η πρόθεση του υπουργείου και της κυβέρνησης να συνεχίσει και να βαθύνει την ίδια πολιτική. Με καθαρό τρόπο ο Υπουργός παιδείας δήλωσε ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί «ερήμην της ανάπτυξης». Παρόλο που προσπάθησε να ντύσει με παιδαγωγικό μανδύα το όργιο των περικοπών και της ελαστικότητας που ζούμε φέτος στα σχολεία, δήλωσε ότι μόνιμοι διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν στο κοντινό μέλλον. Η αδιοριστία, οι εκπαιδευτικοί- κομμάτια, («μόνο στην πρωινή βάρδια θα υπάρχει σταθερή εργασιακή σχέση»), ένα σχολείο και ένα ολοήμερο που θα λειτουργεί με ότι και όποιον υπάρχει, αυτό είναι το παιδαγωγικό «όραμα» του υπουργείου Παιδείας.
Περήφανος νιώθει για το έργο του ο υπουργός Παιδείας. Μέσα σε όλα αυτά κάνοντας κριτική στον τρόπο που αποφασίζονται οι απεργίες, προανήγγειλε έμμεσα το άνοιγμα της συζήτησης για την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου, αμφισβητώντας ότι η απεργία αποτελούσε απόφαση του της συντριπτικής πλειοψηφίας των αντιπροσώπων στην 85η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ. Επίσης ήταν σαφής η ενόχληση του υπουργού για τις δυναμικές κινητοποιήσεις των σωματείων στα υπηρεσιακά συμβούλια που δεν επέτρεψαν στη διοίκηση να κάνει απρόσκοπτα τις παρανομίες που προέβλεπαν οι εγκύκλιοι του υπουργείου….
Για τον υπουργό λοιπόν υπάρχουν δάσκαλοι που «περισσεύουν», «δεν υπάρχουν κενά», «δεν μπορούμε να σπαταλάμε έτσι τα χρήματα του ελληνικού λαού», «η εκπαίδευση μπορεί να λειτουργήσει με λιγότερους εκπαιδευτικούς», « του χρόνου μπορούμε να μαζέψουμε κι άλλο τα πράγματα…». Δήλωσε ότι στην πρωτοβάθμια απομένουν ελάχιστες πιστώσεις αναπληρωτών για να διατεθούν, κυρίως ειδικοτήτων και ειδικής αγωγής. Προσλήψεις δασκάλων γενικής αγωγής απ’ ότι φαίνεται δεν χρειάζονται πολλές ακόμα, και όπως είπε «όσοι είχαν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας δουλεύουν» – όσο για τους υπόλοιπους ας πρόσεχαν. Για τις ειδικότητες είπε ότι θα δούμε τι χρειάζεται αφού μας στείλει η δευτεροβάθμια τα δικά της «πλεονάσματα», όσο για την παράλληλη στήριξη «είναι αδύνατο να ικανοποιήσουμε όλα τα αιτήματα». Τα τμήματα του ολοήμερου θα ελέγχονται κάθε μήνα και θα δούμε τον Οκτώβρη πόσα θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Οι οργανικές θέσεις είναι πολλές , ειδικά στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με αυτές. Όσο για τις οργανικές θέσεις των μεταταγμένων δήλωσε πώς αυτές θα δοθούν στις διευθύνσεις, όσοι όμως «περισσεύουν» θα τίθενται σταδιακά στη διάθεση της Περιφέρειας.
Για τα νηπιαγωγεία, ο ίδιος και οι σύμβουλοί του υπερασπίστηκαν τον «ενιαίο τύπο του νηπιαγωγείου», αφού θεωρούν ότι οι αντιδράσεις υπάρχουν «γιατί ξεβολεύονται οι νηπιαγωγοί». «Επιτέλους ικανοποιήθηκε το αίτημα του ωραρίου των νηπιαγωγών», «τώρα έχουμε λίγα πολυδύναμα νηπιαγωγεία αλλά στόχος μας είναι να αυξηθούν». Όσο για τα παιδιά των προσφύγων, βαφτίζει ψευδεπίγραφα ένταξή τους στα σχολεία τη δημιουργία «δομών υποδοχής» τα απογεύματα στα σχολεία, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά.
Ας χαίρεται ο υπουργός για το «έργο» του. Θα τα πει και στους θεσμούς με τους οποίους έχει σήμερα 16 Σεπτέμβρη συνάντηση, για να πάρει και από αυτούς «άριστα 20» όπως πήρε από τον πρωθυπουργό. Χαρούμενη είναι και συνολικά η κυβέρνηση, που στο δρόμο για τη δεύτερη αξιολόγηση τάζει «ανάπτυξη» και φιλοδωρήματα στους εξαθλιωμένους εργαζόμενους. Όμως οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να συμμεριστούν τη χαρά τους. Και να είναι σίγουροι ότι σύντομα θα το δείξουν στο δρόμο…