Εκσυγχρονισμός βιβλίων, όχι αλλοίωση μαθήματος
λέει η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων
Του Βασίλη Κουτσίλα
ΑΘΗΝΑ. (Γραφείο Εθνικού Κήρυκα). Κατηγορηματικά αντίθετος στις πιθανές αλλαγές στο περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών, αλλά σύμφωνος με αλλαγές στα βιβλία του μαθήματος ώστε αυτό να είναι πιο κατανοητό από τους μαθητές, εμφανίστηκε μιλώντας στον «Ε.Κ.» ο πρόεδρος της Πανελλήνια Ενωσης Θεολόγων, Δρ Κωνσταντίνος Σπαλιώρας.
«Λέμε ναι σε αλλαγές στα βιβλία που είναι δυσνόητα, αφού πολλά από αυτά είναι γραμμένα προ 25ετίας. Σε καμιά περίπτωση όμως να μην αλλοιωθεί το αντικείμενο του ίδιου του μαθήματος», επεσήμανε ο κ. Σπαλιώρας στον απόηχο της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και Εκκλησίας, και η οποία έως ένα βαθμό φαίνεται να διευθετείται μετά τη συνάντηση που είχαν το βράδυ της Τετάρτης στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, παρουσία του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη και του υπουργού Αμυνας, Πάνου Καμμένου.
Ο κ. Σπαλιώρας, εξάλλου, μιλώντας στον «Ε.Κ.» τόνισε ότι η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων δεν έχει αντίρρηση να μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο και για άλλες θρησκείες, αλλά αυτό βέβαια να γίνεται στο Λύκειο, σε μια ηλικία δηλαδή κατά την οποία να είναι ώριμα και σε θέση να δεχθούν μια τέτοια διδασκαλία.
Ερωτηθείς ο Δρ Σπαλιώρας για το αν πιστεύει ότι η κυβέρνηση θα συνεργαστεί τελικά με την Εκκλησία για τη συγγραφή των βιβλίων, όπως υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός στον Αρχιεπίσκοπο, η απάντησή του ήταν καταφατική.
«Δεν πιστεύω να αθετήσει την υπόσχεση που έδωσε στον Μακαριότατο ο κ. Τσίπρας. Εκτός όλων των άλλων, η όποια αλλοίωση του μαθήματος των Θρησκευτικών θα συνιστούσε παραβίαση του Συντάγματος που στο άρθρο 16 παρ. 2 κάνει λόγο για υποχρέωση του κράτους για ‘ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης’. Σε διαφορετική περίπτωση η Εκκλησία θα καταφύγει στα δικαστήρια και θα δικαιωθεί».
Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση που είχαν το βράδυ της Τετάρτης στο Μέγαρο Μαξίμου οι κ. Τσίπρας και Ιερώνυμος συμφώνησαν τα μαθήματα φέτος στα σχολεία να γίνουν με τα παλιά βιβλία, και να νέα βιβλία να προκύψουν ύστερα από διάλογο των δύο πλευρών.