Η Γενική Δ/νση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ υλοποιεί την Πρόταση “Greece Exploring Advanced Recognition in Ηigher Εducation (GEAR)” -ΕΑCΕΑ 49/2015, η οποία κρίθηκε επιλέξιμη από την Ε.Ε., στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων και θα ολοκληρωθεί στις 31-05-2018. Έχει στόχο να καταγράψει την υπάρχουσα κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με την κινητικότητα και τις διαδικασίες αναγνώρισης σπουδών και να συνεισφέρει στην απλούστευσή τους με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αρμόδιες υπηρεσίες ΥΠΠΕΘ, ΑΔΙΠ, ΙΚΥ, ΔΟΑΤΑΠ, ΑΕΙ-ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό των Ιδρυμάτων, εισερχόμενοι και εξερχόμενοι φοιτητές). Επίσης η συμμετοχή των φορέων που εμπλέκονται στις διαδικασίες πιστοποίησης (ΑΔΙΠ), κινητικότητας (ΙΚΥ) και αναγνώρισης τίτλων σπουδών (ΔΟΑΤΑΠ).
Στο πλαίσιο υλοποίησης του GEAR έχουν διεξαχθεί επτά επιτόπια εργαστήρια με θέμα «Διεθνοποίηση – Αναγνώριση – Κινητικότητα» σε AEI της χώρας (Παν/μιο Αιγαίου, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Α.Π.Θ., Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου και Παν/μιο Ιωαννίνων) και στο ΥΠΠΕΘ.
Το πέμπτο επιτόπιο εργαστήριο (in-situ workshop), το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Καλαμάτα, φιλοξενήθηκε από το Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου, την Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017. Στο εργαστήριο συμμετείχαν τόσο στελέχη του εν λόγω ιδρύματος όσο και του Ε.Α.Π., του Παν/μίου Πελοποννήσου και του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας, όσο και φοιτητές που είχαν πραγματοποιήσει δραστηριότητα κινητικότητας και είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν.
Κύριος στόχος του επιτόπιου εργαστηρίου ήταν να παρουσιαστούν τόσο τα ευρήματα της έρευνας αναφορικά με τα εργαλεία αναγνώρισης της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού, καθώς και ο τρόπος προώθησής τους, όσο και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη διεθνή δραστηριότητα εκμάθησης ομοτίμων «Peer Learning Activity (PLA) on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools» που διεξήχθη στην Αθήνα στις 26 και 27 Απριλίου 2017. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου δόθηκε επίσης στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με τα θέματα της κινητικότητας, της αναγνώρισης σπουδών και της διεθνοποίησης των ΑΕΙ συνολικότερα, συμβάλλοντας προς την κατεύθυνση της υλοποίησης των στόχων του προγράμματος. Ιδιαίτερη ήταν η συμβολή των συμμετεχόντων φοιτητών που παρουσίασαν την προσωπική τους εμπειρία από την κινητικότητα στο πλαίσιο του Erasmus+.