Στο δελτίο τύπου μας με αρ. 047/21-12-2015 (βλ. http://www.oltee.gr/?p=5286) και θέμα: «Δημόσιες Σχολές & Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης – Εκπαιδευτές Ενηλίκων & Εκπαιδευτικοί. ΠΑΝΟΡΑΜΑ – Το απέραντο και απόλυτο ΑΛΑΛΟΥΜ !», αναφερθήκαμε στις Υ.Α. αναγκαστικής μερικής ή ολικής διάθεσης, εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Δ.Ι.Ε.Κ., με άγνωστα και αδιαφανή κριτήρια (ενότητα Δ παρ. 3).
Οι παραπάνω Υ.Α. άρχισαν να εκδίδονται και να τροποποιούνται από τις 13-11-2015 (Αρ.Πρ.: 183765/Ε2) με τελευταία που υπέπεσε στην αντίληψή μας την με Αρ.Πρ: 20451/Ε2 στις 8-2-2016. Στις Υ.Α. και στις τροποποιήσεις τους διαπιστώνουμε διάθεση εκπαιδευτικών σε Δ.Ι.Ε.Κ. ακόμη και για μία (1) διδακτική ώρα !!! Περιπλανώμενοι ανά ημέρα και ώρα εκπαιδευτικοί αντιπρόσωποι, περιφέροντας τη διδακτική τους πραμάτεια !!!
Παράλληλα ο Υπουργός μας εξέδωσε από τις 15-12-2015 μέχρι πρόσφατα, σειρά εγκυκλίων προς όλο το διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης με θέμα: «Οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών» και «Διαχείριση πλεοναζουσών διδακτικών ωρών» (τις με αρ. πρωτ. 205946/Δ1/15-12-2015, 605/Υ1/25-1-2016 και 1109/Υ1/15-2-2016).
Την Τρίτη 9-2-2016, στη Συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ο Υπουργός μας προχώρησε και σε «αποκαλύψεις» για πολλές «χιλιάδες πλεονάζουσες ώρες» και «πλασματικά κενά», επιρρίπτοντας – εμμέσως πλην σαφώς – ευθύνες στο σύνολο των στελεχών της εκπαίδευσης, καταλογίζοντάς τους πελατειακές νοοτροπίες και δυσφημίζοντας ολόκληρο τον κλάδο των εκπαιδευτικών, γενικώς και αδιακρίτως.
Ακόμη, στο ΦΕΚ 394/τ.Β’/19-2-2016 δημοσιεύτηκε η Υ.Α. με αριθμ. 29195/ΓΔ4/19-2-2016 με θέμα «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ Φ.353.1/324/105657/Δ1/ 8.10.2002 (ΦΕΚ 1340 Β΄) απόφασης «Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των προϊσταμένων των περιφερειακών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και των συλλόγων διδασκόντων».
Καθυστερημένο το ενδιαφέρον και η ευαισθησία του Υπουργού για την κάλυψη των κενών. Με νευρικές και σπασμωδικές ενέργειες από τα μέσα Δεκέμβρη μέχρι και σήμερα, δεν κατάφερε να δώσει λύση στο πρόβλημα.
ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ απέναντι στο λαό και στους εκπαιδευτικούς προσπαθεί να μεταθέσει στους υφισταμένους του τις ευθύνες του.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ με τους υφισταμένους του καταγγελτικά και …«δια του Τύπου» ή …από του βήματος της Βουλής !
ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ τον διοικητικό μηχανισμό του οποίου είναι ο πολιτικός προϊστάμενος !
Είναι απολύτως προφανές ότι οκτώ εβδομάδες πριν την ουσιαστική λήξη των μαθημάτων ο Υπουργός προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις με κινήσεις αντιπερισπασμού παριστάνοντας το «θύμα» ενός «πελατειακού μηχανισμού» διοίκησης που «σαμποτάρει» το …μεταρρυθμιστικό του έργο…
Κατόπιν αυτών,
κ α λ ο ύ μ ε τ ο ν Υ π ο υ ρ γ ό Π α ι δ ε ί α ς
Να εγκαταλείψει τις αποπροσανατολιστικές τακτικές κατασκευής ενόχων,
Να σταματήσει τους λογιστικού τύπου δήθεν υπολογισμούς «πλεοναζουσών διδακτικών ωρών»,
Να αναγνωρίσει τις ιδιαιτερότητες στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού,
Να κατανοήσει τον εξόχως σημαντικό ρόλο του Υπουργείου του και μακριά από ιδεοληψίες και ξεπερασμένες νοοτροπίες που καταδίκασαν πολιτικά τους προκατόχους του:
1. Να καλύψει άμεσα τα υπάρχοντα εναπομείναντα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
2. Να ολοκληρώσει το αργότερο μέχρι τα τέλη Απριλίου τις υπηρεσιακές μεταβολές του μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
3. Να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν σε όλες τις απαραίτητες νομοθετικές ενέργειες για τη θεσμοθέτηση συστήματος δίκαιου τρόπου και κριτηρίων – διαδικασιών πρόσληψης μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, υπό τον ΑΣΕΠ, με σεβασμό στις αποφάσεις του ΣτΕ, ανασυντάσσοντας τους σχετικούς πίνακες.
4. Να πραγματοποιήσει έγκαιρα, το αργότερο μέχρι τέλη Αυγούστου, το διορισμό του απαραίτητου μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού καλύπτοντας όλα τα οργανικά κενά. Τα χρονικά περιθώρια, είτε για υποσχέσεις, είτε για δεσμεύσεις – ταξίματα, έχουν προ πολλού εξαντληθεί.
5. Να περιορίσει στο κατ’ ελάχιστον τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από τα σχολεία, από τις αίθουσες διδασκαλίας για το επόμενο σχολικό έτος.
6. Να στελεχώσει με το αναγκαίο διοικητικό προσωπικό την κεντρική, τις περιφερειακές υπηρεσίες και τις γραμματείες των σχολείων.
7. Να προβεί σε κάθε αναγκαία προεργασία, πρόβλεψη και ενέργεια ώστε οι λειτουργικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να καλυφθούν στο έπακρο μέχρι τον αγιασμό του επόμενου σχολικού έτους 2016-2017.
8. Να μεριμνήσει ώστε τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης να ξεκινήσουν την 1η Οκτωβρίου του σχολ. έτους 2016-2017.
Εμείς παραμένουμε στη διάθεσή του και αρωγοί στην προσπάθεια αντιμετώπισης των χρονιζόντων προβλημάτων της εκπαίδευσης και της Παιδείας γενικότερα.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.