Θεσσαλονίκη, 21/9/2016
Υποψήφιοι Αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ 70.50
Προς: Βουλευτές – μέλη της Επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής των Έλλήνων
Αξιότιμες/οι κυρίες και κύριοι βουλευτές .Σας αποστέλουμε την παρούσα επιστολή για να λάβετε γνώση και ενημέρωση για το φλέγον ζήτημα των ελλείψεων και των κενών που παρουσιάζονται στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής στην δημοτική εκπαίδευση.
Αν και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς ακούγαμε για το ιδιαίτερο βάρος που θα δοθεί
και φέτος στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής με αύξηση των πιστώσεων που θα
δίνονταν σ αυτήν , εντούτοις μετά λύπης βλέπουμε μετά την πραγματοποίηση της α φάσης ειδικής
αγωγής πως έχουν απομείνει μόνο 300 περίπου πιστώσεις για ΣΜΕΑΕ και τμήματα ένταξης για
όλη την ΠΕ και 1.900 συνολικά πιστώσεις για δασκάλους και νηπιαγωγούς για παράλληλη στήριξη
για όλη τη χρονιά.
και φέτος στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής με αύξηση των πιστώσεων που θα
δίνονταν σ αυτήν , εντούτοις μετά λύπης βλέπουμε μετά την πραγματοποίηση της α φάσης ειδικής
αγωγής πως έχουν απομείνει μόνο 300 περίπου πιστώσεις για ΣΜΕΑΕ και τμήματα ένταξης για
όλη την ΠΕ και 1.900 συνολικά πιστώσεις για δασκάλους και νηπιαγωγούς για παράλληλη στήριξη
για όλη τη χρονιά.
Οι πιστώσεις αυτές δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση καθώς τα κενά σε
τμήματα ένταξης είναι πάρα πολλά ακόμη και τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη στην ΠΕ
ξεπερνούν τις 5.500. Αν το υπουργείο περιοριστεί στον συγκεκριμένο αριθμό προσλήψεων αυτό θα
έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζεται να παρακολουθήσουν
τα τμήματα ένταξης να μείνουν χωρίς αυτό και χωρίς την κατάλληλη εξατομικευμένη παρέμβαση.
Ακόμη πιο μεγάλο πρόβλημα θα παρουσιαστεί στους μαθητές που έχει διαγνωσθεί πως χρειάζονται
παράλληλη στήριξη.
τμήματα ένταξης είναι πάρα πολλά ακόμη και τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη στην ΠΕ
ξεπερνούν τις 5.500. Αν το υπουργείο περιοριστεί στον συγκεκριμένο αριθμό προσλήψεων αυτό θα
έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζεται να παρακολουθήσουν
τα τμήματα ένταξης να μείνουν χωρίς αυτό και χωρίς την κατάλληλη εξατομικευμένη παρέμβαση.
Ακόμη πιο μεγάλο πρόβλημα θα παρουσιαστεί στους μαθητές που έχει διαγνωσθεί πως χρειάζονται
παράλληλη στήριξη.
Πολλοί απ αυτούς τους μαθητές θα παραμείνουν μέσα στις γενικές τάξεις
χωρίς έναν εκπαιδευτικό εξειδικευμένο ή με προυπηρεσία στην ειδική αγωγή δίπλα τους ικανό να
τους βοηθήσει και να τους παρέχει την κατάλληλη εξειδικευμένη υποστήριξη.
χωρίς έναν εκπαιδευτικό εξειδικευμένο ή με προυπηρεσία στην ειδική αγωγή δίπλα τους ικανό να
τους βοηθήσει και να τους παρέχει την κατάλληλη εξειδικευμένη υποστήριξη.
Αλλά και οι
εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν για παράλληλη στήριξη θα μοιραστούν σε 2-3 μαθητές
μοιράζοντας τις ώρες τους στα παραπάνω παιδιά , ώρες που δεν θα επαρκούν για να έχουν τα
παιδιά το κατάλληλο πρόγραμμα παρέμβασης και την εξειδικευμένη υποστήριξη που απαιτείται.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω θα είναι ο ευαίσθητος χώρος της ειδικής αγωγής να
υπολειτουργεί για τη σχολική χρονιά 2016-17.
Ταυτόχρονα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακά ή πολύμηνη προυπηρεσία στην ειδική
αγωγή κινδυνεύουν τη φετινή χρονιά να μείνουν άνεργοι παρά τα αυξημένα προσόντα τους και την
πολύχρονη προσφορά τους στην ειδική αγωγή.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε :
– Την άμεση κάλυψη όλων των κενών στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και στα τμήματα
ένταξης με άμεση πραγματοποίηση της β’φάσης προσλήψεων σε ΣΜΕΑΕ και τμήματα ένταξης.
– Την αύξηση των πιστώσεων για την παράλληλη στήριξη μέσω του κρατικού προυπολογισμού και
του ΠΔΕ με την κάλυψη της πλειοψηφίας των αιτημάτων παράλληλης στήριξης με την πρόσληψη
εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής καθώς και την πραγματοποίηση της β ‘ φάσης της παράλληλης
στήριξης πριν την 1η Νοεμβρίου που έχει προγραμματισθεί να γίνει. Είναι αδιανόητο χιλιάδες
μαθητές να μένουν για 2 ολόκληρους μήνες χωρίς την εξειδικευμένη υποστήριξη που χρειάζονται.
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται κάθε χρόνο και για αυτό θα ήταν καλό οι προσλήψεις στην
παράλληλη στήριξη και στην ειδική αγωγή να γίνονται μαζικά σε μία φάση με την έναρξη του
σχολικού έτους.
Σας παρακαλούμε θερμά να λάβετε υπόψιν σας την παρούσα επιστολή και να μεριμνήσετε
από πλευράς σας για να δοθεί κάποια λύση σε αυτά τα φλέγοντα ζητήματα που ταλανίζουν τους
μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τους γονείς τους καθώς και τους εκαπιδευτικούς
ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Κάθε έκπτωση ή περικοπή από τον χώρο της ειδικής αγωγής είναι
απαράδεκτη. Είναι χρέος της πολιτείας να παρέχει σε όλους τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες το αυτονόητο δικαίωμα στη δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση
εξασφαλίζοντας τους ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και στην παιδεία.
Με σεβασμό και εκτίμηση
εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν για παράλληλη στήριξη θα μοιραστούν σε 2-3 μαθητές
μοιράζοντας τις ώρες τους στα παραπάνω παιδιά , ώρες που δεν θα επαρκούν για να έχουν τα
παιδιά το κατάλληλο πρόγραμμα παρέμβασης και την εξειδικευμένη υποστήριξη που απαιτείται.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω θα είναι ο ευαίσθητος χώρος της ειδικής αγωγής να
υπολειτουργεί για τη σχολική χρονιά 2016-17.
Ταυτόχρονα εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακά ή πολύμηνη προυπηρεσία στην ειδική
αγωγή κινδυνεύουν τη φετινή χρονιά να μείνουν άνεργοι παρά τα αυξημένα προσόντα τους και την
πολύχρονη προσφορά τους στην ειδική αγωγή.
Για τους παραπάνω λόγους ζητούμε :
– Την άμεση κάλυψη όλων των κενών στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και στα τμήματα
ένταξης με άμεση πραγματοποίηση της β’φάσης προσλήψεων σε ΣΜΕΑΕ και τμήματα ένταξης.
– Την αύξηση των πιστώσεων για την παράλληλη στήριξη μέσω του κρατικού προυπολογισμού και
του ΠΔΕ με την κάλυψη της πλειοψηφίας των αιτημάτων παράλληλης στήριξης με την πρόσληψη
εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής καθώς και την πραγματοποίηση της β ‘ φάσης της παράλληλης
στήριξης πριν την 1η Νοεμβρίου που έχει προγραμματισθεί να γίνει. Είναι αδιανόητο χιλιάδες
μαθητές να μένουν για 2 ολόκληρους μήνες χωρίς την εξειδικευμένη υποστήριξη που χρειάζονται.
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται κάθε χρόνο και για αυτό θα ήταν καλό οι προσλήψεις στην
παράλληλη στήριξη και στην ειδική αγωγή να γίνονται μαζικά σε μία φάση με την έναρξη του
σχολικού έτους.
Σας παρακαλούμε θερμά να λάβετε υπόψιν σας την παρούσα επιστολή και να μεριμνήσετε
από πλευράς σας για να δοθεί κάποια λύση σε αυτά τα φλέγοντα ζητήματα που ταλανίζουν τους
μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τους γονείς τους καθώς και τους εκαπιδευτικούς
ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Κάθε έκπτωση ή περικοπή από τον χώρο της ειδικής αγωγής είναι
απαράδεκτη. Είναι χρέος της πολιτείας να παρέχει σε όλους τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες το αυτονόητο δικαίωμα στη δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση
εξασφαλίζοντας τους ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και στην παιδεία.
Με σεβασμό και εκτίμηση
Υποψήφιοι αναπληρωτές δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ΠΕ 70,50