ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)
Αρ. Μητρώου Σωματείου:30492 ειδ.6283
Αρ. Διαταγής Αναγνώρισης:457/14-10-21014
του Ειρηνοδικείου Αθηνών
e –mail:pead2014@gmail.com.
Αρ. Πρωτ.:35
Αθήνα, 17-5-2016
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΩΡΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Έκπληξη και αγανάκτηση προκαλεί στον εκπαιδευτικό κόσμο και ειδικότερα στους αναπληρωτές η αιφνιδιαστική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας με την κάταργηση του 3 ώρου στους υπεύθυνους εργαστηρίου των εκπαιδευτικών ΠΕ04 και ΠΕ19-20 στην προσμέτρηση του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
Πρόκειται σαφέστατα ,στα πλαίσια των μνημονιακών περικοπών, για μια αύξηση ωραρίου κατά 3 ώρες σε αυτές τις ειδικότητες εκπαιδευτικών. Όσον αφορά στις ειδικότητες ΠΕ04 σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς (2800 Γυμνάσια – Λύκεια σε όλη τη χώρα επί 3 κάνει 8400 ώρες δια 21 ώρες το διδακτικό ωράριο μας κάνει 400) το σύστημα εξοικονομεί 400 καθηγητές ΠΕ04.Φέτος προσέλαβε περίπου 300 φυσικούς αναπληρωτές άρα είναι εξαιρετικά πιθανό την ερχόμενη χρονιά να προσληφθούν σχεδόν ούτε 100 φυσικοί αφού και οι συνταξιοδοτήσεις μάλλον θα είναι πολύ λίγες). Δηλαδή θα έχουμε λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04 ακόμα και από την εποχή Αρβανιτόπουλου όπου είχαμε αύξηση ωραρίου κατά 2 ώρες.
Ο υπουργός υποστηρίζει ότι του χρόνου θα είναι η τελευταία χρονιά που θα προσληφθούν αναπληρωτές, υπονοώντας ότι θα προχωρήσει σε διορισμούς. Μήπως τελικά υπονοεί ότι θα προχωρήσει σε έμμεση αύξηση ωραρίου σε κάθε ειδικότητα, συγχωνεύσεις σχολείων, αλλαγή ωρολογίου προγράμματος ,επέκταση αναθέσεων με τελικό αποτέλεσμα να μην χρειαστεί καθόλου αναπληρωτές;
Αυτό όμως που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη και αγανάκτηση είναι η μηδενική κινητοποίηση είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε δια ζώσης όχι μόνο των εκπαιδευτικών αυτών των ειδικοτήτων αλλά και ολόκληρου του εκπαιδευτικού κόσμου.
Η Π.Ε.Α.Δ με αφορμή τα παραπάνω θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή στις αποφάσεις αυτές οι οποίες στερούνται κάθε επιστημονικού κριτηρίου και οδηγούν στην υποβάθμιση όλων των γνωστικών αντικειμένων. Οι αποφάσεις αυτές είναι αντιεπιστημονικές και στηρίζονται αποκλειστικά στη μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος στα πλαίσια των μνημονιακών περικοπών . Ειδικά σε εποχές οικονομικής και ηθικής κρίσης ,όπως η σημερινή, επιβάλλεται η σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας μας. Η παιδεία του τόπου μας αποτελεί ασφαλώς την καλύτερη επένδυση για το αύριο. Η Πολιτεία δεν πρέπει να φείδεται ούτε κόπων ούτε χρημάτων – στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της – προκειμένου να συνεχίσει να συμβάλλει στην ευόδωση των στόχων της.
Στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς είτε αναπληρωτές είτε μόνιμους τους προτρέπουμε να μην εφησυχάζουν .Είναι καιρός να τολμήσουμε να αποτρέψουμε τις επικείμενες περικοπές, να αποτρέψουμε άλλες συγχωνεύσεις και υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου , να απαιτήσουμε διορισμούς, να στηρίξουμε ο ένας τον άλλο. Γιατί όπως σοφά γράφει ο Ελύτης:
-Όλα χάνονται. Του καθενός έρχεται η ώρα.
-Όλα μένουν. Εγώ φεύγω. Εσείς να δούμε τώρα.
(από το “Χρονικόν Ενός Αθέατου Απριλίου“)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Διαμάντης Θεόδωρος |
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γεωργιάδου Αικατερίνη |