ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ο Υπουργός Παιδείας τον τελευταίο καιρό κάνει λόγο για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας θεμάτων που αφορούν στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, στις κακές έξεις, στην προσήκουσα οδική συμπεριφορά.(πριν λίγες μέρες στη συζήτηση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (24/05/16) είχε χαρακτηρίσει αντικείμενα που πραγματεύεται το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας (αγωγή υγείας, διατροφή, αποτροπή της παχυσαρκίας, αποτροπή εθισμών, σεξουαλική αγωγή) ως «προτεραιότητες».
Όλα τα προαναφερθέντα άπτονται των ενδιαφερόντων του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στη Β’ τάξη του Γυμνασίου, το οποίο ο κύριος Φίλης, αφού το χαρακτήρισε ήσσονος σημασίας, το υποσκέλισε, καταργώντας το από τη συγκεκριμένη τάξη.
Στο βιβλίο της Β’ Γυμνασίου, αν κάποιος μπει στον κόπο να το ξεφυλλίσει, θα δει ότι γίνεται λόγος για δυσεπίλυτα προβλήματα, όπως τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, η ορθή συμπεριφορά του καταναλωτή, το κάπνισμα, η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και η λανθασμένη οδική συμπεριφορά. Τα εν λόγω θέματα γίνονται αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών της Οικιακής Οικονομίας με μια πιο διεισδυτική ματιά, διεξοδικά και αίροντας τις όποιες απορίες των μαθητών. Δίνεται χρόνος και βήμα στους τελευταίους, δημιουργώντας ένα πνευματικό ‘δούναι και λαβείν’ να πλουτίσουν τις γνώσεις τους, γνώσεις απαραίτητες για τη συνέχιση της ζωής τους.
Ως εκ τούτου,
α) Θεωρούμε ατόπημα από την πλευρά του κυρίου Υπουργού, τον δηκτικό χαρακτηρισμό «ήσσονος σημασίας», που απέδωσε στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας τη στιγμή μάλιστα που έχουν διανεμηθεί τα σχολικά βιβλία της Οικιακής Οικονομίας από το προηγούμενο σχολικό έτος άρα έγινε και η ανάλογη δαπάνη.
β) Θέλουμε -και φρονούμε ότι θέλετε κι εσείς- να διατηρηθεί το απαράγραπτο δικαίωμα των μαθητών στη γνώση, κυρίως γύρω από τόσο σημαντικά θέματα που αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για τη μετέπειτα πορεία τους μιας και ένα από τα μείζονος σημασίας μαθήματα που υπάρχουν στο γυμνάσιο και γενικότερα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Δεν είναι τυχαίο που όλες οι αναπτυγμένες χώρες το χαρακτηρίζουν ιδιαίτερα χρήσιμο μάθημα δίνοντας του σημαντική θέση στο εκπαιδευτικό τους σύστημα.
γ) Οι θέσεις μας είναι ακραιφνείς και όχι αμφιταλαντευόμενες. αιτούμαστε την επαναφορά του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα της
Β’ Γυμνασίου.
Καθηγητές Οικιακής Οικονομίας