ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 15ου ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΗΔΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Θεσσαλονίκη, 30/06/2016

Με αφορμή την εγκύκλιο με Αρ. Πρ. Φ.20/105921/Δ4/29/6/2016 και με θέμα: « Καθορισμός τομέων ανά επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) οι εκπαιδευτικοί του 15ου ΕΠΑ.Λ Θεσσαλονίκης, αξιολογώντας την εγκύκλιο εκφράζουμε έντονα την αντίθεσή μας για την απώλεια του τομέα Αισθητικής & Κομμωτικής (νυν Υγείας Πρόνοιας & Ευεξίας) από τη σχολική μας μονάδα, μεταφέροντας τις ειδικότητες του παραπάνω Τομέα στο κοντινό 8ο ΕΠΑ.Λ. Θεσσαλονίκης του συγκροτήματος «Ευκλείδη» και

ζητούμε άμεσα

τη μη εφαρμογή της εγκυκλίου Φ.20/105921/Δ4/29/6/2016 και, ως εκ τούτου, την παραμονή των Τομέων και Ειδικοτήτων του 15ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης ως έχουν (τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας, τομέας Μηχανολογίας, τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού).

Ειδικότερα,

Α. Θεωρούμε ότι είναι βασική παιδαγωγική αρχή η μικτή φοίτηση που εξασφαλίζει η υπάρχουσα κατανομή. Σε αντίθετη περίπτωση παρατηρούνται φαινόμενα παραβατικότητας και αναποτελεσματική κοινωνικοποίηση των μαθητών/μαθητριών.

Β. Αξιολογούμε ότι είναι δυνατόν να διευθετηθεί το ζήτημα της λειτουργίας της ίδιας ειδικότητας σε διαφορετικές μονάδες, όχι όμως αναγκαστικά με τη συγκέντρωση όλων των ειδικοτήτων ενός τομέα σε μία σχολική μονάδα (μοίρασμα ειδικοτήτων τομέα σε διαφορετικά σχολεία του συγκροτήματος «Ευκλείδη»). Προτείνουμε ο Τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας να υπάρχει και στις δύο σχολικές μονάδες, διότι:

i) Αφενός μεν πρόκειται για δύο σχολεία με διαφορετικές σχολικές αυλές και διαφορετικές εισόδους (15Ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, είσοδος από την οδό Κατσιμίδη 11, 8ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης είσοδος από την οδό Αλ. Παπαναστασίου 13,

ii) Αφετέρου δε ο πληθυσμός του Δήμου Θεσσαλονίκης καταγράφεται σε 324.766 κατοίκους () και ως εκ τούτου οι ανάγκες του μαθητικού δυναμικού είναι πολύ μεγάλες, σε σημείο που να δικαιολογείται η ύπαρξη ιδίου τομέα σε κοντινά σχολεία.

Γ. Διαπιστώνουμε ότι οι επικείμενες αλλαγές, με τον τρόπο που σχεδιάζονται στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή (ολοκλήρωση σχολικού έτους, διαδικασία εγγραφών) προκαλούν εύλογη ανησυχία σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με την προχειρότητα και την έλλειψη διαβούλευσης σε τοπικό επίπεδο, μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και δε διευκολύνουν την αποκρυστάλλωση της εικόνας του σχολείου, ούτε τη σταθερή και ήρεμη λειτουργία του.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 15ου ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ