Η ενσωμάτωση πολλών προτάσεων που έκαναν τα κόμματα κατά τη διάρκεια των εργασιών της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία, έφερε ικανοποίηση στις τάξεις των αντιπολιτευόμενων κομμάτων ενώ δεν έλειψαν και κριτικές για την μορφή του διαλόγου και του χρονοδιαγράμματος των μεταρρυθμίσεων.Επιπλέον, από τη συνεδρίαση απουσίασαν εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας και της Χρυσής Αυγής. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει δηλώσει στο παρελθόν την αποχώρησή του από τις συνεδριάσεις της Επιτροπής που αφορούν τον διάλογο για την Παιδεία, σε διαμαρτυρία για τον «προσχηματικό», όπως ανέφεραν, διάλογο.
Από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ), ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος ανέφερε ότι το πόρισμα της Επιτροπής αποτελείται από πολλές αντιφάσεις και χαρακτήρισε «φιλοσοφικά» τα επτά σημεία του πορίσματος για την Παιδεία. Ωστόσο, χαρακτήρισε θετικά βήματα την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, αλλά και τη χορήγηση κρατικών πιστοποιητικών ξένων γλωσσών και πτυχίων πληροφορικής από τα δημόσια σχολεία, καθώς, όπως είπε, αυτές οι προτάσεις είναι και προτάσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης.
Για «κουρτίνα διαλόγου, που αποπροσανατολίζει από τα τραγικά προβλήματα της εκπαίδευσης» έκανε λόγο ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι συνεχίζει «με ιδιαίτερο ζήλο» τα προαπαιτούμενα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Ο Γιώργος Μαυρωτάς, εκ μέρους του Ποταμιού, σημείωσε ότι το πόρισμα της Επιτροπής είναι το απόσταγμα μίας αξιόλογης προσπάθειας, η οποία είναι «προς τη σωστή κατεύθυνση». Ωστόσο, τόνισε ότι τα περισσότερα από τα σημεία του πορίσματος δεν συζητήθηκαν με λεπτομέρεια στην Επιτροπή και τάχθηκε υπέρ της συνύπαρξης της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του δημόσιου σχολείου, χωρίς να τίθενται «έντονα στεγανά», από πλευρά ηγεσίας υπουργείου.
Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος υποστήριξε ότι, παρά τις ενστάσεις που έχει για ορισμένα σημεία του πορίσματος, αποτελεί μία «ηρωική και έντιμη προσπάθεια».
Τέλος, εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων, ο Τάσος Μεγαλομύστακας τόνισε ότι το πόρισμα βγάζει μόνο θετικά συμπεράσματα και ότι η μόνη ανησυχία έγκειται στο εάν η ηγεσία του υπουργείου θα μπορέσει να ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
«Η απουσία της Νέας Δημοκρατίας είναι δηλωτική πολιτικών προθέσεων, που δεν υπαγορεύονται από εκπαιδευτικές αντιλήψεις μόνο», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, σχολιάζοντας την απουσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης από τη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Παράλληλα, τόνισε ότι το αυταρχικό σχολείο του αποκλεισμού και των μαθητών-πελατών, το οποίο υπερασπίζεται η ΝΔ βρίσκει την ηγεσία του υπουργείου αντιμέτωπη.
Επίσης, ο υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι όταν αναφέρεται στην αυτονομία των σχολικών μονάδων δεν συνεπάγεται εγκατάλειψη, αλλά εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς να λειτουργεί το κάθε σχολείο σε γενικές κατευθύνσεις.
Εξάλλου, στη δευτερολογία του, ο κ. Φίλης σημείωσε ότι το ολοήμερο σχολείο, από την ερχόμενη σχολική χρονιά, θα είναι για όλα τα παιδιά, με εξάωρο πρόγραμμα καθημερινά, κάτι που ήταν αίτημα και της εκπαιδευτικής κοινότητας. «Δεν αποκλείονται παιδιά από τα ολοήμερα. Το ολοήμερα επεκτείνεται με βάση κανόνες. Η πρωινή ζώνη αφορά μέρος των δημοτικών», πρόσθεσε.
Ο κ. Φίλης επανέλαβε ότι στο τέλος Ιουνίου το υπουργείο θα γνωρίζει τις ανάγκες για την πλήρωση των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να γίνει εγκαίρως ο προγραμματισμός για προσλήψεις αναπληρωτών. «Στόχος μας είναι, στις 12 Σεπτεμβρίου που θα ανοίξουν τα σχολεία, να λειτουργήσουν όλα από την πρώτη ημέρα, με τους δασκάλους και τους καθηγητές και τα βιβλία, στην ώρα τους», κατέληξε ο υπουργός