Η έλλειψη εκπαιδευτικών αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Παιδεία της χώρας σημείωσε ο υφυπουργός Παιδείας, Θεοδόσης Πελεγρίνης, μιλώντας το πρωί στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».
Δείτε ΕΔΩ το video με τις δηλώσεις
Όπως τόνισε, πέρυσι για να πάρει το υπουργείο αναπληρωτές εκπαιδευτικούς διέθεσε 160 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ και έτσι έμειναν 190 εκατομμύρια και αναρωτήθηκε τί θα συμβεί τα επόμενα χρόνια.
Έκρουσε μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας ότι δεν έχει καταλάβει ο κόσμος σε τι κατάσταση βρίσκεται το υπουργείο και πως εάν δεν λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα θα κλείσουν σχολεία.
Χαρακτήρισε ως εκ τούτου επιβεβλημένη την πρόθεση του Ν. Φίλη να ζητήσει από την τρόικα την πρόσληψη 10.000 εκπαιδευτικών, θέμα για το οποίο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.
Σχετικά με την παρουσία στην Ελλάδα περίπου 20.000 μικρών παιδιών και την πιθανότητα να τους δοθεί η δυνατότητα φοίτησης σε σχολείο στη χώρα μας, ο κ. Πελεγρίνης τόνισε ότι ήδη η Ελλάδα έχει εμπειρία από παιδιά άλλων εθνικοτήτων στο εκπαιδευτικό της σύστημα και ενώ αναγνώρισε ότι η χώρα οφείλει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα παρά τον τεράστιο αριθμητικό όγκο των παιδιών αυτών.
Σημείωσε ωστόσο ότι χρειάζεται βοήθεια για να γίνει σωστή αντιμετώπιση φέρνοντας ως παράδειγμα την Αγγλία που διέθεσε 12 εκατομμύρια λίρες για διαπολιτισμικά σχολεία.
Όπως είπε, το πρόβλημα είναι σύνθετο αλλά υπάρχει ευαισθησία ενώ πρόσθεσε ότι οι δάσκαλοι στα πολυπολιτισμικά σχολεία είναι “αυξημένων προσόντων” και θα γίνει σεβαστή τόσο η γλώσσα τους όσο και η ανάγκη να μάθουν και ελληνικά.
Επισήμανε ωστόσο ότι παραμένει άγνωστο εάν τα παιδιά θα μείνουν 10-20 χρόνια στην Ελλάδα ή λιγότερο και επομένως ασαφής και η φύση των μέτρων που πρέπει να ληφθούν.
Διαβεβαίωσε πάντως ότι «τα σχολεία τα δικά μας δέχονται αυτά τα παιδιά και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες ώστε να ενταχθούν».
Θέλοντας να δώσει και έναν πιο αισιόδοξο τόνο για την κατάσταση στην ελληνική Παιδεία και με την ιδιότητα και του πρώην πρύτανη σημείωσε ότι το ελληνικό πτυχίο πανεπιστημίου γίνεται δεκτό από όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα του κόσμου «που σημαίνει ότι έχει αξία» αλλά και πως χιλιάδες νέοι επιστήμονες πήγαν στο εξωτερικό και βρήκαν δουλειά σε πανεπιστήμια, ιδρύματα και εταιρείες, παίρνοντας σε κάποιες περιπτώσεις και τις δουλειές ανθρώπων που ήταν εκεί.