Παρά τις πιέσεις που έχουν ασκήσει διάφορες επιστημονικές ενώσεις για τροποποιήσεις στο εξεταστικό παρ’ όλα αυτά οι πληροφορίες που έχουμε μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν θα γίνουν αλλαγές σε όσα αφορούν το εξεταστικό σύστημα.
Θυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια ακρόασης των φορέων εκπρόσωποι των επιστημονικών ενώσεων των Κοινωνιολόγων, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών, Χημικών, Φυσικών και Πληροφορικής παρουσίασαν τις θέσεις και τις προτάσεις τους επί του εξεταστικού συστήματος. Ικανοποιημένοι ήταν οι Χημικοί, οι Φυσικοί έκαναν λόγο για υποβάθμιση της φυσικής αφού εξοβελίστηκε από τα μαθήματα γενικής παιδείας, οι Κοινωνιολόγοι τόνισαν ότι το μάθημα τους δεν είναι εξεταζόμενο αν και υπάρχει μεγάλος αριθμός Τμημάτων που επιλέγουν την εν λόγω επιστήμη, ενώ δεν συμπεριλαμβάνεται το μάθημα σε αυτά της γενικής παιδείας.
Έντονες ήταν οι αντιδράσεις των δυο ενώσεων της Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ, ΕΠΕ) που ζήτησαν η πληροφορική να είναι εξεταζόμενο μάθημα για όλα τα τμήματα της Πληροφορικής και για αυτά που θα περιλαμβάνονται στη Θετική κατεύθυνση.
Να σημειώσουμε ότι η Ένωση Ελλήνων Χημικών είχε καταθέσει και αίτημα για επαναφορά της Χημείας στα μαθήματα κατεύθυνσης της Β Λυκείου αίτημα που φαίνεται ότι θα γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο Παιδείας.
Το σχέδιο νόμου συζητείται και ψηφίζεται σήμερα από την Ολομέλεια της Βουλής. Στο εν λόγω νομοσχέδιο πέρα από το εξεταστικό περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των σχολείων, ο διαχωρισμός των Προτύπων από τα Πειραματικά, η επανασύσταση των καταργηθεισών ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ κ.α.