ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τρίτη, 13 Μαρτίου 2013, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων για το Σχέδιο νόμου με τίτλο « Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)» ο εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής –Π.Ε.Σ.Ε.Α.- Λευτέρης Ρατσιάτος Γ.Γ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α., όσο αφορά την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) επισήμανε τα εξής:

Βασικό μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση, αποτελεί η αξιολόγηση η οποία συσχετίζεται με γενικότερους όρους όπως η ανάγκη ουσιαστικών αλλαγών κυρίως στο υποσύστημα της Ε.Α.Ε. Σήμερα, η «αξιολόγηση» έχει τη σημασιολογική φόρτιση της ελεγκτικής σημασίας κι όχι της ανατροφοδότησης, ώστε να αποτελέσει βασικό μηχανισμό της βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Έρχεται ως ένα έτοιμο σχέδιο από τα «πάνω» και όπως αναφέρεται στο ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ της υπό συζήτηση διάταξης «…επιβάλλεται από τις διατάξεις του ν. 4024/2011..» γι’ αυτό κι έχει την καθολική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. θεωρεί η συγκεκριμένη διάταξη θα λειτουργήσει ως «Δούρειος Ίππος» για να αμβλύνει τις αντιδράσεις και να περάσει η αξιολόγηση όπως προβλέπει τo σχετικό Π.Δ.. Για το λόγο αυτό ζήτησε να αποσυρθεί το Π.Δ. για την Αξιολόγηση, και να αποσυνδεθεί από το βαθμολόγιο και την ποσόστωση.

Όσο αφορά την Ε.Α.Ε., τονίστηκε η τραγική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης των αναπήρων μαθητών και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως παράδειγμα, έγινε αναφορά στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας όπου 18 μαθητές, 5 δάσκαλοι και 2 ειδικότητες (ψυχολόγος & κοινωνική λειτουργός) βρίσκονται σε μία αίθουσα με χωρίσματα τις μεταλλικές βιβλιοθήκες. Σε μια τέτοια πραγματικότητα, η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας, όπως ορίζεται στη σχετική διάταξη, δεν έχει να βοηθήσει σε τίποτα.

Τονίστηκε ότι κριτήριο Ποιότητας για την Ε.Α.Ε. αποτελεί και η Σχετική Νομοθεσία. Σήμερα εκείνο που την χαρακτηρίζει είναι η πολυνομία και η αποσπασματικότητα νομοθετικών διατάξεων που δημιουργούν σύγχυση και παρερμηνείες προσθέτοντας εμπόδια στην παροχή εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες. Ως παράδειγμα αναφέρθηκε η πρόσφατη διάταξη του άρθ. 39 του ν. 4115/2013 που με τις επιτροπές και τη διαδικασία που θεσμοθετεί προκαλεί μεγάλη αναστάτωση στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).

Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. τόνισε ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν έρχεται με κανονιστικούς μηχανισμούς. Ιδιαίτερα για την Ε.Α.Ε. τόνισε την ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε νέο Νόμο για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση. Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. με ειλικρίνεια και με τεκμηριωμένες θέσεις μπορεί να συνεισφέρει για ένα νέο πλαίσιο που θα ορίζεται από τις πραγματικές ανάγκες της παροχής ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης στη χώρα μας με τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Τ.Υ. Τ.Σ. Τ.Υ.

Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025