ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ(Σ.Α.Τ.Ε.Α.)

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 25-08-2016

Την Πέμπτη 25-08-2016 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας παρουσία εκατοντάδων αναπληρωτών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι φορείς, που συμμετείχαν μαζί με τον ΣΑΤΕΑ, ήταν η ΕΝΕΛΕΑ και ο ΣΑΚΕΑ. Κοινό αίτημα των τριών φορέων ήταν η απόσυρση της αιφνιδιαστικής τροπολογίας για την ΕΑΕ και η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς.
Αντιπροσωπεία από τους 3 φορείς, μαζί με μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, τα οποία ήρθαν ως φυσικά πρόσωπα (κ.κ. Πετράκης, Φασφαλής, Δριμάλα) καθότι η Ομοσπονδία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα τη θέση της για την τροπολογία, εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ Κεφαλληνίας και των γονέων παιδιών με αναπηρία Αττικής και Νήσων συνάντησαν τον Υπουργό, κο Φίλη.
Παρών στη συνάντηση ήταν και ο αιρετός κος Παληγιάννης Βασίλης.
Πρώτα τοποθετήθηκαν όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων.
Όλοι οι εκπρόσωποι στηλίτευσαν το γεγονός ότι η εν λόγω τροπολογία τέθηκε σε διαβούλευση με βεβιασμένο τρόπο εν μέσω Αυγούστου, αν και μέρος της προβλέπεται να εφαρμοστεί, εφόσον ψηφιστεί, από το σχολικό έτος 2017-2018.
Τονίστηκε από κοινού στον Υπουργό πως πρέπει να αποσυρθεί η τροπολογία, καθώς είναι απαράδεκτο να συζητιέται τόσο βιαστικά και με μια αποσπασματική ρύθμιση ένα τόσο κρίσιμο θέμα, το οποίο έχει δημιουργήσει μεγάλες εντάσεις στο σώμα των εκπαιδευτικών, όπως τα προσόντα/κριτήρια που θα πρέπει να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός (πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για να τοποθετηθεί σε δομές της ΕΑΕ. Η τροπολογία μάλιστα διαιωνίζει το παλιότερο καθεστώς του Ν.3699/2008 και, στα πλαίσια διαχείρισης των πλασματικών “υπεραριθμιών” που έχουν δημιουργήσει οι τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις του Υπουργείου, δίνει το δικαίωμα τοποθέτησης με απόσπαση σε προσωπικό μη ειδικευμένο στη διδασκαλία μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε στο μέλλον να δίνονται όλο και λιγότερες πιστώσεις σε αναπληρωτές/ αδιόριστους με βασικό πτυχίο στην ΕΑΕ ή/ και άλλα ακαδημαϊκά προσόντα.
Οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΕΑ επανέλαβαν τα κύρια επιχειρήματα που έθεσαν ενώπιον του Υπουργού και στην προηγούμενη συνάντηση (βλ. Δελτίο Τύπου 25/08/2016 “Συνάντηση ΣΑΤΕΑ με τον Υπουργό Παιδείας”).
Κοινή παραδοχή και επισήμανση προς τον Υπουργό από τα μέλη της ΔΟΕ, τον κο Παληγιάννη και τον εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ Κεφαλληνίας αποτέλεσε η πολυετής αδικία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61 και ΠΕ71, οι οποίοι βιώνουν ένα μόνιμο καθεστώς αναπλήρωσης και απουσίας μόνιμου διορισμού. Επίσης, εκφράστηκε έντονη ανησυχία για το πώς θα γίνουν οι διορισμοί των ΠΕ61/ΠΕ71 από τη στιγμή που οι θέσεις στην ΕΑΕ αποχαρακτηρίζονται. Προβληματισμός εκφράστηκε, επίσης, όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για το πώς το βασικό πτυχίο (στην ΕΑΕ) δεν θα αποτελεί το αποκλειστικό προσόν διορισμού, όπως γίνεται με όλους τους κλάδους (σε κανέναν άλλο κλάδο η ύπαρξη μεταπτυχιακού τίτλου δεν δίνει δικαίωμα διορισμού, αλλά δίνει δικαίωμα μετάθεσης-απόσπασης για να εργαστεί κάποιος στην ΕΑΕ). Όλοι υποστήριξαν ότι πολλά από αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ και εξαρχής συζήτηση για το προσοντολόγιο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και το σύστημα διορισμού/προσλήψεων.
Εκπρόσωποι της ΕΝΕΛΕΑ, κ.κ. Σταμάτης και Στεργιόπουλος,
α) αναφέρθηκαν στο κυνήγι απόκτησης τυπικών προσόντων επί πληρωμή για την εξασφάλιση του δικαιώματος εργασίας στην ΕΑΕ, στο οποίο τους έχει εξωθήσει το Υπουργείο, και β) διατύπωσαν την επιφύλαξή τους ως προς τους πραγματικούς σκοπούς διεξαγωγής της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Ο εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ Κεφαλληνίας τόνισε ότι α) η τροπολογία καθιστά οποιονδήποτε ικανό για διδασκαλία στην ΕΑΕ, β) το ΥΠΠΕΘ επιδιώκει να παράγει πλεονάζον προσωπικό, γ) το ΥΠΠΕΘ διαιωνίζει το «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών και δ) πλήττονται τόσο οι ειδικοί παιδαγωγοί όσο και οι μαθητές.
Ο εκπρόσωπος γονέων παιδιών με αναπηρία Αττικής και Νήσων υποστήριξε ότι η αναπλήρωση στην ΕΑΕ πρέπει να λάβει τέλος και ότι το ΥΠΠΕΘ οφείλει να διαθέσει χρήματα στον τομέα της ΕΑΕ.
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο κος Φίλης, ο οποίος σε γενικές γραμμές φάνηκε ότι περισσότερο προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα και να επαναλάβει τα όσα λέχθηκαν και την Τρίτη 23-08-2016 ενώπιον του Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ, εμμένοντας στο θέμα των διορισμών, χωρίς ωστόσο να δώσει ξεκάθαρη απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις που του τέθηκαν. Αυτό αποδεικνύει πως δεν υπάρχει προς το παρόν ένα κύριο σενάριο του ΥΠΠΕΘ για το συγκεκριμένο ζήτημα, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν πιέσεις από διάφορες κατευθύνσεις. Ο Υπουργός παραδέχτηκε τη μεγάλη ανάγκη για μόνιμους διορισμούς και εξήγγειλε την πρόθεση έναρξής τους για το σχολικό έτος 2017-2018, χωρίς όμως να έχει προσδιοριστεί επακριβώς ο τρόπος διορισμού, κάνοντας αναφορά σε μερικά πιθανά σενάρια. Ο ίδιος ανέφερε ότι θα αξιοποιηθεί κατά προτεραιότητα η προϋπηρεσία του αναπληρωτή με κάποιο όριο στα χρόνια ή με κάποια μοριοδότησή της, χωρίς αυτή να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο κατάταξης και πρόσληψης/διορισμού των εκπαιδευτικών. Επίσης, σχολίασε ότι η ΕΑΕ θα έχει προτεραιότητα στον τομέα των μόνιμων διορισμών και πως θα ακολουθήσει η πρωτοβάθμια και μετά η δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση. Για τη σχολική χρονιά 2016-2017 ανέφερε ότι θα προσληφθούν όσοι αναπληρωτές προσλήφθηκαν και πέρσι: περίπου 21.000 αναπληρωτές σε όλη την εκπαίδευση με 9.000 πιστώσεις για εκπαιδευτικούς στην ΕΑΕ και ΕΕΠ/ΕΒΠ (σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια). Είπε, ακόμα, πως προβλέπεται το μεγαλύτερο μέρος προσλήψεων αναπληρωτών να γίνει εντός Σεπτεμβρίου και να ολοκληρωθεί μέχρι και τον Νοέμβριο, μήνα που θα ξεκινήσει και η συζήτηση περί του συστήματος μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ και στην εκπαίδευση γενικότερα. Τέλος, ανακοίνωσε πως δεν προτίθεται να αποσύρει την τροπολογία.
Ο ΣΑΤΕΑ δηλώνει:
α) οι υποσχέσεις για μόνιμο διορισμό τον Σεπτέμβρη του 2017 αποτελούν για εμάς εφαλτήριο αγώνα. Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε ακούσει υφυπουργούς και υπουργούς να μιλούν για μόνιμους διορισμούς αλλά διορισμοί να μη γίνονται, να ρίχνουν τις ευθύνες πάντα στους προηγούμενους με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην πολυετή ομηρία, στην επαγγελματική και προσωπική καταρράκωση. Με κάθε μέσο θα πιέσουμε φέτος να γίνουν τα λόγια πράξεις και να έχουμε τους πρώτους μαζικούς διορισμούς στην ΕΑΕ και στην εκπαίδευση γενικότερα. Σε αυτόν τον αγώνα καλούμε από τώρα όλους τους συναδέλφους μας αναπληρωτές, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, από κάθε συλλογικότητα, να συστρατευτούν και να κινητοποιηθούν όπως την περασμένη άνοιξη. Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, τους πρωτοβάθμιους συνδικαλιστικούς συλλόγους να τοποθετηθούν επί του θέματος, καλούμε το γονεϊκό κίνημα και ειδικά τους συλλόγους γονέων παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να πιέσουν για σταθερή εκπαίδευση των παιδιών τους. Σε αυτά τα πλαίσια εξαγγέλλουμε νέα κινητοποίηση μέσα στον Νοέμβριο με ανοιχτή ημερομηνία (για τη συστράτευση όσων περισσότερων δυνάμεων), μήνα που σύμφωνα με τον Υπουργό θα ξεκινήσει η συζήτηση για το νέο σύστημα διορισμών/προσλήψεων που θα οδηγήσει τελικά στους πρώτους διορισμούς τον Σεπτέμβρη του 2017. Την ίδια στιγμή ακολουθούμε τον προγραμματισμό του τελευταίου συνεδρίου της Ομοσπονδίας (κινητοποιήσεις, συνελεύσεις κτλ.).

β) ΔΕΝ αποσυρόμαστε από τον αγώνα μας για δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση των πτυχίων μας και συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε για τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους μαθητές. ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. Καλούμε τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) να μην προχωρήσουν σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επαρκή προσόντα στα Τμήματα Ένταξης, Ειδικά Σχολεία κτλ. Οι αιρετοί του κλάδου καθώς και οι πρωτοβάθμιοι συνδικαλιστικοί σύλλογοι να εναντιωθούν σε τέτοιες πρακτικές στα επιμέρους ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Οι ομάδες πόλεων του ΣΑΤΕΑ θα κινηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση.

γ) καλούμε τη ΔΟΕ, τις ομοσπονδίες των γονέων ΕΣΑμΕΑ-ΠΟΣΓΚΑμΕΑ και άλλους φορείς της ΕΑΕ να πάρουν θέση απέναντι στην τροπολογία και στον κίνδυνο να μην έχουν οι μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εκπαιδευτικούς με την απαραίτητη εξειδίκευση.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΑ.
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 2017.
ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ/ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.