Σύμφωνα με το υπ’ αριθμό 225/Υ1 του ΥΠΠΕΘ στις 08/04/2016 τα βασικά κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών προτείνεται να είναι τα ακόλουθα:
1.“Η επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ”:
Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) λειτουργεί σε ποσοστό 70% με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εδώ και 14 χρόνια καλύπτουν πάγια κενά. Δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί των αποφοίτων με βασικό πτυχίο (νηπιαγωγοί ΕΑΕ-ΠΕ61 και δάσκαλοι ΕΑΕ-ΠΕ71), ενώ δεν έχει διεξαχθεί ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ στην ΕΑΕ.
2. “Η προϋπηρεσία σε θέση αναπληρωτή εκπαιδευτικού”:
Πάγια θέση του ΣΑΤΕΑ είναι ότι το πλαφόν των 60 μηνών είναι άδικο και απαξιώνει το ρόλο της προϋπηρεσίας, που προσφέρουν όλοι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εδώ και 14 χρόνια. Το καθεστώς του αναπληρωτή εκπαιδευτικού αποτελεί μια επισφαλή εργασιακή συνθήκη, καθώς υπηρετεί τη δημόσια εκπαίδευση υπό ιδιαίτερες συνθήκες, συχνά μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας του. Η μη προσμέτρηση όλης της προσφερθείσας προϋπηρεσίας λειτουργεί τιμωρητικά προς τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, μη έχοντας άλλη εργασιακή διέξοδο, οδηγήθηκαν σε πάγιο καθεστώς αναπλήρωσης λόγω ανεπαρκούς προγραμματισμού στελέχωσης όλων των σχολικών μονάδων με μόνιμο προσωπικό.
Η προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτες περιοχές πρέπει να προσμετράται στο διπλάσιο, προσφέροντας κίνητρο σε όλους τους συναδέλφους και διασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία όλων των σχολικών δομών ανά την επικράτεια.
Καμία έκπτωση στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων! Να μη χαθεί ούτε μία ώρα, ούτε μία ημέρα προσφερθείσας προϋπηρεσίας!
3. “Τα ακαδημαϊκά προσόντα”:
Πάγια θέση του ΣΑΤΕΑ είναι η ύπαρξη δύο ξεχωριστών πινάκων:
α) Στον πρώτο πίνακα να εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί με βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ (ΠΕ61-νηπιαγωγοί ΕΑΕ, ΠΕ71-δάσκαλοι ΕΑΕ) και να κατατάσσονται βάσει της συνολικής προσφερθείσας προϋπηρεσίας και της ημερομηνίας κτήσης πτυχίου. Ο βαθμός πτυχίου να αποτελεί κριτήριο κατάταξης ανάμεσα σε συναδέλφους με ισοβαθμία στην προϋπηρεσία και στην ημερομηνία κτήσης πτυχίου.
β) Στον δεύτερο, επικουρικό πίνακα να εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί χωρίς βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ με τα ακόλουθα ακαδημαϊκά προσόντα: διδακτορικό και μεταπτυχιακό.
4. “Τα κοινωνικά κριτήρια”:
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΕΑΕ με αναπηρία 67% και άνω: πρόταξη στις προσωρινές τοποθετήσεις αναπληρωτών με ποσόστωση 20% αποκλειστικά ανά νομό και όχι επί του συνόλου των προσλήψεων, ενώ χωρίς βασικό πτυχίο ΕΑΕ προτεραιότητα ή ποσόστωση στον πίνακά τους (πίνακας αναπληρωτών Γενικής Αγωγής) βάσει του βασικού τους πτυχίου.
Ως ΣΑΤΕΑ στηρίζουμε ενεργά τις κινητοποιήσεις όλων των συναδέλφων και απαιτούμε:
  • Να στελεχωθούν άμεσα όλα τα κενά στην ΕΑΕ με μόνιμο προσωπικό
  • Nα μετρά ολόκληρη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών-ωρομισθίων (πραγματική και σε δυσπρόσιτα)
  • Να μοριοδοτούνται τα ακαδημαϊκά προσόντα για όλους τους εκπαιδευτικούς, όταν πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί.
Αναλυτικότερα οι θέσεις μας στο www.satea.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025