Τον προγραμματισμό για την αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης σε Πανεπιστήμιο παρουσίασε η Πρυτανεία με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης των εργασιών της Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με τη διερεύνηση των μελλοντικών προοπτικών ανάπτυξης του ΤΕΙ Κρήτης.
Το λεπτομερές πρόγραμμα παρουσίασε ο Πρύτανης του ΤΕΙ Κρήτης Νίκος Κατσαράκης σημειώνοντας μεταξύ άλλων “Η προτεινόμενη ακαδημαϊκή διάρθρωση του Νέου Πανεπιστημίου στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στα υφιστάμενα τμήματα του ΤΕΙ Κρήτης με ενισχυμένα ευρύτερα ακαδημαϊκά προγράμματα σπουδών, διασφαλίζοντας έτσι την βιωσιμότητα του εγχειρήματος”
Ο ίδιος σημείωσε επίσης ότι είναι “Σπουδαία εξέλιξη, χαρμόσυνο γεγονός η δημιουργία 3ου Πανεπιστημίου στην Κρήτη. Η αναβάθμιση του ΤΕΙ παραμένει η μόνη δυνατή λύση, μετά την άρνηση των πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου να συμμετέχουν σε συζήτηση για τη συνένωση των τριών ΑΕΙ του νησιού”
“Το ακαδημαϊκό οικοσύστημα της Κρήτης είναι ένα από τα πιο ισχυρά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Αφου, για διάφορους λόγους, δεν έγινε εφικτή η συνένωση των τριών ΑΕΙ της Κρήτης και η δημιουργία ενός μεγάλου, εξαιρετικά ποιοτικού Πανεπιστημίου, είναι προφανές ότι η εξέλιξη του ΤΕΙ Κρήτης στο τρίτο Πανεπιστήμιο του νησιού, είναι η αμέσως επόμενη βέλτιστη προοπτική” συμπλήρωσε ο ίδιος.
“Η ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου της Κρήτης με την αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης, είναι όμως ένα σπουδαίο, χαρμόσυνο εμβληματικό γεγονός. Το νέο πανεπιστήμιο θα είναι το πανεπιστήμιο όλης της Κρήτης, όλων των πολιτών. Δημιουργείται για τους φοιτητές του για την Κρήτη, για το μέλλον” κατέληξε ο κ. Κατσαράκης
Ανοιχτό το ενδεχόμενο συνένωσης
Ο κ. Κατσαράκης μεταξύ άλλων σημείωσε ότι είναι “Ορθάνοιχτη για το μέλλον, όταν θα έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, η συνένωση με τα υπόλοιπα Ιδρύματα του νησιου”. Ο ίδιος σημείωσε ότι “Το πόρισμα θα αποτελέσει τον κορμό του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή. “Ελπίζουμε κι ευχόμαστε το νομοσχέδιο να κατατεθεί ως το τέλος Φλεβάρη, για να προλάβουμε το μηχανογραφικό”
Για τις αντιδράσεις που υπάρχουν μετά το πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής ο ίδιος τόνισε: “Πολύ σύντομα δεν θα υπάρχουν ΤΕΙ σε ολόκληρη τη χώρα. Είναι ορατός ο κίνδυνος το μοναδικό ΤΕΙ να μείνει στην Κρήτη και να υπάρξουν δυσμενείς συνθήκες, με υποβάθμιση όλων των ΑΕΙ της Κρήτης. Δεν πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τα υπόλοιπα Ιδρύματα, δεν βρήκαμε θετικές αντιδράσεις. Η Επιτροπή όμως διαβάζοντας όλα τα δεδομένα, έκρινε οτι δικαίως το ΤΕΙ πρέπει να αναβαθμιστεί. Το ΤΕΙ με την αξία του και όχι χαριστικά εντάσσεται στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση”.
Γιατί υπάρχουν αντιδράσεις;
“Τόσο μέσα στην Επιτροπή, όσο και στον δημόσιο διάλογο δεν υπήρξε καμία ένσταση και διαφωνία για τη δημιουργία ενός τρίτου Πανεπιστημίου στην Κρήτη. Δεν αντιλαμβάνομαι τις αντιδράσεις που έχουν δημιουργηθεί” πρόσθεσε ο ίδιος σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που δημιουργήθηκαν γύρω από το θέμα.
“Σε προσωπικές επαφές με τον κ. Ζωρα, δεν μου εκφράστηκαν ποτέ αντιδράσεις για την αναβάθμιση του ΤΕΙ Κρήτης” ανέφερε ο κ. Κατσαράκης ενώ συμπλήρωσε “Τα τμήματα μας παράγουν ένα εξαιρετικό επιστημονικό έργο. Τι ζητούν ακριβώς, να καταργηθούν τα τμήματά μας; Δεν αντιλαμβάνομαι, δεν θέλουν την ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, για ένα Ίδρυμα που είναι καταξιωμένο;” ενώ σημείωσε ότι “υπήρξε πρόταση για συνένωση με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου”
Τι θα γίνει με τους φοιτητές
Από τη στιγμή που ιδρυθεί το νέο Πανεπιστήμιο, οι εισακτέοι θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα σπουδών τους
Αυτοί που φοιτούν (φοιτητές ν+2 έτη) τώρα, προβλέπεται ότι θα μπορούν να επιλέξουν αν θα θέλουν να επιλέξουν τις σπουδές τους στο πρόγραμμα σπουδών που μπήκαν ή με έξτρα μαθήματα για την αναβάθμιση του πτυχίου τους
Θα δοθεί συγκροτημένα από την Πολιτεία λύση για όλους τους αποφοίτους των ΤΕΙ της χώρας.
Επίσης, υπάρχουν προτάσεις για το όνομα του νέου Πανεπιστημίου, πολύ σύντομα θα το ανακοινώσει το αρμόδιο Υπουργείο
“Το νέο Ίδρυμα θα έχει πολλά θέματα να λύσει. Δεν χρειάζεται να ιδρυθούν τμήματα σε κάθε πόλη.Προτείνουμε Ίδρυση τμημάτων με φειδώ. Θέλουμε τμήματα τα οποία θα μπορέσουμε να ιδρύσουμε και να στηρίξουμε” τόνισε επίσης ο κ. Κατσαράκης.
“Αναβαθμίζεται σημαντικά ο νόμος Λασιθίου. Θα ιδρυθεί και νέο τμήμα, των Μουσικών Σπουδών” ο ίδιος σημείωσε “Ανεύθυνο να ζητάμε μία πανσπερμία τμημάτων. Κρίνουμε μα καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια. Θέλουμε όλοι οι πολίτες του νησιού να στηρίξουν αυτό το εγχείρημα. Δεν ρίχνουμε νερό στο αυλάκι των τοπικισμών”, σύμφωνα με το cretalive.gr.
Η ακαδημαϊκή οργάνωση του νέου Πανεπιστημίου προτείνεται να περιλαμβάνει πέντε Σχολές και 15 Τμήματα, τρία εκ’ των οποίων θα λειτουργήσουν σε ορίζοντα τριετίας, αποκτώντας την εξής δομή, σύμφωνα με το Flashnews.gr:
Σχολή Επιστημών Υγείας (Ηράκλειο):
- Τμήμα Νοσηλευτικής (Ηράκλειο)
- Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (Ηράκλειο)
- Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας*(Σητεία)
Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (Άγιος Νικόλαος):
- Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Ηράκλειο)
- Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού (Ηράκλειο)
- Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Αγ. Νικόλαος)
Σχολή Γεωπονίας και Τροφίμων – πενταετούς φοίτησης- (Ηράκλειο)
- Τμήμα Γεωπονίας (Ηράκλειο)
- Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων** (Ηράκλειο)
Πολυτεχνική Σχολή- πενταετούς φοίτησης- (Ηράκλειο):
- Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών (Ηράκλειο)
- Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ενεργειακών Μηχανικών (Ηράκλειο)
- Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων (Ηράκλειο)
- Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών (Χανιά)
- Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής (Ρέθυμνο)
- Τμήμα Χημικών Μηχανικών**(Χανιά)
Σχολή Μουσικών Σπουδών ή Σχολή Καλών Τεχνών (νομός Λασιθίου):
Τμήμα Μουσικών Σπουδών**(νομός Λασιθίου)
*Η επιτροπή σημειώνει ότι η λειτουργία του Τμήματος Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας στο Ηράκλειο, δίπλα στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου, θα προσέδιδε πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στην ανάπτυξη και τις εκπαιδευτικές / ερευνητικές δράσεις του Τμήματος.
** Η έναρξη της εκπαιδευτικής λειτουργίας των συγκεκριμένων Τμημάτων καθορίζεται με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, και πάντως όχι νωρίτερα από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.